חדשות    

בית הדין קבע: קצבאות הגמלאים והשארים לא ייפגעו

FREEPIK
מעודכן ל-06/2021

זאת בעקבות פניית ההסתדרות, שהתערבה לאחר שהמדינה הודיעה כי בכוונתה לקצץ את הקצבאות מיידית

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים הורה כי המדינה לא תוכל לפגוע בקצבאות גמלאים ושארים הזכאים להשלמה לתוספת יוקר, או לבצע הפחתה כלשהי בקצבאות של כלל הגמלאים והשארים הזכאים לתוספת זו – זאת עד למתן הכרעה בהליך העיקרי.

בחודש שעבר הודיעה המדינה לגמלאים ולשארים בפנסיה תקציבית בשירות המדינה כי תפחית את קצבתם באופן מיידי, עקב שינוי בחישוב של "רכיב השלמה לתוספת היוקר" במשכורת הקובעת לפנסיה. המדינה טענה כי החישוב שונה לאחר שבבדיקה שערכה מנהלת הגמלאות נמצא כי "נפלה טעות" בתשלום הקצבה, שכן "עקב תקלה שיעור התוספת לא הוגבל לתקרה בהתאם להוראות הדין".

אולם, המדינה, שמשלמת את אותו "רכיב השלמה לתוספת היוקר" כבר למעלה מ-30 שנה, לא פירטה מהי אותה "טעות" או "תקלה", ואף לא פנתה לפני ביצוע ההפחתה להסתדרות או לגמלאים ולשארים שצפויים להיפגע מהמהלך.

ההסתדרות פנתה לאוצר כדי לחדול מהמהלך הפוגעני והחד-צדדי, ומשפנייתה זו לא נענתה, הגישה ההסתדרות בקשה דחופה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, באמצעות עורכות הדין ארנה לין ואורלי אבן זהב, למתן צווי מניעה שימנעו את ההפחתה וישימו סוף להתנהלות זו של המדינה.

כאמור, בית הדין האזורי לעבודה קיבל את בקשת ההסתדרות (האגף לאיגוד מקצועי, אגף הפנסיה והסתדרות עובדי המדינה), ונתן צו מניעה זמני שיהיה בתוקף עד למתן פסק דין בהליך העיקרי.

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מסר לאחר קביעת בית הדין: "החלטת בית הדין מראה שוב שכל ניסיון לפגוע בעובדים ובגמלאים באופן חד-צדדי לא יצלח וייתקל בחומה בצורה. ההסתדרות כבית של העובדים והגמלאים בישראל תמשיך להגן ולשמור על זכויותיהם בנחישות וללא מורא".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי הוסיף: "אני שמח שבית הדין עמד לצד העובדים וגמלאי שירות המדינה היכן שמשרד האוצר שגה. אני קורא לאוצר להפסיק לנקוט צעדים חד-צדדיים, ובכל מקום שנדרשת פעולה, לנהל מו"מ עם ארגון העובדים לטובת עובדי המדינה וגמלאיה בשירות הציבורי. אלמלא פעולותיה של הסתדרות עובדי המדינה, היו נפגעים עובדים רבים בשירות הציבורי בישראל, בהם שוטרים ועובדי מערכת הביטחון".

ירושלים: מאות גמלאים מפגינים נגד פגיעה בקצבתם