ביטוח    עסקים קטנים    

ביטוח לעסק – מה הוא כולל ואיך משתנה מעסק לעסק

מעודכן ל-07/2019

ביטוח לעסק הוא שם גג לכמה ביטוחים שרצוי שיהיו לכל עסק וגם כמה שרצויים שיהיו לעסקים מסוגים שונים. עצם הקמת עסק בישראל מהווה סיכון, ולכן רצוי שתהיה לנו הגנה מהפסדים ומפולות, בעיקר אלו שלא בשליטתנו. ביטוחי העסק כוללים הן הגנה על המבנה, הן על תכולתו והן על חומר מקוון או ממוחשב וגם ביטוחים מפני תאונות אישיות.

כיסוי מבנה

כל ביטוח עסק שמכבד את עצמו כולל כיסוי מבנה ותכולה. ביטוח המבנה אינו שונה מהותית מביטוח דירה וכולל ביטוח מנזקים כמו אש,, שיטפון, נזקי מזג אוויר וכד'.

אומנם ביטוח המבנה נעשה לרוב על ידי הבעלים,  אך רוב בעלי העסקים שוכרים את המבנה. זה לא אומר שהשוכרים מוגנים. כך למשל הבעלים יכול להכניס בחוזה השכירות סעיף המאפשר לתבוע את השוכר. כמו כן לפעמים דורשים הבעלים החזרה תקינה של הנכס. אם הדבר יגיע לדבר תביעה, ביטוח יכול לכסות על זה.

ביטוח תכולה

ביטוח תכולה בסיסי כולל כיסוי מפני נזקים לציוד, לריהוט או לחומרי הגלם הנמצאים במשרד או בחנות. ביטוח תכולה מקיף כולל גם את הסחורה המוגמרת בחנות או המחסן ומבטח מנזקים שנגרמים לה כמו שריפה, שיטפון,  הצפה וכד'.

ביטוח תכולה גם משתנה לפי סוגי העסק. כך למשל עסק בתחום המזון יכול לבטח מזון שהתקלקל. ביטוח תכולה יכול להיות גם ביטוח זמני, למשל לצורכי תיקון או לצורכי תצוגה בחנות.

ביטוח התכולה ניתן להרחבה באמצעות כיסויים משלימים כמו שירותי חשמל וחירום לעסק – כיסוי הנותן מענה כולל בתחום מוצרי חשמל, מחשב וחירום לעסק.

ביטוח אובדן הכנסה או רווחים

לא אחת קורה שעסק נאלץ להשבית את עבודתו כלל או באופן זמני בגין נזק, או לחלופין נאלץ להפסיד הכנסות..

ביטח על אובדן הכנסה או רווחים ניתן בגין הימים שבעל העסק צריך לסגור את העסק ואת החנות. ביטוח שלא ניתן במקרי  כיסוי מבנה או תכולה, המכסים רק את הרכוש.

ביטוח חבות מעביד

בעסק עם עובדים יש לנו גם אחריות על שלומם של העובדים. כאן בעל העסק מחויב על פי חוק לרכוש ביטוח כזה כדי להגן על עובדיו. חוץ מזה אם העובד ייפצע, ייחבל, ייפגע או אפילו לא עלינו, ימות, הוא חשוף לעליות כבדות.

ביטוח זה עיקרו ביטוח תאונות עבודה מצד המעסיק. כך שאם העובד יחליט לתבוע את העסק בגין פעילות רפואית שנגרמה לו, המעסיק לא  יצטרך לשלם מכיסו. ודאי שבקרה מוות הפיצויים גבוהים יותר.

ביטוח חבות צד שלישי

זהו ביטוח שהוא למעשה ביטוח תאונות אישיות כלפי מי שאינו עובד או בעלי העסק. במקרה זה אתם מוגנים מפני תאונות או פגיעות של לקוחות  ביטוח חבות צד שלישי מכסה לא רק לקוחות אלא למשל ילדים בגן וכן את הוריהם שבאים לאסוף אותם

ביטוח כספים

גם ביטוח זה ניתן בנוסף לפוליסות הבסיסיות והוא כולל כיסוי מקיף והגנה רחבה מפני אובדן או נזק לכספי העסק  בכספת או בזמן ההעברה, וכן כיסוי בגין נזק לכספים כתוצאה משריפה, פריצה, נזקי טבע ועוד.​

ביטוח הנדסי

ביטוח הנדסי כולל ביטוח עבודות קבלן, ביטוח לציוד מכני, ביטוח שבר  מכני וביטוח ציוד אלקטרוני..

