מדריכי דירה ומשכנתא    

באיזו קומה כדאי לכם לגור

מעודכן ל-07/2019

אחד הדברים החשובים בקניית דירה, בשכירת דירה ובמיזמים של פינוי-בינוי הוא איזו דירה תקבלו בסוף. מובן שזה לא הגורם היחיד ומעלית תשנה את סדר העדיפות שלנו מהר מאוד מהקומות הראשונות לדירות הגג.

דירה גבוהה יותר מעלה את ערך הדירה  בבניין עם מעלית, ביחס הפוך לבניין בלי מעלית, שם ככל שהדירה גבוהה יותר, ערכה יורד. לצד שיקולי ערך הדירה, אם לא מדובר רק בדירה להשקעה אלא גם בדירה שבה אתם רוצים לגור, צריך לשקול את העדפותיכם האישיות. אין טעם למשל שקלסטרופוב יגור בדירה גבוהה רק  בגלל הערך שלה.

לעומת זאת, אנשים שחייבים את כוס הקפה שלהם במרפסת ואת הנוף היפה המשקיף ממנה פחות ישמחו לגור מחלון המשקיף לבית ממול.

היבט נוסף הוא אור וצל, הקומות הגבוהות הן למי שאוהב את האור הנכנס מבין החריצים. לעומת זאת, מי שרגיש לאור או שחושב שהשמש הורסת את הריפוד, יעדיף קומות בינונית או נמוכות.

שיקול נוסף הוא פרצי הרוח, הרוב מעדיפים את הרוח הנעימה ואת האוויר בקרומות הגבוהות, אבל למיעוט שלא אוהב את זה זה פחות מתאים.

הסיבה העיקרית שאנשים נמנעים מקומות גבוהות בבנניין היא ילדים קטנים. אלו חוששים שהילדים ייפלו משם, והפתרונות המוצעים בתחום כמו מעקי בטיחות אינם מרגיעים אותם. כמו כן הרבה מבוגרים, שגרו בקומות גבוהות, עוזבים לטובת דירות בקומות הנמוכות, גם בבניינים עם מעלית, כי קשה להם להתמודד בשעת תקלה.

שומרי שבת מעדיפים אף הם דירות בקומה נמוכה. הפתרונות של לעלות ברגל או מעלית שבת נוחים הרבה פחות. ומה עם חצר? רוצים גינה כדי לרגיש כמו בבית פרטי? האפשרויות הן או דירת הקרקע או גינה בגג.

וכמה זה יעלה לכם? תלוי איפה אתם גרים, בתל אביב תשלמו 60 אלף עד 100 אלף שקל לקומות הגבוהות ביותר בבניין עם מעלית. בערי הלויין התוספת תרד לחצי מזה. עם את, בדירות פרבריות אין הרבה הבדל במחירים בין קומה ראשונה לקומה חמישית למשל.

דירה בקומה גבוהה ללא מעלית – כדאי לקנות? מה היתרונות ומה החסרונות?

תכנית הפינוי בינוי בשכונת תקומה בכ";ס יוצאת לדרך: פינוי 300 יח";ד לטובת 1,100 דירות