מדריכי צרכנות    

איך לחסוך על חתונה

מעודכן ל-05/2019

ל"ג בעומר הוא תחילת עונת החתונות, והתעשייה הענפה הזו מרוויחה על כל חתונה יותר מ-80 אלף שקל. נזכור כי זוגות צעירים בתחילת דרכם לרוב אינם שק של מזומנים, ולכן רבים בונים על המתנות או על ההורים. לא תמיד החברים וההורים יכולים להרשות לעצמם לכסות את החתונה, או שלא רוצים לפרנס לגמרי את תעשיית החתונות, ולכן מעדיפים לחסוך. הנה כמה רעיונות:

זמן: על פי עונות השנה, קיץ היא העונה היקרה משום שיותר מחצי מהזוגות מבקשים להתחתן בה, אחריה דווקא החורף, במקום שלישי האביב והאחרון הסתיו. כמובן שהעונה הכי פחות מבוקשת גם הכי זולה. מבחינת ימים יום חמישי הוא היום הכי מבוקש ולכן גם הכי יקר. ימי ראשון ושני הכי זולים. תקופת בין המצרים, קצת לפני חג ושישי בצהריים יובילו לירידה של 30% בעלות.

מיקום: המקומות הכי יקרים הם בתל אביב והשרון. בצפון ובדרום הארץ בהתאם החתונות הכי זולות ויכולות לעלות 50% פחות

בדקו רישיון עסק:  אם אתם לא רוצים לגלות שהאולם נסגר ברע האחרון, ולהתחיל את כל ההתאגרגנוית וההוצאות מהתחלה חשוב לבדוק את זה.

חניה: בחלק מהמקומות עלות החניה נופלת על החתן והכלה, בחלק על האורחים ובחלק היא בחינם. העדיפו חניה חינמית גם כדי שהעלות של החניה לא תקוזז מהמתנה.

כיסוי החתונה: בכל חתונה קטנה או גדולה יש עלויות קבועות, הזמנת יותר אורחים מקטינה את הסיכון שלא תכסו את ההוצאות אם כי חתונה קטנה מאוד לא תעלה הררבה כסף

קיייטרינג:  גם קייטרינג מושפע מעונתיות וממיקום, קיטטרינג מהדרום הוא הזול ביותר ב-100 שקל מבמרכז. וקיייטרינג שבו מבשלים במקום יקר פי שניים מקיייטרינג הזמנה.

שעת סיום: הרבה מקומות גובים על שעה נוספת ויש לשים לב לכך בחוזה

אלכוהול: עדיף להביא אלכוהול מחנויות פרטיות או מקוונות שזולות בהרבה מהאלכוהול באולם.

שמלות, בגדים וטבעות: שמלות וטבעות אפשר למצוא בזול בחנויות המקוונות, בחו"ל גם ללא המע"מ או בחנויות יד שנייה

איפור ותסרוקות: פשוט מאוד אפשר אצל ספרים ומאפרים בלי לומר שמתחתנים, אפשר לומר שזה לאירוע של אח או אחות

צלם ודי גיי:  פשוט קבעו תקציב מראש ועמדו בו. אפשר גם להיעזר בחברים

כמה כסף לתת בחתונה?