חדשות    

בהתאם להלכה החדשה שינוי בנסיבות הביא להפחתת המזונות

מעודכן ל-06/2019

בעקבות עלייה במשכורת האם, ירידה בהכנסת האב ועליית זמן השהות עם הילדה האב ישלם 1,000 שקל במקום 2,650 שקל

בית המשפט הסכים לאחרונה לתביעה של אב גרוש להפחתת מזונות, וקבע כי בעוד כארבעה חודשים, כשימלאו לבתו 6, הוא ישלם מזונות של 1,000 שקל בלבד במקום 2,650 שקל שבהם חויב.

האב תחילה חויב לשלם לבתו (אז כבת שנתיים) 2,650 שקל בחודש, סכום שכלל גם השתתפות בהוצאות מגורים, אף שהאם גרה עם הילדה אצל הוריה ולא משלמת שכירות.

האם הגיבה כי אין  הצדקה להתחשב בהלכה החדשה, שחלה על ילדים מעל גיל 6. עוד ציינה שההלכה נוגעת למקרים שבהם הכנסות הצדדים שוות ואילו היא משתכרת פחות משליש מהאב.

השופט קבע כי בתביעות להפחתת מזונות נדרשת בדרך כלל הוכחה לשינוי משמעותי שאי אפשר היה להביא בחשבון קודם לכן. לפי ההלכה החדשה, אמר השופט, יש יותר דגש לעצם השינוי מלהיותו מהותי.

לדעת השופט האב הוכיח שינוי בשני רכיבים: הראשון, גידול בהכנסות האם שמאז פסק הדין החלה לעבוד ומשתכרת כ-5,000 שקל בחודש. השני: הרחבה משמעותית של זמני השהות שהפכו כמעט שוויוניים (האב שוהה עם בתו 43% מהזמן).

השופט קבע כי יש לבחון את סכום המזונות מחדש. עם זאת, השינוי יתבטא אך ורק מרגע שהילדה תגיע לגיל 6.

נקבע כי עם הגיעה של הילדה לגיל 6 יופחתו המזונות מ-2,650 שקל ל-1,000 שקל בלבד, כל עוד האם ממשיכה לגור אצל המשפחה. בשאר ההוצאות הרפואיות והחינוכיות יישאו ההורים בהתאם לחלוקת ההכנסות (74% האב ו-26% האם).

 

דמי מזונות מביטוח לאומי – שאלות ותשובות

דמי מזונות – מה זה? כמה זה? כל מה שצריך לדעת

כמה מזונות משלמים על ילד אחד?