מדריכי צרכנות    

איך בוחרים מאפרת כלות וכמה זה עולה?

מעודכן ל-07/2019

איפור מתאים ונכון הופך כל כלה לנסיכת הערב. כיצד מוצאים מאפרת שתגרום לך להיראות מיליון דולר, בלי להוציא סכום כזה? באילו חומרים להשתמש ומה צריך לדעת מראש? התשובות בכתבה שלפנייך

 

גם אם ביומיום שגרת הטיפוח שלך מסתכמת בקרם הגנה ושפתון לובלו, בטח תרצי להיות זוהרת במיוחד ביום הגדול בחייך, שבו תצולמי מכל זווית ועיני כולם יהיו נשואות אלייך.

הצילומים, קליפ החתונה והחופה והמגע הבלתי אמצעי עם מאות אורחים, כל אלו מצריכים מהאיפור שלך להיות ברמה הגבוהה ביותר. ישנם מאפרי כלות מוכרים ובעלי שם, שבחירה בהם תעלה לך סכום ניכר. אבל אם תשקיעי זמן ומחשבה בחיפוש, תוכלי גם למצוא מאפר מפורסם פחות שיעשה עבודה מקצועית להפליא ואולי גם יהיה פנוי אלייך קצת יותר.

כך תבחרי את המאפר/ת המושלמ/ת בשבילך

ההכנות לחתונה טומנות בחובן לצד ההתרגשות, לא מעט לחץ ועומס עבור רוב הכלות, אך זו יכולה להיות גם תקופה מהנה ומרגשת שלא תרצי לשכוח. הרגשה של הקלה והתרגשות ניכרת למשל כאשר את מוצאת פריט או בעל מקצוע מסוימים, שאת יודעת שיתאימו בדיוק לכם ולחתונה שעליה אתם חולמים. זה יכול להיות קייטרינג משובח שמתאים לטעמכם, תקליטן שקולע בול לסגנון המוסיקלי שלכם, או שמלה שהיא בדיוק מה שדמיינת עוד בילדות – וזה תקף גם לכל הנוגע למאפרת הכלות שתכין אותך ליום הגדול.

כיצד תבחרי מאפרת כלות מתאימה אשר תדע להעניק לך בדיוק את המראה המושלם ביום החתונה שלך? בכתבה זו תוכלי למצוא טיפים טובים שיסייעו לך במשימה.

ניסיון עשיר ומגוון

זהו אולי הפרמטר הראשון שחשוב לוודא בכל הנוגע לבחירת מאפרת מקצועית ליום החתונה – נרצה לבחור במישהי עם ניסיון עשיר באיפור כלות מסוגים וסגנונות שונים. אל תתביישי לבקש לראות תיק עבודות ובחני אם אותה מאפרת מתמחה במגוון רחב של סגנונות איפור, האם בתיק העבודות שלה יש הרבה כלות שהיית רוצה להיראות כמותן? אל תחששי גם לשאול שאלות ספציפיות כמו – כמה זמן את במקצוע? כמה כלות כבר יצא לך לאפר? וכדומה.

התמחות בסגנון שאליו את מתחברת

כלות לעתיד המתכננות את חתונתן מגיעות פעמים רבות עם דעה מוצקה ומגובשת בנוגע לסגנון שבו הן מעוניינות  – מהו המראה הכללי שעליו הן הולכות ומהו סגנון האיפור שבו הן מעוניינות. נסי למצוא מאפרת אשר מתמחה פחות או יותר בסגנון זה, או שלפחות איפרה בעבר כמה וכמה כלות בסגנון זה.

עם זאת, כדאי שתדעי: אם מאפרת מסוימת לא מתמחה ספציפית בסגנון שבו את מעוניינת, אבל יש לה ניסיון עשיר ומגוון באיפור כלות, רוב הסיכויים שהיא תדע להתאים את עבודתה גם לטעם האישי שלך.

