ביטוח    

איך להוזיל את הביטוח על נהג חדש

 

מעודכן ל-05/2019

אחת ההוצאות הגדולות בתשלומי הביטוח, היא הפרמיה הגבוהה על נהג צעיר וחדש. זו מצטרפת להוצאות הגדולות הכרוכות בלימודי נהיגה, תיאוריה וטסט.

הסיבה היא שנהיגה בגיל צעיר וללא ותק וניסיון מעלה את הסיכון.  נהג צעיר הוא מי שגילו החל מגיל המינימום לקבלת רישיון ועד גיל 24. עם זאת, התעריפים משתנים בהתאם לגיל ולוותק. ככל שהגיל מבוגר יותר או הנהג יותר זמן על הכביש, הפרמיה יורדת.

כל ביטוחי הרכב – חובה, מקיף, צד ג' –  מתייקרים מאוד. כאשר משווים מחיר בין נהג בן 45 ללא רקע ביטוחי, לדוגמה, לבין נהג צעיר. ברכב חדש סטנדרטי ללא עבר ביטוח המחיר לביטוח חובה למבוגר יעמוד על כ-1400 שקל, ואילו לנהג חדש בן 17  כ-2,650 שקל.  בביטוח צד ג' התוספת לנהג חדש תהיה 1,000 שקל ובביטוח מקיף התוספת אפילו 2,000-3,000 שקל.  וזה עוד לא הכל. הוספת נהג צעיר גם מגדילה את ההשתתפות העצמית הנדרשת מהמבוטח במקרה של תביעת ביטוח. בדרך כלל מדובר על  כ-50%.

 אפשר להוזיל את הפוליסה

אפשרויות להוזיל את הפוליסה קשורות בין היתר לצמצום כללי בהוצאה על הביטוח. אפשר לצממם מה שאינו כלול בפוליסה הבסיסית, או להגדיל את השתתפות העצמית. זה חוסך לנו מאות שקלים, אם כי חשוב לבדוק מה מתאים לצרכינו.

עם זאת, חברות הביטוח מציעות פתרונות נקודתיים המעניקים כיסוי זמני וקצוב בתשלום מוזל. לרוב מדובר בביטוח של מספר ימים בעלות שנעה סביב ה-100 שקל, כאשר את האופציה הזו ניתן להפעיל מספר פעמים במהלך השנה ולעיתים אף ללא הגבלה. אלו ההצעות של חברות הביטוח השונות:

 

חברת הביטוח ביטוח ישיר

בביטוח ישיר ניתן להוסיף כיסוי לנהג צעיר/חדש בעלות של 100 שקל לארבעה ימים. כך גם בפוליסת צד ג', בה עלות הכיסוי היא 34 שקל לארבעת הימים. את הכיסוי ניתן להוסיף באמצעות האיזור האישי באתר האינטרנט של החברה, באמצעות נציג שירות או במענה קולי.

כמו כן בביטוח הזמני ההשתתפות העצמית תגדל בכ-50% אם הנהג חדש/צעיר יפעיל את הפוליסה (בניגוד לביטוח ארוך טווח בו לא משתנה ההשתתפות העצמית עבור הנהג החדש).

עוד יצאה ביטוח ישיר לאחרונה בהצעה להורים לנהגים צעירים, שלפיה במסגרת הביטוח המקיף של החברה, יינתנו שלושה חודשים ביטוח לנהג חדש ללא תוספת תשלום. על הלקוח להודיע לחברה על תוספת הנהג החדש, ואז יופעל הכיסוי עבור הנהג החדש למשך שלושת חודשי תקופת המלווה הראשונה של הנהג החדש. בתום תקופה זו יוכל הלקוח להאריך את הכיסוי הביטוחי לנהג החדש בפני מוקדי החברה ובאתר האינטרנט שלה.

 AIG

ההברה מציעה הרחבת ביטוח לנהג חדש/צעיר בתוספת של 90 שקל המעניקה כיסוי לחמישה ימים ברצף. ניתן לרכוש תוספת זו עד 25 פעמים במהלך שנת ביטוח אחת. אפשר לרכושה באמצעות האיזור האישי באתר AIG.

ההשתתפות העצמית תגדל בכ-50% בהשוואה לביטוח הרגיל, ובמקרה ביטוח השתתפות זו תחול על כל מי שנהג ברכב (גם אם זהו אינו אותו נהג צעיר/חדש).

כמו כן לפני כשלוש שנים השיקה AIG את מסלול safe drive, (שנועד בעיקר לנהגים צעירים, אם כי כיום הוא פתוח לכל הנהגים) ומקנה ללקוח הנחה בתמורה למכשיר ניטור המותקן ברכב.

בעת ההצטרפות למסלול ניתן 10% הנחה ובמהלך השנה נמדדת התנהגות הנהיגה בעזרת המכשיר. בעת החידוש, איכות הנהיגה והקילומטראז' השנתי מתכנסים לציון נהיגה שיכול להקנות הנחה נוספת.

