חדשות    

איך קובעים הצעת מחיר

קרדיט: shutterstock

מחקר שוק, הימנעות מהמחיר הנמוך ביותר  וידיעת הערך של עצמכם הם רק חלק ממה שצריך לדעת לפני הצעת מחיר

בשנים האחרונות יותר  ויותר עובדים מצטרפים למעגל העצמאים ולפרילנסרים, הטכנולוגיה מאפשרת יותר גמישות ועבודות מהבית, ומעסיקים מעדיפים לחסוך עלויות על עובדים קבועים. כך שלפעמים אנשים הופכים להיות עצמאים בלי שתכננו וצריכים ללמוד מהתחלה דברים בסיסיים לעסק כמו קביעת מחירים, שיווק,  גבייה. נתמקד בגביית מחירים. איך באמת גובים מחירים?

השלב הראשון הוא מחקר שוק. בדקו כמה אחרים בתחום מציעים, אם באמצעות לשאול את הלקוחות, את הקולגות ואם באמצעות כלים כמו דוחות של Payoneer או ב-UpWork. זכרו שמדובר בטווח מחירים, ואתם צריכים לשקול בהצעת מחיר את הניסיון שלכם, את הביקוש עבורכם, את ההשכלה ואת הערך המוסף שאתם מביאים.

אל תציעו את המחיר הנמוך ביותר. לרוב בכניסה לשוק תחרותי הרבה מעדיפים להציע את המחיר הנמוך ביותר. זה שגוי מכמה סיבות, לרוב הלקוח לא מחפש את הזול ביותר אלא את המתאים ביותר. לעתים הצעה זולה  במיוחד רומזת על שירות פחות טוב עבור הלקוח, ורוב הלקוחות בוחרים בדרך כלל בטווח הביניים. סיבה נוספת היא שעבודה בתמחור נמוך יכולה לתפוס זמן של עבודה עתידית משתלמת יותר.

דעו מהו הערך שלכם. הרבה מסתפקים בתלמחר לפי שעת עבודה, אבל לעבודה עצמאית יש ערך נוסף, למשל ותק או בידול עסקי שלא קיימים בעסקים  אחרים.

תנו טווח מחירים:  הקשיבו ללקוח, הסבירו לו שבדרך כלל המחיר שלכם הוא כך, אבל לפעמים הוא אחר בהתאם ללקוח ולתקציבו, בלי לסטות ממחיר המינימום, למשל 3000-1000 לפרויקט. אל תסטו ממחיר המינימום.

עדכנו מחירים ללקוחות. בהתחלה היה קשה להשיג לקוחות, אבל עכשיו כשהלקוח מכיר אתכם הוא יודע לסמוך עליכם וחלק מהעלות של הלקוח היא גם הזמן למצוא ספק  שייתן ערך ויהיה אפשר לסמוך עליו.

קבעו יעדים: הרבה מהפרילנסרים עוברים מפרויקט לפרויקט בלי לקבוע יעדים שנתיים, ולכן מא מוכנים לימי משבר. קבעו יעדים לטווח ארוך