המלצות מפה לאוזן

כל אחת מכירה לפחות כמה וכמה נשים שהתחתנו בשנים האחרונות. כדאי להתייעץ עם חברות וקרובות משפחה אשר את סומכת על טעמן האישי ולברר לגבי מאפרת הכלות שאיפרה אותן בחתונתן. המלצה אישית מפי מישהי שאת מכירה טוב וסומכת עליה יכולה להרגיע אותך ולהבטיח לך כי המאפרת שתשכרי מקצועית, איכותית ונעימה. אל תשכחי כמובן לתחקר היטב את הנשים שעמן את מתייעצת – כי בחלוף הזמן נותרים בעיקר הזיכרונות הטובים, והן עלולות לשכוח בעיות או אי הבנות שהיו עם מאפרת מסוימת.

שימוש במוצרי איפור איכותיים

כדאי שתדעי שישנן מאפרות כלות שאינן מקפידות בהכרח לעבוד עם מוצרי האיפור הטובים והאיכותיים ביותר. עלייך לוודא כי המאפרת שאת שוכרת אינה “חוסכת” בכל הנוגע למוצרי האיפור שבהם היא משתמשת. השימוש במוצרי טיפוח ואיפור איכותיים חשוב ביותר – הן לבריאות עור הפנים שלך והן על מנת שהאיפור יישאר יציב ואסתטי על פנייך לאורך כל הערב. לכן, ודאי כי המאפרת שבחרת משתמשת במותגים מובילים ובמוצרי איפור איכותיים בלבד!

מחיר – עבודה זולה עלולה לעלות לך ביוקר

סוגיית המחיר היא בעייתית מעט. האם תעדיפי מאפרת יקרה ובעלת מוניטין, או מישהי שתעשה את העבודה במחיר נמוך יחסית, אבל תותיר אותך עם ספקות בנוגע ליכולותיה המקצועיות?

על מנת להתמודד עם הסוגיה המבלבלת של המחיר, כדאי לך לערוך השוואת מחירים קצרה – בדקי את התעריפים של כמה מאפרות או מאפרים מובילים ושאלי את כל מי שאת מכירה כמה היא שילמה עבור איפור הכלות ביום חתונתה ועד כמה הייתה מרוצה מהאיפור בסופו של דבר.

כך תקבלי מושג כללי בנוגע לטווח המחירים בתחום (בעת ביצוע התחקיר הזה חשוב להביא בחשבון את סוג והיקף השירות – האם אותה מאפרת ליוותה את הכלה לאורך כל הערב? האם התיקונים בזמן האירוע עצמו היו כלולים במחיר? ועוד).

לאחר מכן, נסי למצוא את האיזון בין מחיר סביר והגיוני לרמה מקצועית גבוהה – לא כל מאפרת טובה ומקצועית תדרוש סכום גבוה ומופרז, ולא כל מי שדורשת סכום כזה היא בהכרח המקצועית והטובה ביותר בתחום. לכן, כדאי גם להסתמך על בחינת תיק העבודות, המלצות וכימיה אישית עם המאפרת.

תחושה אישית – לכי עם הבטן

לצד כל הנקודות החשובות לעיל, גם להרגשה האישית יש חשיבות רבה. כדאי מאוד שתרגישי בנוח עם המאפרת שאת שוכרת. את ההרגשה הזו אפשר לבחון רק בפגישה פנים אל פנים הכוללת שיחה ותגובה אינטואיטיבית. אל תשכרי את שירותיה של מאפרת שעימה את לא מרגישה בנוח. זה נכון לגבי מרבית בעלי המקצוע ונותני השירותים בחתונה שלך, אך במיוחד עבור המאפר/ת – זהו שירות מרכזי וחשוב במיוחד ביום החתונה, ואת צריכה להרגיש נינוחות עם מי שמאפר/ת אותך, כי הרי "את הכי יפה כשנוח לך".

אחרי שבחרת את המאפרת שלך, אפשר להמשיך הלאה בנחת.

כמה דברים שחשוב לדעת על איפור ליום החתונה:

האיפור שיעטר את פנייך בערב החופה תלוי במגוון גורמים, בהם סוג העור שלך, הגוון הטבעי שלו, מבנה ותווי הפנים, ואפילו עונת השנה והשעה ביום שבהן בחרת להינשא.

