עסקים קטנים    קניות באינטרנט    

איך פותחים חנות בפייסבוק?

מעודכן ל-06/2019

חנויות מקוונות זה לא רק אמזון ואיביי ואפילו לא האתר הפרטי של בעל העסק. פייסבוק מציעה בעמוד העסקי חנות שממנה אפשר לרכוש ישירות את מוצרי העסק. איך עושים את זה?

חנות בפייסבוק היא חלק בלתי נפרד מהעמוד העסקי והוא מקנה ערוץ נוסף ממרכולתכם המוחשית  בפייסבוק – כולל תמונות, תיאור, מחיר ואף אפשרות לתשלום או להעברה לאתר מסחר אלקטרוני. החנות הזו תוכל להתרחב אחר כך גם לחנות באינסטגרם.

למה זה טוב

קודם כול זה בחינם, לא דורש עמלה נוספת או החזקה. אפשר להוסיף מוצרים ללא הגבלה. רוב העולם עדיין בפייסבוק או באינסטגרם שבבעלותה, כך לקוחות יוכלו ליצור איתכם קשר ישיר לגבי מוצרים. פייסבוק גם מנתחת את המידע על הרוכשים שלכם, כמה התעניינו וכמה מתוכם קנו, מה הגיל שלהם ועוד. בנוסף לאינסטגרם המוצריים עשויים להופיע במרקט פלייס ולזכות לתפוצה רחבה יותר.

איך לפתוח חנות בפייסבוק?

היכנסו לעמוד שלכם > לחצו על הגדרות בראש הדף > לחצו על "תבניות ולשוניות" > בדקו אם התבנית הנוכחית היא "קניות", אחרת לחצו על "ערוך" > גשו אל התבנית "קניות" ברשימה ולחצו על "הצג פרטים" > בדקו את הלשוניות ואז לחצו על "הפעל תבנית" ואז "אישור".

אם יש לכם תבנית "קניות

  1. לחצו על הלשונית "חנות" או "קנה" בעמוד הפייסבוק.
  2. הגדרת מקטע החנות – החלונית החדשה תראה לכם את התנאים ומדיניות הסוחר, שאותם יש לקרוא ולהסכים, ואז לחצו על "המשך".
  3. בחירת שיטת תשלום – ניתן לקבוע איך אנשים יקנו את המוצרים מהחנות, על ידי שליחת הודעה לעמוד או העברתם לאתר אחר לתשלום, ואז לחצו על "המשך".
  4. הגדרת מטבע – ניתן לבחור באיזה מטבע המוצרים יוצגו כמו שקלים חדשים, דולרים , ליש"ט וכד'. לאחר מכן לחצו על "שמור".

אם יש לכם אתר מסחר אלקטרוני שבו אתם מוכרים, ניתן להגדיר חנות באופן אוטומטי וגם המוצרים יתווספו באופן אוטומטי. מבין הפלטפורמות נמנות BigCommerce, Shopify ואחרות.

בעת סיום יצירת החנות תוכלו לתאר את החנות שלכם את מרכולתה ואת הייחוד שלהם.

איך מוסיפים מוצרים?

כדי להוסיף מוצרים עקבו אחרי ההוראות הבאות:

  1. נכנסים ללשונית "חנות" או "קנה" בעמוד הפייסבוק (אם אתם לא שם).
  2. לוחצים על הכפתור "הוסף מוצר". אם יש לכם אוספים, ניתן להוסיף מוצר ישירות לאוסף.
  3. מוסיפים תמונות ו/או סרטונים לפי גודלי תמונות ברשתות חברתיות תואמים.
  4. מוסיפים שם של המוצר, כדאי שיכלול מילות מפתח רלוונטיות.
  5. תיוג המחיר של המוצר, ואם יש מחיר מבצע אז מתייגים גם אותו.
  6. כותבים תיאור של המוצר, כך שיהיה קצר, קשור למוצר, מבליט את התכונות של המוצר. לא להוסיף HTML, מספרי טלפון, כותרות ארוכות או פיסוק מיותר.
  7. אם בחרתם תשלום בקישור חיצוני, עליכם יהיה להוסיף את הקישור של המוצר.
  8. בוחרים אם לשתף את המוצר בעמוד העסקי.
  9. בוחרים את נראות המוצר – ציבורי או פרטי.
  10. לוחצים על "שמור".

אפשר גם לשנות או לערוך מוצרים

לעריכה או מחיקה של מוצרים יש לפעול לפי ההוראות הבאות:

  • לחיצה על הלשונית "קנה" או "חנות" בעמוד העסקי, לאחר מכן לחיצה על המוצר הרצוי ואז לחיצה על "ערוך", או ישיר לחיצה על עריכה מעל המוצר הרצוי.
  • לחיצה על "כלי פרסום" בתפריט העליון בעמוד, לאחר מכן לחיצה על "מוצרים" מתחת ללשונית "חנות", לאחר מכן לחיצה על המוצר הרצוי, ואז לחיצה על "ערוך".

לא לשכוח ללחוץ על שמור.

כדי למחוק את המוצר, במקום לחיצה על "שמור" לאחר לחיצה על עריכת המוצר, פשוט לוחצים על הקישור מחיקת המוצר ואז מאשרים את המחיקה. דרך נוספת למחיקת מוצר אחד או כמה, על ידי כניסה אל כלי הפרסום > מוצרים ואז בחירת המוצרים למחיקה.

תיוג מוצרים מהחנות

תיוג מוצרים יכול להביא אליכם לקוחות נוספים. אתם יכולים לתייג מוצרים מהקטלוג או מהחנות שלכם, בתמונות או בסרטונים שאתם מפרסמים בעמוד הפייסבוק. לאחר שהגולשים ילחצו על התגית הם יועברו לעמוד המוצר בחנות שלכם ואז יוכלו לבצע רכישה (שופינג).

לצורך תיוג המוצרים, יש לוודא כי הוספתם את המוצרים הללו לחנות. ניתן לתייג עד 30 מוצרים בכל תמונה או סרטון ומומלץ לבחור רק את הרלוונטיים ביותר.

בעת הוספת התמונה או הסרטון (או בעת העריכה) לעמוד הפייסבוק כפוסט – ניתן ללחוץ על הכפתור "תיוג מוצרים" שם יש להקליד את האותיות הראשונות של המוצר ואז לבחור אותו, לאחר מכן יש ללחוץ על סיום תיוג.

חשוב לציין כי פייסבוק מציעה כיסוי "הגנה לרוכשים" כך שהם יכולים להתלונן ולערב את פייסבוק או אינסטגרם אם המוצר לא התקבל, ניזוק, חסרים לא חלקים, הוא שונה ממה שנתבקש ועוד. ההגנה לא חלה על מוצרים מסויימים כמו דירות, רכבים, השקעות פיננסים, מתכות ויהלומים ועוד.