חדשות    

בנק לאומי חתם על מזכר הבנות עם אחד הבנקים המובילים בבחריין National Bank of Bahrain

בנק לאומי הודיע היום על חתימת הסכם מזכר הבנות ראשון מסוגו עם הבנק הוותיק ואחד המובילים בבחריין – "בנק לאומי לבחריין", (National Bank of Bahrain- NBB), וזאת בהמשך להסכמי שת"פ נוספים שלאומי חתם עליהם לאחרונה עם בנקים מובילים באיחוד האמירויות. הסכם זה מניח את התשתית שתאפשר ליישם, הלכה למעשה, יחסים כלכליים בין ישראל לבין בחריין, וזאת בעקבות הסכם השלום ההיסטורי שנחתם לאחרונה בין שתי המדינות.

במסגרת הסכם ההבנות, סיכמו הצדדים כי יפעלו במשותף לספק ללקוחותיהם את הפלטפורמה הבנקאית בין שתי המדינות הנדרשת לקיום קשרי מסחר, בנקאות, סליקה, השקעה, ומסחר במט"ח ובניירות ערך. ההסכם צפוי לקדם שיתופי פעולה בין הסקטורים העסקיים של האיזור, בדגש על תחומי הפינטק, הפיננסיים, תקשורת, רכבים אוטונומים, רפואה, וההייטק בכללותו.

מזכר ההבנות נחתם ע"י מנכ"ל לאומי, מר חנן פרידמן, ומנכ"ל NBB, מר ז'אן קריסטוף דוראן.

בכדי לחזק את מעמדה של בחריין כמוקד לחברות הייטק, ובכדי לשפר את מידת משיכתה כיעד להשקעות, הממשלה השיקה בשנת 2018 את ה- FinTech Bay, מרכז פינטק למשיכת מיזמים איזוריים וגלובאליים בתחום. לצד זאת, ממשלת בחריין הקימה קרנות הון סיכון להשקעות בחברות סטארט-אפ. מהלכים אלה מהווים הזדמנות יוצאת דופן לחברות הייטק ישראליות, כאשר ללאומי יתרון משמעותי בהיותו המממן הגדול ביותר של תעשיית ההייטק הישראלית באמצעות לאומיטק.

NBB הוא הבנק הבחריני הראשון שהוקם בממלכה, וזאת בשנת 1957. כיום הוא פעיל גם בערב הסעודית ואיחוד האמירויות, עם פריסה של 29 סניפים. הבנק נסחר בבורסה של בחריין ועוסק בבנקאות קמעונאית ומסחרית, השקעות וייעוץ בהשקעות, ומסחר בשוק ההון. הוא נחשב לאחד הבנקים הגדולים במדינה עם היקף נכסים המוערך בכ-8.5 מיליארד דולר. 44% מהבנק מוחזק ע"י קרן העושר של ממלכת בחריין, והשאר ע"י בעלי מניות פרטיים ומוסדיים. NBB מחזיק את הבנק האסלאמי של בחריין (BisB), הבנק האסלאמי הראשון בממלכה, וזאת מאז 1979. הממלכה הינה מובילה עולמית בבנקאות האסלאמית.

ד"ר סאמר חאג' יחיא, יו"ר דירקטוריון לאומי: "ההסכם מהווה בשורה חשובה למשק ולציבור בישראל ונועד בראש ובראשונה לתרום לבניית היסודות עליהם יצמחו שיתופי פעולה רחבי היקף בין המגזרים העסקיים בישראל ובבחריין. אני סמוך ובטוח כי הסכם זה, והסכמים נוספים שצפויים להיחתם בהמשך, יתרום לחיזוק הכלכלות, השכנת שלום, וקירוב הלבבות של עמי שתי המדינות והאיזור כולו".

הכלכלנית הראשית חתמה אמש על מזכר הבנות כלכלי- פיננסי עם בחריין

ישראל ובחריין חתמו על הצהרה משותפת לכינון יחסים דיפלומטים ומזכרי הבנות

ניצני השלום- בנק לאומי הנפיק ערבות בנקאית ראשונה לבנק באבו דאבי