עסקים קטנים    

איך לפתוח חנות בגדים, כמה זה עולה וכמה מסוכן?

מעודכן ל-08/2019

לצד עסקי מזון חנויות בגדים הן העסקים הנפוצים שישראלים אוהבים לפתוח, לכן יש הרבה מהן, ולכן גם לא הרבה שורדות. גם הקשיים המתגברים, באמצעות יותר קניות מחו"ל ובאינטרנט, עדיין לא הורגים את החלום. גם אמזון, שצפויה להכינס לישראל, מאיימת על הקניונים, ביתן של הרשתות הגדולות.

האינטנרט לא אומר שצריך לוותר עכשיו על חנות פיזית אלא שלצד הפיזית תצטרכו גם חנות מקוונת משלכם ואפשר להיעזר גם באתרי הסחר הגדולים בעולם.

סוגי חנויות בגדים

חנויות בגדים משתנות על פי קהל היעד, יש חנויות לילדים, יש חנויות לנערות, יש חנויות לגברים ולנשים. אפשר לכלול גם כאן חנויות נעליים , לבנים או חנויות מוצרים משלימים.

הבדלים נוספים הם בין חנויות מעצבים לחנויות המוניות יותר. יש גם חנות לבגדי היריון, מידות גדולות ועוד. לא חסר. כדי להחליט מה הסגנון שלכם כדאי גם לבצע סקר שוק של המיקום ומה הביקוש בו, באזור שרבים ממנו מבוגרים חנויות בגדי ילדים יהיו פחות רלוונטיות, באזור לא עשיר במיוחד חנויות מעצבים פחות יעבדו.

איפה לקנות את הבגדים

הרבה חושבים שאם יקנו ישר מחו"ל ירוויחו, אבל זו טעות שכיחה, גם כיוון שבגד שעומד הרבה זמן על הקולב סופג בלאי ומאבד מהערך שלו וגם כי אפשר לקנות מהיבואנים בארץ, שקונים בסיטונאות, במחיר נמוך מהמחיר בחו"ל.

לצד היבואנים ספקים אחרים הם המעצבים ומשווקים של מותגים מקומיים.

כמה יעלה לפתוח חנות בגדים

השקעה ראשונית על חנות בגדים לא נחשבת הוצאה גבוהה לעסק. הפקטורים המשפיעים על ההשקעה הם בראש ובראשונה השכירות, כאשר שכירות בקניונים היא הגבוהה ביותר בהתאם למיקום בארץ. חנות של בגדים זולים ופופולריים תצטרך גם מחסנים גדולים יותר

הפרמטר השני הוא כמובן הביגוד, לא מדובר  רק באיכות הבגדים אלא גם בסוג המכירה. אפשר לא לקנות את הבגדים וליהנות מעמלות המכירה. הרבה פעמים מדובר בבגדים של מעצבים לא מוכרים שרוצים חשיפה ככל הניתן, מה שגם מספק מחיר נמוך לקמעונאי.

השקעה עבור בובות ראווה, מידוף, סטנדים ומתלים זו השקעה גבוהה, לכן כדאי להשקיע בציוד שאפשר לנייד

רוווח גולמי

החנויות עם הרווח הגולמי הגבוה הן חנויות יוקרה וחנויות בגדי כלה,  הזוכות לרווח גולמי של 55%, לאחר מכן ילדים ונוער הגדלים כל הזמן מפיקים 40% רווח גולמי,  בגדי מעצבים רק 38%, ואילו חנויות אאוטלט ובזאר, רק 30%

למה חשוב לשים לב בפתיחת חנות בגדים

לפני שפותחים את החנות חלק חשוב מאוד הוא השטח. צריך לכלול את שטחי המדידה, במיוחד אם מדובר בחנות קטנה ראשנה. חשוב להפנות תשומת לב להוצאות שלכם ובהתאם לקובע את התמחור. ההוצאות כוללות שכר דירה, עובדים, פרסום, הוצאות שוטפות, מסים וכד'.

כמו בכל עסק צריך תוכנית עסקית, בחנות בגדים גם חשוב מאוד המיקום. צריך להיערך להוצאות משתנות כמו תיקונים, החזרים ועוד.

עלות הקמת חנות בגדים

שכירת חנות:  2,500 שקלים עד 12,000 שקלים  בחודש לעסק של עד 50 מ"ר

שיפוצים: 30 אלף שקל עד 100 אלף שקל

רכישת ציוד: 20 אלף שקל, כאמור בביגוד אפשר להגיע לשת"פ דרך עמלות. במותגים לחנות קטנה  העלות תהיה 20 אלף שקל למלאי רשאוני שאפשר לשלם בשוטף + 30

שיווק: כל אחד וכמה שהוא רוצה להשקיע ולהגיע לחשיפה, אבל השקעה אפקטיבית מתחילה ב-10,000 שקל בשנה. עם זאת אמצעים אורגניים כמו השקות ומבצעים עושים את שלהם.

רווחיות

יש המון מקריות בתחום של חנויות הבגדים, אפשר להסתפק במעט לקוחות טובים משלמים בתנאי שההוצאות לא גדולות. ויכולה להיות חנות שמכניסה הרבה אך עדיין למצדיקה את ההוצאות.

האם כדאי לפתוח חנות בגדים

תלוי למי. מי שרוצה לפתוח חנות רק כי הוא המעצב יכול למצוא פתרונות עם פחות הוצאות, כמו לפתוח חנות בתוך חנות מארחת קיימת, נוכחות פעילה בירידים הרבים שיש או ליזום בעצמו מכירות.  לא נמליץ להיכנס להרפתקה הזו לבד, במיוחד לא לאור כך שכמה מהחברות הגדולות בתחום קורסות. אבל מי שימצא את הייחוד שלו יוכל לעבור גם את המשבר הזה.

איך לפתוח חברת הפקת אירועים

איך לפתוח חנות באמזון בלי להתבלבל

איך פותחים מספרה, כמה עולה ומה סיכויי ההצלחה