איפור ותווי הפנים

הקסם העיקרי שבאיפור טמון במגוון הווריאציות שניתן לעשות ובקלות שבה ניתן לשחק עם הנתונים הטבעיים של הפנים, לטשטש נקודות חולשה ולהדגיש יתרונות.

עיניים פקוחות לרווחה – איפור נכון יכול "להגדיל" עיניים קטנות, באמצעות הוספת תוחם תחתון לעין, מתחת לקו הריסים ובתוך העין עצמה. בצורה זו נוצרת מסגרת לעין שמעניקה לה מראה פקוח וגדול יותר. אם את מרכיבה משקפיים ביום החתונה, ניתן להשתמש באיפור מעט יותר בולט בעיניים, אך אין צורך להגזים.

שפתיים יישקו – המאפרת תאבחן את סוג שפתיים שלך ותעזור לך לבחור את האיפור שיהלום אותן:

שפתיים דקות – מומלץ להאיר ולעבות באמצעות צבעים בהירים, טבעיים ומבריקים.

שפתיים בשרניות מאוד – מומלץ להסיט מהן את הפוקוס באמצעות אודם בגווני עור ובגימור מט.

שפתיים רחבות מדי – מומלץ "להתפיח" את בסיס השפתיים בגוונים בהירים, ולדייק את צדי השפתיים בגוון כהה במעט, תוך יצירת מעברים בין הגוונים.

שפתיים חדות מדי – לעגן באמצעות עיפרון שפתיים ולדאוג לקו עגול ורך.

שפתיים "א-סימטריות" – ניתן לתקן באמצעות עיפרון שפתיים ומייק אפ.

שפתיים קשות לתיקון – מומלץ לצבוע בגוון העור ולהבליט את העיניים, כדי להעביר אליהן את הפוקוס.

מראה הפנים הכללי – מומלץ לבחור את איפור השפתיים בהתאמה לאיפור העיניים. אם איפור העיניים דומיננטי במיוחד, מומלץ שלא לבחור איפור בולט או דרמטי לשפתיים, כדי לא להאפיל על מראה העיניים, ולהיפך. אם השפתיים הן השחקניות המרכזיות במראה הפנים הטוטאלי, העיניים יאופרו בעדינות.

איפור ועור הפנים

צבע העור – חשוב לבחור מייק אפ ופודרה בגוונים המחמיאים לעורך: גוונים בהירים לעור פנים בהיר וגוונים כהים יותר לעור פנים כהה יחסית. ניתן להעניק מראה שזוף לפנים חיוורות בעזרת שימרים.

סוג העור – יש להתאים את האיפור לסוג העור – שומני, יבש או מעורב. למשל, מייק אפ נוזלי על בסיס מים יתאים לעור שומני, וכך גם פודרה שקופה הסופחת שומנים. לעור יבש לעומת זאת יתאימו מוצרי איפור המועשרים בלחות.

רמת הרגישות – אם ניחנת בעור רגיש יחסית, הנוטה לאדמומיות או לפריחה במגע עם חומרים מסוימים, עלייך לברור היטב את מוצרי הטיפוח והאיפור. חשוב להשתמש במוצרי איפור היפואלרגניים. מאפרים מקצועיים עובדים עם חומרים איכותיים שלא רק שומרים על עמידות גבוהה, אלא גם מתאימים לבעלות עור רגיש במיוחד.

ליתר ביטחון, כחודשיים לפני החתונה מומלץ לערוך איפור ניסיון ולבחון את תגובת עור הפנים למגע עמו, כדי שאם חלילה מופיעה תגובה אלרגית או רגישות כלשהי, ניתן יהיה להחליף את סוג האיפור. לעתים, כדי למנוע תגובה אלרגית, המאפרת תעדיף להשתמש באיפור שהכלה רגילה להתאפר בו. כדאי ללכת על בטוח ולא לקחת סיכונים, במיוחד בחומרים קרובים לעין כמו מסקרה.

