תוכן ממומן    

ביטוח פנסיה – פורטל הביטוחים הגדול בישראל

ביטוח פנסיה הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר אם לא הביטוח החשוב ביותר בחייו של כל אדם. בעזרת ביטוח פנסיה אפשר להבטיח קצבת פנסיה לאחר גיל הפרישה, קצבה חודשית בסכום מכבוד איתו אפשר לחיות בכבוד לאחר הגעה לגיל הפרישה משוק העבודה. בפורטל הביטוחים הגדול בישראל תמצאו מחשבון פנסיה אשר מפשר לכם לחזות כמה פנסיה תקבלו לפי סכומי ההפקדה שתפרישו לפנסיה כל חודש ולפי נתונים נוספים. ביטוח פנסיה הוא ביטוח חובה במדינת ישראל לכל שכיר או עצמאי. שכירים נהנים מפנסיה בשיעור של 18.5% כאשר 6% מהם מופרשים על ידי העובד עצמו והשאר מופרשים על ידי המעסיק, 6.5% עבור תגמולים ו-6% על חשבון פיצויים כאשר המעסיק יכול להפריש אפילו יותר ועד 8.33% על חשבון הפיצויים. גם עצמאים מחויבים החל משנת 2017 בהפרשת פנסיה לקרן פנסיה בשיעורים דומים.

איפה הכי טוב לעשות ביטוח פנסיה במדינת ישראל – פורטל הביטוחים הגדול בישראל

מחשבון ביטוח פנסיה מאפשר לדעת מה תהי הקצבה החודשית שתקבלו כל חודש לאחר הפרישה על ידי הזנת נתונים אישיים כמו שם, גיל, מספר הילדים מתחת לגיל 21, סטטוס בת או בן הזוג, סטטוס ההפקדה ועוד. ביטוח פנסיה הוא ביטוח חובה לכל אחד ואחת החל על כל עובד החל מגיל 21 וכל עובדת החל מגיל 20. כך מבטיחה מדינה כיסוי ביטוחי מלא עבור אזרחים החל מלידה, אז הוריהם אחראים על הביטוח, דרך הצבא בו המדינה אחראית על הביטוח ולאחר מכן כאזרחים בוגרים, כל אחד ואחת צריכים לדאוג לכך שיהיה להם ביטוח פנסיה בתוקף. מעסיק שלא יעביר לכם פנסיה עובר על החוק ובאפשרותכם לתבוע אותו לאלתר.

צו ההרחבה לביטוח פנסיה מקיף במשק ב-2008 קבע – ביטוח פנסיה הוא ביטוח חובה

ביטוח פנסיה צריך להיות משולם עד גיל פרישת חובה מלא, גיל 67 לגברים וגיל 62 לנשים. משיכת הכסף יכולה להיעשות כבר בגיל 60. אם תמשיכו לעבוד לאחר הגיעכם לגיל הפרישה תהיו זכאים לקבל את הקצבה בכל זאת. אם המשכתם בעבודה החל מגיל 68 תמשיכו לקבל את הקצבה עבור השנים הקודמות אך המעסיק החדש שלכם לא יהיה מחויב בהפרשות נוספות עבור העבודה שתבצעו החל מגיל זה ואילך. אם אין לכם קצבה חודשית בשל ביטוח פנסיה מלפני כן אותו מעסיק כן יצטרך להפריש עבורכם כסף לקופת ביטוח פנסיה גם אם עברתם את גיל הפרישה.

ביטוח פנסיה יכול להיות מופרש לכל אחד מהמכשירים הקיימים בשוק: קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל ובאחריות העובד להודיע למעסיק במקום העבודה שלו לאן עליו להעביר את הכספים המופרשים עבור הביטוח הפנסיוני עבור אותו עובד.

לאן מפרישים ביטוח פנסיה – פורטל הביטוחים הגדול בישראל

באחריות העובד להעביר למעסיק את שם הקופה או הקרן אליה הוא מעוניין שיופרשו כספי הפנסיה עבורו. אם העובד לא יעשה זאת ידאג המעסיק להעביר את הכספים אל קרנות ברירת המחדל שקבע משרד האצר. קרנות אלה קיימות גם עבור ציבור העצמאים שהחל מ-2017 מחויב גם הוא בהפרשת פנסיה חודשית בשיעור המתאים כאחוז מסוים מהמשכורת החודשית הממוצעת אך מכיוון שעצמאי אינו מקבלת משכורת או תלוש שכר יש לחשב זאת לפי ההכנסה החודשית הנכנסת מרווחי העסק בין אם מדובר בעוסק פטור או עוסק מורשה.

מחשבון פנסיה פשוט טוב בדרך כלל לשימוש עבור שכירים אך יש גם מחשבון פנסיה לעצמאים ואת כל אלה תוכלו לראות בפורטל הביטוחים הגדול בישראל – הפורטל המקיף ביותר בישראל לכל ענייני הביטוח, קרנות חיסכון, קופות גמל, ביטוחי חיים, דירה, רכב, משכנתא  ועוד!

