חדשות קרנות נאמנות    

אפקט הריבית: הקרנות המסורתיות גייסו 1.7 מיליארד שקל

מיקי סבטליץ בסיכום שבועי: בראש המגייסות השבוע: קרנות אג"ח כללי (770 מיליון ₪) וקרנות אג"ח מדינה (570 מיליון שקל)

מיקי סבטליץ ממיטב דש מפרסם הבוקר סיכום שבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות, ומדווח כי השבוע הורגש אפקט הריבית: הקרנות המסורתיות רשמו בשבוע הראשון של החודש גיוסים של כ-1.7 מיליארד ₪ ב-4 ימי מסחר בלבד. זאת לאחר, גיוס שבועי של כ-1.2 מיליארד ₪ בקרנות המנוהלות אל מול כ-0.5 מיליארד ₪ בקרנות המחקות. מנגד, המשך מגמת פדיונות בקרנות הכספיות שאיבדו השבוע כ-3.7 מיליארד ₪.

במיטב דש מציינים כי בראש המגייסות השבוע: קרנות אג"ח כללי (770 מיליון ₪) וקרנות אג"ח מדינה (570 מיליון שקל). הבולטות בגיוסים בקרנות המחקות הן: קרנות מחקות על מדדי אג"ח מדינה (120 מיליון ₪) וקרנות מחקות על מדדי מניות בארץ ובחו"ל (130 מיליון ₪).

המסחר השבוע התאפיין במגמה מעורבת שהתבטאה מחד, בעליות שערים במדדי המניות ובמדדי אגרות החוב הקונצרניות. מנגד, מדדי אגרות החוב הממשלתיות רשמו השבוע ירידות שערים על רקע המימושים שנרשמו באג"ח ממשלת ארה"ב. הקרנות המסורתיות גייסו ב-4 ימי מסחר כ-1.7 מיליארד ₪, סכום השווה למחצית הגיוסים שנרשמו בחודשיים הראשונים של השנה. זאת, בהובלת קרנות אג"ח כללי וקרנות אג"ח מדינה שגייסו יחד כ-1.35 מיליארד ₪, המהווים כ-80% מכלל הגיוסים בקרנות המסורתיות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית1, קרנות 10/90 וכו', רשמו השבוע גיוסים של כ-770 מיליון ₪- זינוק חד של כ-100% בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע האחרון של פברואר.

בנוסף מציינים במיטב דש כי אגרות החוב הקונצרניות נסחרו השבוע במגמה חיובית- מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו עליות שערים של עד כ-0.2%. בעקבות התשואות החיוביות שמאפיינות את האפיק מתחילת השנה, קרנות אג"ח קונצרני שינו כיוון וגייסו השבוע כ-30 מיליון ₪, זאת לעומת פדיונות של כ-100 מיליון ₪ בשבוע הקודם ובניגוד מוחלט לגל פדיונות המסתכם מתחילת שנה בכ-1.4 מיליארד ₪.

הקרנות המנייתיות סיכמו את השבוע עם גיוסים של כ-220 מיליון ₪- זינוק של כ-30% בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם, שמשקפים גיוס של כ-120 מיליון ₪ לקרנות המשקיעות בחו"ל וגיוסים של כ-100 מיליון ש"ח בקרנות מניות בישראל וגמישות. כ-60% מכלל הגיוסים בקרנות המנייתיות1 השבוע נותבו לקרנות המחקות, המתחלקים שווה בשווה בין קרנות מניות בחו"ל לקרנות מניות בישראל.

במיטב דש מציינים כי אגרות החוב הממשלתיות רושמות ירידות שערים: מדד ממשלתי כללי רשם השבוע תשואה שלילית של 0.2% בהובלת השחרים לטווח ארוך שהתממשו ב-0.6%. למרות השבוע השלילי באפיק, קצב הגיוסים הממוצע בקרנות אג"ח מדינה הכפיל את עצמו לעומת השבוע הקודם והסתכם בגיוסים של כ-570 מיליון ₪, המתחלקים לכ-450 מיליון ₪ בקרנות המנוהלות ו כ-120 מיליון ₪ בקרנות מחקות.

מגמה שלילית באפיק השקלי: הקרנות הכספיות רשמו השבוע פדיונות של כ-3.7 מיליארד ₪ – זינוק חד לעומת השבוע הקודם. מנגד, גיוסים קלים של כ-20 מיליון ₪ נרשמו השבוע בקרנות השקליות, זאת לעומת פדיונות של כ-60 מיליון ₪ בשבוע הקודם.

קרנות אג"ח חו"ל רשמו השבוע עלייה בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם, זאת לאחר שגייסו כ-70 מיליון ₪.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-04.03.15 כ-265.3 מיליארד שקל, הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-218.5 מיליארד שקל והקרנות הכספיות שמנהלות כ-46.8 מיליארד ₪.