חדשות    

האוצר: "נתוני הנדל"ן לינואר מציגים ירידה מתונה במספר העסקאות, לאחר חודשיים של עליות"

אגף הכלכלן הראשי באוצר מפרסם סקירה כלכלית שבועית הכוללת את סקירת ענף הנדל"ן למגורים לחודש ינואר 2015: "נרשם שיעור חריג של משקיעים, אשר עדיין אין בו להעיד על שינוי מגמה"

אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מפרסם היום סקירה כלכלית שבועית, בה צוין כי מנתוני הנדל"ן לינואר עולה כי נרשמה ירידה מתונה במספר העסקאות, לאחר חודשיים של עליות חדות.

בתוך כך, מציין הכלכלן הראשי כי ניתוח הממצאים מלמד כי הגידול ברכישות המשקיעים, כמו גם השיעור החריג במשקלם בסך העסקאות באזור, מתרכז בשלושה אזורים: נתניה, ירושלים ובאר שבע. לפיכך מוקדם להסיק לגבי שינוי מגמה במשקל המשקיעים.

בנוסף מתייחסת הסקירה לנתוני מאקרו שפורסמו לאחרונה: נתוני סקר כוח אדם לשנת 2014 ולינואר  2015 מצביעים על חוזקו של שוק העבודה בישראל ועל מגמות השיפור בו, הן בהשוואה בינלאומית והן בהשוואה לנתוני העבר.

הכלכלן הראשי באוצר מציין גם כי בנק ישראל הוריד את שער הריבית לחודש מרץ ב-0.15 נקודות האחוז לרמה של 0.1 אחוז. הכלכלן הראשי באוצר כותב בסקירתו כי "נראה כי הורדת הריבית הנוכחית נועדה בראש ובראשונה לדאוג לכך שערכו של השקל לא יתחזק יתר על המידה, וזאת בעיקר כדי לא לפגוע בייצוא.

בסקירת הכלכלן הראשי באוצר מצוין בנוסף כי בחודש ינואר הסתכמה גביית המיסים ב-25.4 מיליארדי ₪, עלייה נומינאלית -בשיעור של 2.3 אחוזים בהשוואה לחודש מקביל אשתקד. הגרעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים הסתכם בכ-2.6 אחוזים מהתמ"ג, ירידה של 0.2 נקודת אחוז בהשוואה לחודש הקודם.

בנוסף מציינת הסקירה כי בחודש פברואר נרשמה מגמה חיובית בשווקי ההון העולמיים.  בישראל נרשמו עליות במדדי ת"א 25 ו ת"א 100, שאף הגיעו בסוף פברואר לשיא של כל –
הזמנים.