חשוב לדעת: סעיף 17 לחוק החופשה השנתית קובע שדמי חופשה, פדיון חופשה או תמורת חופשה נמצאים כולם תחת אותו דין ומוכרים לצורך כך כשכר עבודה לצורך חישוב גובה ההפרשה החודשית שיש להעביר לקרן הפנסיה על ידי המעסיק והעובד.

עוד חשוב לדעת: עובדת זכאית להפרשות פנסיה גם בתקופה של שמירת היריון במידה ועמדה בכל תנאי הזכאות לכך. לעומת זאת אין חובת המשך הפרשה לפנסיה על ידי המעסיק במקרה של תאונת עבודה למשל אלא אם חוזה העבודה קובע כך. זו אחת הסיבות שגם אם אתם שכירים וחושבים שכל ענייני הפנסיה מטופלים על הצד הטוב ביותר על ידי המעסיק, הטבות או סעיפי תוספת אלה יכולים להיות משמעותיים כך שעיינו בחוזה המוצע לכם בצורה יסודית ושימו לב לכל הפרטים הקשורים להפרשות הפנסיוניות שאתם צריכים לקבל, באיזה מקרים ובאילו תנאים ההפרשה עוברת ובאיזה לא. ההמלצה היא לקחת את החוזה לעורך דין או יועץ מס ולעמוד על זכויות מסוימות שאולי נראות לכם לא חשובות בעת החתימה אבל במקרה של הפסקת עבודה מכל סיבה שהיא: פיטורים, מחלה, תאונה, מגפה עולמית וכדומה… יהיה לכם כיסוי ביטוחי הולם ומספיק ולא תיפלו בין הכיסאות ותישארו ללא ביטוח או ביטוח חלקי.

עובדי מדינה, ביטוח מנהלים ועוד – פורטל הביטוחים הגדול בישראל

עובדי מדינה זכאים על פי רוב לפנסיה מוגדלת וחברות הייטק למשל נוהגות להחליף את קרן הפנסיה בביטוח מנהלים. קיימים מגוון תוכניות ומסלולים לביטוח פנסיוני המוצעות על ידי חברות הביטוח וחבורת החיסכון וההשקעות בישראל. בפורטל הביטוחים הגדול בישראל תמצאו את ההצעות המשתלמות ביותר עבור כל סוגי החיסכון, הביטוח וההשקעה הקיימים עבור ביטוחי החיים, ביטוח הבריאות, ביטוח הרכב, קרן הפנסיה, קופת הגמל, קרן ההשתלמות, ביטוח המנהלים ועוד.

אובדן כושר עבודה וביטוח שארים – פורטל הביטוחים הגדול בישראל

שני מרכיבים הנוספים הקיימים מעבר לקרן הפנסיה הבסיס הם ביטוח שארים וביטוח אובדן כושר עבודה. פנסיות רבות מציעות תוספות אלה המבטחות אתכם בנוסף על החיסכון החודשי. פנסיית אובדן כושר עבודה או פנסיית נכות, כשמה כן היא והיא מבטחת את העמית במקרים של אובדן כושר עבודה הנגרם כתוצאה ממחלה, פציעה או תאונה. ביטוח שארים הוא ביטוח המבטיח את מעבר הכסף הנכנס לקופת הפנסיה לילדיכם אם יש לכם כאלה במקרה של מוות.

תקרת דמי הניהול בקרנות הפנסיה – פורטל הביטוחים

כל קרן פנסיה גובה דמי ניהול מהעמיתים החברים בקרן בשיעורים מסוימים אך המקסימום המותר על פי הרגולציה שנקבע הוא 6% מכל הפקדה ו-0.5% מהסכום נצבר עבור דמי ניהול על פנסיה מקיפה. בפנסיה כללית זה 4% על הפקדה ו-1.05% פנסיות ברירות המחדל מציעות תנאים טובים יותר.

למידע נוסף על קרנות פנסיה, קופות גמל ומכשירי חיסכון והשקעה אחרים גלשו בפורטל הביטוחים הגדול בישראל ומצאו מחשבוני מידע לחישוב הקצבה שתקבלו, מנועי השוואת מחירים, טיפים על ניהול נכון של כספי הפרישה שלכם, החזרי מס וכיצד לחסוך וליהנות מהטבות מס בגין הפקדות לקרנות השונות ועוד.

צריכים עזרה או יש לכם שאלה בכל נושא הקשור לעולם הביטוחים, תוכניות החיסכון וההשקעה? השאירו פרטים באתר ונשמח לחזור לכם עם תשובה לכל שאלה ומענה לכל בעיה שיש לכם באתר. השאירו פרטים וקבלו הצעות מחיר משתלמות לביטוחים שונים ממיטב החברות המובילות בתחום. להתראות ובהצלחה.

פורטל הביטוחים הגדול בישראל

דרך מנחם בגין 156, ת"א 6492108

טלפון: 073-272-5261

www.2bit.co.il