 

התאמת האיפור לחתונה שלך

שעת החתונה – יש הבדל משמעותי בין איפור לחתונה המתקיימת ביום לבין חתונה המתקיימת בערב. איפור יום יהיה נקי, עדין וקליל, בעל גוונים טבעיים ומראה אוורירי. המאפרת תשתמש במייקאפ נוזלי שמתאים לאור יום ולשמש הישראלית. בחתונות יום שנערכות בעונת האביב או הקיץ רצוי במיוחד להקפיד על עמידות וטיב מוצרי האיפור, כדי שהעור יזיע כמה שפחות והאיפור יישמר. איפור ערב יהיה מתוחכם, עם קווים מודגשים בצבעים קרים, הנראים תמיד דרמטיים יותר. בחתונות ערב משתמשים באיפור כבד וזוהר המתאים לתאורת לילה ובמייק אפ מוצק.

עונת השנה – כלה באוגוסט לא תאופר כמו כלה בינואר, ומבחינת האיפור יש דווקא יתרון לחתונות חורף. בקיץ ייעשה שימוש בחומרים פחות שומניים ובצבעים פסטליים וטבעיים, ובחורף איפור דרמטי – שפתיים ועיניים מודגשות יותר.

איפור והשמלה שלך – מומלץ להגיע להתאמת הצבעים אצל המאפרת עם שמלת הכלה, כדי שהיא תוכל להתאים את הגוונים וסגנון האיפור לסגנון השמלה, במטרה ליצור הופעה הרמונית

ביום האירוע

ארוחת בוקר ארוחת בוקר חשובה במיוחד, משום שבהמשך היום לא בטוח שתצליחי לאכול, וכבר היו כלות שהתעלפו מרעב. רצוי גם להרבות בשתייה – בעיקר מים או תה.

הכנות לאיפור מרחי קרם לחות וקרם עיניים כחצי שעה לפני האיפור לחתונה. כך הלחות תיספג היטב בעור והעור יהווה מצע טוב יותר לאיפור.

מה ללבוש רצוי להגיע לאיפור בסטרפלס או בגופייה, כדי שיהיה ניתן לאפר גם את המחשוף, הידיים והגב, שכן גם הגוף צריך להיות מאופר להשגת מראה זוהר כולל.

מלוות כדאי להציע לאחות או לחברה טובה המשרות אווירה נעימה להתלוות אלייך ליום הגדול, שיעזרו לך ויהיו לצדך. כדאי גם להפקיד בידיה של המלווה את ערכת התיקונים למהלך הערב. הערכה תכלול פודרייה קטנה עם ספוגית (אותה פודרה שבה את מאופרת), המיועדת רק לאזור ה-T, כדי לא לפגוע בעבודת ההצללות של המאפרת; גלוס או שפתון לתיקונים, טישו (לספוג את הזיעה בטפיחות קלות, ניגוב עלול להרוס את האיפור), מגבונים לחים ומקלוני אוזניים למקרה הצורך. כדאי להוסיף כמה "סיכות סבתא" לשיפוץ התסרוקת במידת הצורך וכן טיפות עיניים.

המלווה שלך, כאמור, ממונה על תחזוקת האיפור, ובעזרת האביזרים הללו תוכלי לצלוח את הערב בשלום תוך גיחות חפוזות לתיקונים זריזים בחדר השירותים: בעזרת מקלות העיניים מתקנים בקלי קלות איפור עיניים, במיוחד אם הוא נמרח בשל דמעות התרגשות.

כמה זה עולה?

טווח  המחירים לאיפור כלות נע בין 800 שקל ל-1,600 שקל (לא כולל מאפרים ידועים בעלי מוניטין).

עבור איפור ניסיון תשלמי 300-150 שקל – אך הם ייכללו במחיר הכללי, אם בחרת במאפר/ת לאפר אותך בחתונה.

 

נסיכה ליום אחד: איך בוחרים שמלת כלה וכמה זה עולה?

איך מארגנים מסיבת רווקות מוצלחת וכמה זה עולה?