פיקדונות מובנים    

בנק לאומי בפיקדון מובנה ל-3.5 שנים על מניות אמריקאיות

מה אתם חושבים על המניות הבאות – ,Broadcom Ltd, Delta Airlines Inc, General Motors Co, Jupiter Networks Inc, Southwest Airlines Co, Priceline group Inc, Skyworks Solutions Inc, Union Pacific Corp? טוב זו שאלה קשה, ובטח אתם לא מכירים את כולן, אבל בנק לאומי מציע לכם פיקדון מובנה ל-3.5 שנים על המניות האלו, ובמילים פשוטות פיקדון שההשקעה בו לא יכולה לרדת – יש לכם רצפה מובטחת – גובה ההשקעה, ומצד שני אם המניות האלו יעלו אתם תקבלו חלק מהעלייה.

נשמע מעניין, אבל צריך לזכור – הכסף שלכם סגור לתקופה ממושכת – 3.5 שנים, ומעבר לכך – גם אם לא תפסידו נומינלית, כלומר תקבלו את הכסף שהשקעתם, הפסדתם ריאלית – יכולתם להרוויח את המדד, או תשואה מסוימת ולא עשיתם זאת. כלומר זה לא בדיוק לא להפסיד.  עם זאת, בעולם של ריבית אפסית ומדדים נמוכים, ההפסד הזה נראה מוגבל.

כך או אחרת, קבלת המענק ושיעורו תלויים בהתנהגות סל המניות במהלך התקופה. ראשית, מעדכנים בלאומי כי הריבית המותנית אינה צמודה לשע"ח דולר/שקל. ושנית – לחישוב: במהלך תקופת הפיקדון תיבדק כל אחת מהמניות שבסל ותרומתה למענק תחושב כדלהלן:

לכל מניה נקבע חסם בשיעור של 45% (לא כולל) ביחס למחיר הבסיסי של אותה מניה. במידה ומחיר המניה לא חרג ולא נגע בחסם לאורך כל תקופת הפיקדון, תילקח בחישוב תשואת המניה בפועל (מנקודה לנקודה), חיובית או שלילית. במידה וביום מסחר כלשהו מחיר המניה יחרוג או יגע (ולו פעם אחת) בחסם, תשואת המניה תיקבע בשיעור של 4%  למשך תקופת הפיקדון ("ריבייט"). המענק בגין הפיקדון יחושב לפי סכום התשואות של המניות בסל כפול משקלן היחסי בסל. השתתפות של 100% בשיעור השינוי של כל מניה (עלייה עד החסם, וירידה) מתוך סל המניות.

כל מניה בסל מהווה 12.5% מהסל, כאשר תאריך תחילת הפיקדון – 8 במאי 2017 ותאריך סיום הפיקדון – 9 בנובמבר 2020. מינימום עסקה – 15 אלף שקל

לפרטים מלאים – מידע על הפיקדון באתר הבנק