קניות באינטרנט    

איפה קונים ספרי לימוד בזול – האתרים, המשומשים והמיזמים

 

 

 

מעודכן ל-07/2019

   מה האתרים שבהם תקנו ספרי לימוד משומשים הכי בזול, איפה תמצאו אותם חינם ואיפה ידאגו שהם במצב טוב

כשהיינו קטנים, הדרך הכי טובה להשיג ספרי לימוד הייתה לרכוש מהשכן מהכיתה מעליך. אבל השנים עברו, וכיום אנחנו פחות בקשר עם השכנים ואפשר להשיג ברשת ספרי לימוד בלי קשקושים, קרעים, קיפולים ואוזני חמור. גם חנויות הספרים העצמאיות נסגרות חדשים לבקרים.

שוק הספרים המשומשים חוסך 30%-40% תמורת זיכוי בחנות, אך ספר משומש מחבר או משכן יזכה אתכם בהנחה של כ-60% ואילו בירידי המכירות, ההנחה הגבוהה ביותר. לעומת זאת באתרי החנויות הגדולים ההנחה תהיה רק 15%. בצומת ספרים ההנחה על ספר משומש היא כשני שלישים ממחירו המקורי, בסטימצקי עדיין לא מוכרים ספרי לימוד. בדקנו עבורכם איפה הכי זול לרכוש באינטרנט ספר לימוד.

אנטיגונה  – ספר לימוד

אנטיגונה הוא ספר שמשמש שנים ללימודי הספרות. הספר בהוצאת שוקן ובתרגום אהרון שבתאי עולה 68 שקלים. בסיפור חוזר – רשת ספרים חברתית – הוא מוצע ב-20 שקל. אתר www.sefernet.co.il המציע שוק קח תן דיגיטלי מציע אותו ב-17 שקלים. אתר סימניה מוכר ספר משומש ב-20 שקלים, אך מציע גם הצעות של מוכרים פרטיים ואפשר לרכוש אותו ב-15 שקלים. באתר finadabook הוצע לקנות אותו גם ב-10 שקלים.

גיאומטריה חישובית – ספר לימוד

הספר גיאומטריה חיבובית בבוצאת עוזרי מוצע באתר ספרנט  ב-25 שקל במקום89  שקל. באתר סימניה המחיר הנמוך ביותר שמצאנו ממוכרים פרטיים הוא 34 שקל. אפשר למצוא אותו גם באתרי יד שנייה כמו ad.co.il ב-40 שקל או ביד 2 ללא ציון מחיר.

אלגברה אספיס – 3 יחידות לימוד

באתר סימניה ניתן למצוא את הספר אצל מציע פרטי ב-25 שקל. בסיפור חוזר נמצא אותו ב-20 שקלים. ב-finadabook מצאנו גם הצעה ב-15 שקל.

מילון אוקספורד

מילון אוקספורד חדש יעלה לכם בסטימצקי 87 שקל. ספר כיס. באתר סימניה המחיר הנמוך ביותר הוא 35 שקלים. ב-ad.co.il נמכר בחמישים שקל.

האתרים הפופולריים

אלו האתרים לספרי משומשים שתמצאו בהם את המחירים הנמוכים:

findabook.co.il
אתר סימניה

סיפור חוזר (גם בסניפים הפיזיים)

www.sefernet.co.il

אתרים שלא מיועדים לספרים ואפשר למצוא בהם מציאות:

yad2

ad.co.il

אתר אגורה

להבדיל מהאתרים הקודמים, באתר אגורה מוצע כל דבר שאתם רוצים למסירה וללא עלות. בין היתר אפשר למצוא שם ספרים משומשים. החיסרון הוא שלא תמיד יהיה את הספר שרצינו, וכמו כן ספרים מבוקשים נחטפים מהר מאוד.

השאלת ספרי לימוד

היום על פי חוק בהרבה בתי הספר יש תוכנית השאלה לספרי לימוד, אלא אם יש רוב מתנגד של הורים:

פעולת התכנית בביה"ס  היא בגדר חובה ואינה תלויה בהסכמת ההורים, אולם הורה שמתנגד יוכל לבחור שלא להשתתף בה. אם יותר מ-40% מההורים מתנגדים להשתתף בתכנית, יידרש אישור מיוחד של משרד החינוך.

תכנית השאלת ספרי לימוד  היא למעשה שמירת הספרים המשומשים של התלמידים והעמדתם לרשות בית הספר וקניית ספרי לימוד חדשים באופן מרוכז. הקנייה מבוצעת באמצעות גביית אגרת השאלת ספרי לימוד מההורים (עד 280 שקל לסל ספרים עבור תלמיד בבית ספר היסודי וחטיבת ביניים ועד 320 שקל עבור סל תלמיד בבית הספר התיכון ). בנוסף, מקבל כל בית ספר שמצטרף לתוכנית תקציב ייעודי מהרשות המקומית, הכולל תקציב רכש – ספרים ותקציב מנהלי לוגיסטי – לטיפול בפרויקט.

תכנית השאלת הספרים פועלת בהצלחה כיום במאות בתי ספר, כאשר מספר רשויות (חיפה, חולון, נס ציונה, אור יהודה, עכו ובאר שבע, לדוגמא), מפעילות את התכנית ברמה היישובית באופן מוצלח.

את הספרים מתחילים להחזיר שבוע לפני סיום הלימודים בצורה מדורגת על פי כיתות (מתחילים בכיתות המסיימות). היתרון הוא שנעשית בדיקה שהספרים במצב טוב.

ספרי לימוד דיגיטליים

בנוסף אפשר לקנות בספרים דיגיטליים, שיחסכו לנו כסף לעומת ספרים מודפסים חדשים. חנות כזו היא אתר classoos עם זאת, למרות המחירים הנמוכים, למעט אנטיגונה מצאנו ספרי דפוס משומשים במחירים נמוכים יותר. האתר מציע  גם השאלת ספרים במסגרת של משרד החינוך, באותו תשלום. ספרים דיגיטליים אפשר למצוא גם בהוצאת כותר של חברת מט"ח, של מכון מופ"ת ושל ההוצאות השונות. אם כי באלו ניתן לרכוש רק את ספרי ההוצאה.

סיכום

את המציאות הגדולות באמת נמצא בספרי המשומשים באתרי הספרים המשומשים והיד השנייה, שם נוכל לראות מה ההצעה הנמוכה ביותר. אך נזכור שלרוב הצעות אלו נמכרות מהר ולעיתים קשה למצוא את המציאות. אלטרנטיבה דומה הם שוקי קח תן ואתר אגורה, שם אפשר גם לקבל את הספר ללא עלות אך הבעיות דומות. אפשרויות אחרות הן קניית ספרים דיגיטליים והשאלה בפרויקט של משרד החינוך, הפרויקט כרוך באגרה לבית הספר, אבל הספרים רלוונטיים לתלמידי בית הספר ובמצב טוב.

מתנה סוף: מה תקנו לגננת לסיום הלימודים וכמה זה יעלה לכם?

שכר הלימוד באוניברסיטאות בארצות הברית

ספרים אלקטרוניים – כל מה שצריך לדעת