ביטוח עבודות קבלן מבטח את כל הסיכונים בגין שלב עבודות הבנייה וההקמה של פרויקטים דוגמת בתים פרטיים, מבני מגורים, מבני תעשייה, עבודות הנדסה אזרחית מכל סוג, כבישים ,גשרים וכו'

ביטוח לציוד מכני  מכסה כלים הנדסיים כבדים כנגד סיכונים חיצוניים דוגמת נזקי טבע, רעידת אדמה, גניבה ופריצה, התהפכות וכן נזקים נוספים

ביטוח שבר מכני שבר מכני מכסה תאונות לציוד ומערכות של מפעלי תעשייה (קווי ייצור), בתי קירור, מערכות מיזוג, גנרטורים ומעליות.

ביטוח ציוד אלקטרוני כולל לכיסוי נזקים פיזיים, פתאומיים ובלתי צפויים  למחשבים, חומרה וכל מערכת אחרת בעלת רכיבים אלקטרוניים.

ביטוח סיכוני סייבר

ביטוח סיכוני סייבר נועד להגן בפני מגוון החשיפות הנובעות מפריצה אפשרית למאגרי המידע של העסק המבוטח. הוא כולל

  • כיסוי ביטוחי מפני תביעות המוגשות על ידי צדדים שלישיים (כגון ספקים לקוחות וכו)
  •  נזקים שנגרמו בעקבות חדירה של האקרים למערכות המחשב, נזקי וירוסים, בעיות של זכויות יוצרים וקניין רוחני, הפרת הפרטיות ועוד
  • הרחבת הביטוח לנזקים לרוכש הפוליסה (צד ראשון) וכן נזקים הנגרמים במישרין לעסק (כמו אובדן הכנסה כתוצאה מנפילת מערכות המחשב, סחיטה, ניהול משברים והוצאות בהעסקת חברות יחסי ציבור וכדומה)

ביטוח עסק – התאמה אישית והרחבות

כל עסק לפי סוגו ולפי גודלו בוחר גם הרחבות שמתאימות לו. בין ההרחבות הנפוצות ביטוח  נזקי שמשה בחנויות, משרדים יעדיפו לשלם לעיתים קרובות על ביטוח לטובת שחזור מסמכים, בעלי מלונות וצימרים יעדיפו לבטח גם את כספי הלנים בחדרי האירוח שלהם וכן הלאה.

ביטוח עסק בדירה

הרבה עסקים קטנים היום עובדים מהבית. בביטוח הדירה הנפוץ מוגדר כי החלקים המיועדים לעסק לא יבוטחו. כך למשל אם יש חדר המוקדש כולו לקליניקה הוא לא יהיה מבוטח.

בביטוח התכולה כתוב כי לא יבוטחו פנקסי חשבונות וספרי עסק אחרים וכן ציוד ומלאי המשמשים לעסק. גם ביטוח מפני גניבה אינו חל אם הדירה אינה משמשת למגורים בלבד.

לכן כדאי כבר בשלב ביטוח הדירה לציין שהדירה מיועדת גם לעסק ולברר מה האפשרויות העומדות בפניכם ולסוג עסק שלכם.

עלויות

כיוון שאין עלות אחידה וכל סוג עסק וגודל עסק יש לו צרכים משלו, וכך גם היקף הציוד וסכום הכספים וסוג התכולה המשתנה מעסק לעסק, לצד גובה השיפוי הרצוי של בעל העסק, אין עלות אחידה, יש לברר עם אתרי השוואות מחירים, יועצים וסוכנים את ההצעה האטרקטיבית ביותר לעסק שלך.

הכשרה לביטוח תשקיע בטוגדר – השקעה ראשונה של מוסדי בחברת קנאביס

וואטסאפ לעסקים – המדריך שיקל על שירות הלקוחות שלכם

ועדת החקירה נגד כלל ביטוח בנושא ההלוואות לאי.די.בי – התמלול המלא