עסקים קטנים    

איך מקימים שותפות עסקית טובה?

pixabay

איך מקימים שותפות עסקית טובה? שאלה מאוד חשובה. הרבה אנשים הבינו את חשיבותה בדיעבד. הם נכנסו לשותפות מלאי אמביציה ומצאו את עצמם לא מסתדרים עם השותף – לכן, סוף מעשה במחשבה תחילה. תחשבו רגע לפני הקמת השותפות על איך לנהל? מי מנהל? תקציב שוטף, יחסים בין השותפים ועוד כדי למזער את המחלוקות על פני הדרך.

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, מספקת לכם טיפים לשותפות טובה. זה עדיין לא הכל. זה לא מבטיח שותפות טובה, אבל חשוב להבין את הנקודות מחלוקת הפוטנציאלית. משה הדס, רואה חשבון ומומחה / יועץ מטעם הסוכנות לעסקים קטנים ובינונים מסביר על הקמת העסק ומספק תשובה (חלקית) על איך מקימים שותפות טובה

"אז יש לכם רעיון נהדר ואתם רוצים להקים עסק מצליח. זה הזמן להחליט אם כדאי לכם להקים שותפות. עם מי להקים את השותפות, ועל איזה מסמך יסוד חשוב לחתום כדי להבטיח את הזכויות שלכם", אומר הדס, וממשיך – "הכוונה היא להקים שותפות עסקית טובה שתחזיק לאורך ימים. שותפות במהותה היא דבר מצוין אלא שברוב המקרים השותפויות מתפרקות מהר בעקבות סכסוכים עסקיים מורכבים.

"התחלנו חברים, סיימנו אויבים וגם ללא העסק. אז למה בכלל צריך שותפות? שותפות היא מכפיל כוח. מחברים יתרונות יחסיים של כל השותפים, והדרך להצלחה סלולה. לשם כך חשוב לבחור בקפידה את השותפים. לוודא שאתם אכן מסתדרים בצורה טובה.

"להחליט על גזרות אחריות ברורות לכל אחד והכי חשוב לא להתחשבן במהלך השותפות על כל מיני נושאים. למשל, אני עובד בחוץ, אתה במזגן. או אתה הולך כל יום מוקדם ואני נשאר עד מאוחר. את הדברים האלה חשוב להסדיר כבר מיום ההקמה, וכמו בנישואין אנו חותמים מראש על הכתובה למקרה של גירושין, בשותפות חשוב לכתוב על הסכם במבי. שמשמעו בי מי בי יו. ההסכם הוא די פשוט ואומר שבמקרה ואחד השותפים רוצה להיפרד, לא חשובה הסיבה יש לו זכות להכריז על הפעלת הסכם הבמבי ואז תוך פרק זמן מוגדר מפקיד כל שותף מעטפה חתומה בידי גורם שנקבע מראש עם הסכום שהוא מוכן לשלם עבור חלקו של השותף האחר, כשהסכום הגבוה קובע.

הליך קצר, חד וחלק ומונע ויכוחים על שווי העסק. שאלות מי קונה מה? מויכוחים מיותרים וארוכים במהלכם השותפות מטבע הדברים נפגעת".

איך פותחים עסק קטן?

איזה עסק כדאי לפתוח ב-2019