חברת הביטוח הראל

הראל מציעה תמורת 88 שקל להרחיב את הפוליסה לנהיגת כל נהג (כולל חדש וצעיר) למשך ארבעה ימים .

לקראת תום ארבעת הימים נשלחת למבוטח הודעה על סיום הכיסוי עם אפשרות להארכה.

אין מגבלה למספר הפעמים שניתן לרכוש את ההרחבה לפוליסה.

ההרחבה יכולה להתבצע ישירות על ידי הלקוח או על ידי הסוכן בכל עת באמצעות שליחת סמס, וואטסאפ, טלגרם, או דרך אתר האינטרנט של הראל. בעת הרחבת ביטוח זמנית (ל-4 ימים), אין שינוי בסכום ההשתתפות העצמית והיא תהיה זהה לסכום הנקוב בפוליסה הרגילה.

התנאים לקבלת הכיסוי במתנה הם: שהנהג נמצא בתקופת שלושת החודשים הראשונים להוצאת רישיון נהיגה, מתחת לגיל 24 ובעל קרבה משפחתית ראשונה לבעל הפוליסה או לנהג העיקרי ברכב וללא שלילות בעברו. הנהג החדש לא יוכל להיות הנהג העיקרי הנקוב בפוליסה.

  חברת הביטוח הפניקס

להבדיל מחברות הביטוח האחרות, המציעות ביטוח זמני למספר ימים, בהפניקס מציעים שיטה אחרת, לפיה המבוטח קונה "בנק" דקות בעלות של שקל לכל ק"מ. אז תוספת הפרמיה בגין ביטוח מקיף + חובה לרכב ששוויו עד 100,000 שקל היא 500 שקל עבור 500 ק"מ.

עבור החבילה קונים מראש חבילת ק"מ ומפעילים אותה באפליקציה רק בזמן הנהיגה בפועל על הרכבים.

בתוכנית זו ניתן לכלול עד 4 רכבים השייכים למשפחה באותה עלות פרמיה.

הפוליסה הראשונית מופקת במשרד הסוכן ומאושרת על ידי מוקד "הפניקס צעיר". לאחר אישור המוקד, מועבר לנהג הצעיר מכשיר ( OBD) המותקן ברכב ומסתנכרן עם האפליקציה.

השתתפות עצמית: במוסכי הסדר: נזק עצמי – 1,500 שקל, נזק לצד ג' – 1,200 שקל. במוסכים אחרים: נזק עצמי – 2,500 שקל, נזק לצד ג – 1,700 שקל.

קיימת חובה להפעיל את האפליקציה בכל פעם שהצעיר נוהג ברכב, אחרת הכיסוי לא תקף.

 

חברת הביטוח כלל

כלל מציעה כיסוי נהג צעיר זמני המכסה נהיגה של נהג צעיר וחדש במחיר של 25 שקל ליום (ניתן לרכוש יום אחד, או יותר) ומקסימום 6 ימים ברצף. ניתן לרכוש עד 10 פעמים במהלך חיי הפוליסה, שרוכשים דרך המוקד או בהפעלה דרך הסוכן. בזמן הכיסוי ההשתתפות העצמית גדלה ב-50%.

חברת הביטוח ליברה

ליברה מציעה ביטוח לארבעה ימים בעלות של 120 שקל, חבילה המיועדת לנהגים צעירים הזקוקים לביטוח לזמן מוגבל. באמצעות רכישת התוספת 24 שעות ביממה באתר ליברה. יש תוספת של 50% בהשתתפות העצמית.

תוכנית מוזלת לביטוח שנתי: ליברה מבטחת נכון להיום רק נהגים צעירים מגיל 21 ומעלה (כאשר מדובר בביטוח שאינו זמני), כמבוטח משני למבוטח מבוגר. בקרוב החברה צפויה להשיק מוצר שנועד לתת מענה גם לנהגים צעירים.

חברת הביטוח מנורה מבטחים

מנורה מציעה הרחבה לנהג מזדמן לארבעה ימים בתוספת תשלום של 90 שקל. באמצעות מוקד השירות של מנורה מבטחים.

 

מה כדאי לדעת

תמיד טוב להשוות מחירים, על אחת כמה וכמה בשוק תחרותי כמו ביטוחי הרכב. הפערים בין ההצעות יכולים להגיע לאלפי שקלים. לעובדי מדינה ולרכבים מליסינג יכול להיות סידור שיוזיל את הביטוח. בחלק מחברות הביטוח בימים בהם מופעלת ההרחבה הזמנית לנהג צעיר, גדלה ההשתתפות העצמית במקרה של אירוע ביטוחי, גם אם הנהג בפועל באותו זמן היה דווקא ההורה.

לא רק חניה: פנגו תציע ביטוח רכב

ביטוח רכב – שאלות ותשובות

מגדל והראל זכו במכרז לביטוח רכבי עובדי המדינה לשנים 2019-2020