חדשות    

בכמה התייקרה המשכנתא?

מעודכן ל-04/2023

9 העלאות ריבית כשהאחרונה, ב-3 באפריל 2023, ב-0.25% ל-4.5% משפיעים מאוד על החזרי המשכנתא. המשכנתא הממוצעת במשק עומדת קרוב ל-900 אלף שקל ואורכה כ-20 שנה; משכנתא זו מורכבת ממספר מסלולים אך למרכיב המשתנה (מרכיב הפריים) עדיין משקל גדול (בפועל מעל 50%). המשמעות היא שעליית הריבית האחרונה גרמה לעלייה בהחזר המשכנתא (בממוצע) במאות שקלים, ואילו ההתייקרויות לאורך כל השנה האחרונה הגדילו את החזר המשכנתא ביותר מ-1,000 שקל. מדובר על ממוצע, כמובן שכל משכנתא ושינוי ההחזר הרלבנטי שלה בהינתן מסלולי המשכנתא ואורך החיים שלה.   

שלבים בלקיחת משכנתא – 

השלב הראשון, מה ההון שלנו וכמה משכנתא צריך?  מה ההון שלכם? מה יכולת ההחזר שלכם? כמה משכנתא לקחת? ואיזו דירה אתם יכולים לקנות? 

השלב השני, אישור עקרוני; המסמכים שיש להגיש לבנק ומה הבנק בודק? – כן, אי אפשר להתחמק מבירוקרטיה – מדריך שיעזור לכם לא לטבוע במסמכים לא נחוצים ולעבור את התהליך בשלום.

השלב השלישי, בחירת המשכנתא! – יש משכנתא בריבית קבועה, ויש משכנתא בריבית משתנה; יש משכנתא צמודה למדד ויש משכנתא שקלית; יש משכנתא בריבית פריים, ויש משכנתא בריבית שמשתנה כל חמש שנים; יש  משכנתאות לטווח של 10 שנים ויש כאלו ל-30 שנים; מה היתרונות והחסרונות של כל מסלול ומה לקחת?