חינוך פיננסי    עסקים קטנים    

איך מתחילים דרך עצמאית?

מעודכן ל-05/2019

להיות עצמאי זה לא קל, אבל הנה כמה דרכים שיהפכו את פתיחת העסק ושימורו לקלים יותר

הרבה חולמים להיות הבוס של עצמם, שכל הכסף שהם מרוויחים ייכנס רק לכיסם אלא שלהיות עצמאי בישראל זה לא חגיגה. אין חופשות, אין ימי מחלה, המיסים לא מיטיבים ואין גם השתתפות של המעסיק בפנסיה. אז למי  בכל זאת כדאי לפתוח עסק קטן?

בעלי מיומנויות נדרשות כמו טכנאים, אופטומרטיסטים, מעצבים ועוד מתוגמלים בשכר נמוך כשכירים. אלו צפויים כעצמאים בתוך שנה להכפיל ואף יותר את המשכורת, אם יפעלו נכון.  המחיר הוא התעסקות עם ניהול ושיווק. אלא שהיום, עידן הרשתות החברתיות והכלים האלקטרוניים, מקל את ההתעסקות עם זה, הן הטכנית והן התקציבית.

גם אם אתם מתקשים במשרה מלאה, כעצמאים תוכלו לשלוט טוב יותר בזמנכם, בעיקר אם אתם אמהות, מבוגרים חסרי עבודה וכן הלאה. יתרון בכך הוא שתוכלו לעסוק בקריירה שאוהבים או שולטים בה.

איך מתחילים?

כדאי להתחיל בתור שכיר, ללמוד מקולגות ומבוסים עוד מסודות המקצוע. אט אט להקטין את המשרה ולהתחיל בשעות המשלימות את העסק. אתם רואים שהעסק צובר ביקוש? אתם יכולים להיות עצמאים במשרה מלאה. אצל שכירים גם המשכורת שלכם יציבה יותר. כיום, בשירותי כלכלה שיתופית כמו אובר או אייר בי אנד בי, יותר מנצלים את המודל הזה.

מאיפה להביא את הכסף?

אם יש לכם חסכונות בני שנים, או קרובי משפחה או חברים שמוכנים לעזור, זו הדרך הכי טובה. אם לא כדאי לפנות לבנק להצעות אטרקטיביות המופנות לעסקים קטנים עם הלוואות בעלות נמוכה. אבל תצטרכו להוכיח שהעסק שלכם מסוגל להחזיר את ההשקעה. אפשר לגייס בקרנות ייעודיות כמו לחיילים משוחררים או לעולים חדשים או בפרויקטים של מימון המונים או הלוואות המונים.

לוגו ועיצוב אתר

אלו מאוד עוזרים לקדם את התדמית שלכם. יש כמה ספקים המציעים שירותים אלו בזול, אבל לרוב העבודה שלהם גנרית ולא מותאמת במדויק לצרכים שלכם. השקיעו במתכנת ובמעצב שיענו לחזון שלכם.

איך להגיע לקהל לקוחות

יש כמה שיטות, אחת מהן היא להגיע לקבוצות ייעודיות ברשת שמתאימות לקהל היעד שלכם. דרך אחרת היא למצוא עסקים פופולריים במנועי החיפוש וברשתות החברתיות ולהצייע את שירותכם, לפחות בהתחלה. יש  גם אפליקציות ייעודיות כמו smbig  העוזרות לעסקים לפתח מאגר לקוח גדול ומשותף.

אפליקציה אחרת היא Atad Club שבה אפשר למצוא מועדון לקוחות לפי הרדיוס במיקום הקרוב לבית העסק.

זכרו, הקמת עסק אינה פיקניק ועצמאים סובלים יותר מתקופות של אי יציבות, אבל אם החלטתם שזה מה שאתם רוצים, וזה  החלום שלכם, הכירו את השוק וכל אמצעי שיוכל לעזור לכם.

משכנתא לעצמאים: משימה קשה יותר, אבל אפשרית

איך קובעים הצעת מחיר

עצמאי? מחויב להפריש לקרן פנסיה? מגיעות לך גם הטבות מס

הלוואות לעסקים – מתי כדאי לקחת ומתי לא כדאי?