קריירה    

איך תדעו אם אתם וורקהולים

מעודכן ל-03/2019

איך תדעו אם אתם מכורים לעבודה ואיך תטפלו בזה

וורקוהוליזם היא לא סתם מילה המתארת מישהו שעובד הרבה, זוהי תופעה שמחבלת ביחסים בין אישיים, משפיעה על הבריאות הנפשית והפיזית, וגורמת לנזק ממשי.

הסיבה להתמכרות היא שעבודה לאורך שעות ארוכות היא התנהגות מקובלת חברתית, אשר עוזרת להדחיק בעיות אחרות בחיים.

איך תדעו אם אתם מכורים לעבודה ואיך תטפלו בזה

חרדה

מכורים לעבודה מוצאים שהעבודה  מספקת להם נוחות, מבנה, ומשמעות, ואחר כך זה מגיע לתחושת אשמה, חוסר מנוחה וחוסר אונים במקרה שלא עובדים, מכורים לעבודה עלולים להרגיש שהם מבזבזים את זמנם או חיים בלי מטלה יומית של עבודה. מכורים גם לא מרשים לעצמם ליהנות מזמן פנוי, אפילו אם אינם אוהבים את העבודה.

 

עבודה לפני חברים ומשפחה ואפילו בריאות

אצל הוורקוהילם העבודה בראש ובראשונה. גם הבריאות זוכה לעדיפות  רק אחרי טובת העבודה. הרבה פעמים יזלזלו במי שאינו כמוהם ומעדיף עיסוקים אחרים על פני העבודה. וורקוהלים גם יתקשרו פחות עם אחרים –גם במקום העבודה.

תמיד זמינים ולא סומכים על הצוות

וורקוהולים הופכים את עצמם לזמינים תמידית עבור העמיתים שלהם ותמיד יחזרו  מיד לעבודה. הם יוצרים מצבים שבו זקוקים להם לעתים תכופות. הבעיה היא שאינם סומכים על חברי הצוות שלהם.

עבודה לא מתוך תשוקה

 

אנשים בעלי תשוקה כלפי העבודה ומשקיעים בה אנרגיה  אינים וורקהולים. מי  שמכור לעבודה אינו  שמח. זהו  צורך כפוי לעבוד יותר מדי, ולא מתוך הנאה, אלא כדי לשכך את הרגשות השליליים  כאשר אינם עובדים. כך הם מתעסקים רק בזה.

לא מודעים לבעיה

גם הוורקוהולים כמו יתר המכורים לא יודו בבעיה אלא ידברו על הצורך בקידום, עמיתים עצלנים, או פשוט שיש להם יותר מדי עבודה.

איך מטפלים

לאחר שתודו בבעיה יש כמה דרכים לטפל. אפשר לבקש מאנשים בסביבת העבודה משוב על הרגלי העבודה שלכ וכיצד משפיעים על אחרים, ליזום עם עמית אהוב פעילות מיד אחרי העבודה כך שיוודא שאתם מסיימים לעבוד באמת בזמן העבודה, ולפנות זמן לעצמכם באמצעות קריאת ספרים, האזנה למוזיקה או תחביב אחר.  אם כלום לא עוזר אפשר וצריך לפנות לעזרה מקצועית.