HON TV    חיסכון פנסיוני    

איך בוחרים קרן פנסיה?

 

איך בוחרים קרן פנסיה?

קרן פנסיה אמורה לספק לכם קצבה חודשית לתקופה שאחרי הפרישה. ככל שתחסכו יותר, כך יהיה לכם יותר כסף בפנסיה.

לכן, חשוב להתחיל לחסוך בגיל צעיר, וחשוב גם להשתדל שלא למשוך את כספי הפנסיה והפיצויים לאורך החיים. אם תמשכו, יהיה לכם פחות בעתיד.

הקצבה שלכם בפנסיה היא מעין משכורת שתקבלו אחרי הפרישה, ומסתבר שיש כמה דרכים להגדיל את המשכורת הזו.

דרך ראשונה היא בחירה נכונה של מרכיבי הקרן. תבחרו קרן פנסיה שמתאימה לכם. על פי מחקרים רבים, שוק המניות מספק תשואה גבוהה יותר משוק איגרות החוב בטווח הארוך. זה אומר שאולי בשנה מסוימת זה לא כך, ואולי בכמה שנים בודדות זה לא כך, אבל לטווח השקעה של עשר שנים ועשרים שנה, שוק המניות עדיף על שוק האג"ח.

אז אם אתם צעירים, יש לכם זמן עד הפנסיה, לכן ההמלצה של המומחים היא שתיקחו סיכון ותלכו על רכיב מניות גבוה. מנגד, המבוגרים שבינינו, שמתקרבים לתקופת הפנסיה, צריכים, על פי המומחים בתחום, להקטין סיכון, ללכת על בטוח, כלומר פחות מניות ויותר אג"ח. הסיבה – אין להם הרבה זמן עד לפנסיה, ובטווח הקצר שוק המניות עשוי להיות מסוכן.

דרך שנייה להגדיל את הפנסיה היא לבחור נכון את הקרן עצמה. קרן פנסיה היא מכשיר פיננסי שקוף – יש מידע על התשואות ועל הסיכון של הקרן, ויש מידע על המרכיבים הביטוחיים בקרן. אז תבדקו אם הקרן שלכם מספיק טובה לכם, ואם לא – תחליפו קרן.

כשבוחרים קרן פנסיה, חשוב מאוד לבחון דירוגים של קרנות פנסיה. מידע על דירוגים ודמי ניהול תוכלו למצוא באתר שלנו, באתר של ערוץ 20 ובאתר משרד האוצר – מייגמל.נט.

אבל צריך גם לבדוק אם יש לכם הטבות ביטוחיות בקרן שאתם מחזיקים לעומת הקרן שאליה אתם שוקלים לעבור. כל מה שצריך זה לעשות בדיקה קלה מול מנהלי הקרן הנוכחית והקרן שתרצו לעבור אליה, ותקבלו תשובה ברורה.