חדשות    

בתום מו"מ ממושך: נחתם הסכם להצלת חברת ארקיע

צילום: דוברות ההסתדרות

מעודכן ל-10/2020

ההסכם שנחתם אמש בין ועד עובדי ארקיע, ההסתדרות והנהלת החברה יאפשר לה לחזור לפעילות לאחר תקופה ארוכה של שיתוק ■ ההסתדרות: "ביצענו החייאה לארקיע והחזרנו אותה לעולם התעופה" ■ההסכם כולל פיטורי עובדים והפחתת שכר

חברת התעופה ארקיע חתמה אמש על הסכם הבראה, בתום חודשים ארוכים של משא ומתן שניהל ועד עובדי ארקיע בראשות עליזה בלאיש, בליווי יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, עם הנהלת החברה. ההסכם כולל מנגנוני הפחתת שכר וצמצום מצבת העובדים באופן הדרגתי, בהתאם להתפתחויות בענף. מעמד החתימה נערך בבית ההסתדרות בתל אביב, ובמוקד נוסף בשיחת זום מאילת. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, בירך את הצדדים, גם כן באמצעות שיחת זום.

חברת ארקיע הגיעה למצב קשה על רקע המשבר העמוק שפקד השנה את ענף התעופה בארץ ובעולם, בשל התפשטות נגיף הקורונה. לאחר הידברות ממושכת בין הצדדים ומתוך רצון לאפשר לחברה להמשיך להיות גורם משמעותי בענף התעופה בישראל – הסכימו העובדים על מנגנון הפחתת שכר לכלל הסקטורים בחברה. ההפחתה לא תחול על עובדים ששכרם עד 8,000 שקל בחודש, ותתבצע באופן הדרגתי לאורך שלוש תקופות ובהתאם להתפתחויות בענף התעופה בארץ ובעולם. כמו כן, סוכם על צמצום מצבת עובדי החברה ל-400 עובדים, באופן הדרגתי ובהתאם להתפתחויות בענף.  ההסכם יאפשר לארקיע לחזור בהדרגה לפעילות.

במו"מ על ההסכם היו שותפים, מטעם העובדים: יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, מנהלת חטיבת התעופה באיגוד, עו"ד קרנית שפר-לידור, היועצת המשפטית של הוועד עו"ד טל קרת, יו"ר ועד עובדי ארקיע עליזה בלאיש וחברי הוועד.

מטעם הנהלת ארקיע השתתפו במו"מ: יו"ר הדירקטוריון גדי טפר, מנכ"ל ארקיע ירון אמזלג, סמנכ"ל משאבי אנוש של קבוצת ג'ורדאש אורית סימנה, מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל עוז ברלוביץ, מנהל כוח האדם מיקי אוזן וחשב החברה רן כהן. מטעם ארקיע לווה משרד עורכי הדין פיינברג, בראשותה של עו"ד אורלי אבירם.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר אמש: "ערב השנה החדשה, ההסתדרות הצליחה להוביל בשורה משמעותית לעובדי ארקיע, לענף התעופה בישראל ולתעשיית התיירות. עובדי ארקיע המסורים ניהלו מאבק ארוך ועיקש על עתידם, על פרנסתם ועל מקום עבודה שאותו הם רואים כבית. הם גילו אחריות וערבות הדדית, ואני מודה להם על כך ומבטיח שההסתדרות תמשיך לעמוד לצדם בתהליך להבראת החברה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר: "אין בשורה טובה יותר לראש השנה, מפתיחת מקום עבודה שהיה בהדממה זה שישה חודשים. ביצענו החייאה לחברת ארקיע והחזרנו אותה לעולם התעופה. אני גאה בוועדים של ארקיע שידעו לקבל החלטות לא פשוטות ובעובדי ארקיע שניהלו מחאה נקייה ומעוררת השראה. כל שנותר הוא שכולנו נטוס כחול-לבן ובכך נחזק את חברות התעופה הישראליות".

יו"ר דירקטוריון החברה, גדי טפר, מסר: "אנו שמחים כי לאחר מו"מ אינטנסיבי שנמשך לילות כימים, חתמנו על הסכם קיבוצי חדש שיצעיד את החברה חזרה לפעילות ויפתח יעדים חדשים".

יו"ר ועד עובדי ארקיע, עליזה בלאיש, מסרה: "עשינו היום צעד משמעותי להצלת החברה מסגירה ופיטורי מאות עובדים. מאז שהחל משבר הקורונה ועובדי ארקיע הוצאו לחל"ת, ניהלנו, כל חברי המועצה בליווי ההסתדרות, משא ומתן מתמשך מול הנהלת החברה על מנת להשיב אותה לפעילות, ואני שמחה לומר שהיום הצלחנו בכך. עשינו ויתורים מפליגים על מנת לשמור על העובדים. לא כל דרישותינו התקבלו, ולא כל הבקשות שלנו נענו על ידי ההנהלה, אך שמרנו על המשך קיום החברה ועל חזרת העובדים מהחל"ת, בצורה מדורגת, תוך שמירה מרבית, עד כמה שניתן, על תנאיהם".

אחרי שדה דב: מאה עובדי ארקיע לפני פיטורים

עוד חברות תעופה מבטלות טיסות לישראל, מסתמן: חגים ללא טיסות

מנכ;ל ארקיע פורש על רקע משבר שדה דב – מנכל פזגז יחליפו