חדשות    

גבעתיים מגבילה תמ"א 38 בשטחה

על פי התוכנית החדשה של גבעתיים, יתאפשר יותר פינוי-בינוי מתמ"א 38

עיריית  גבעתיים דנה בתוכנית מפורטת שתכלול את רוב חלקי העיר. התוכנית מתייחסת לעקרונות תכנון מחייבים לתמ"א 38 ולפרויקטים פינוי-בינוי נקודתיים. התוכנית גם מציינת אזורים שהעירייה לא תאפשר בהם תמ"א 38.בכך היא מצטרפת לערים נוספות כמו רמת גן השכנה שהחליטה לאחרונה להגביל את התמ"א בשטחה.

התוכנית נערכה לפי סעיף 23 לתמ"א 38, המאפשר לרשויות מקומיות לערוך תוכניות שישנו את עקרונות תמ"א 38 בשטחן. בדברי ההסבר לתוכנית נכתב כי "לתהליכי ההתחדשות העירונית וחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, המתעוררים בשנים האחרונות בכל חלקי העיר, פוטנציאל להגדיל את מספר יחידות הדיור בעשרות אחוזים, לצופף אף יותר את המרקם הבנוי בעיר, לשנות מהותית את חתך הרחוב האופייני לעיר ולפרוץ את קו הרקיע הקיים. רוב יוזמות בינוי אלה הן נקודתיות ומתייחסות לבניין בודד או למספר בניינים מצומצם וחסרות ראייה כוללת בהתבסס על שיקולים מערכתיים – תכנוניים ,דמוגרפיים ,כלכליים או אחרים. ככל וימומשו יוזמות בינוי תמ"א 38 על רקע ערכי הקרקע הגבוהים בעיר וריבוי הבקשות להיתרי בנייה מכוח תמ"א נקודתיות אלה, תתקשה העיר לספק לתושביה מערכת שירותים ציבוריים מתאימים".

במצפה הכוכבים תותר רק תמ"א 38

עיריית גבעתיים ממשיכה את הקו שאימצה לאחרונה ובו היא מגבילה  את תמ"א 38  (חיזוק ותוספות בנייה והריסה ובנייה). התוכנית מחלקת את העיר למספר מתחמים. בחלקם ניתן לבצע פרויקטים נקודתיים של פינוי-בינוי ותמ"א 38, בחלקם רק פינוי-בינוי ובחלקם רק תמ"א 38. אזור בולט שבו תותר רק תמ"א 38, הוא אזורי  אזור מצפה הכוכבים ורחובות המרי והמעיין. "נעשתה בחינה, שלאור המגבלות של גובה והצורך בקווי מבט ונוף בתוך התא שטח המצומצם הזה, רק תמ"א 38 תורשה בו", מסבירה ראש ההתחדשות העירונית בעיר.

לעומת זאת צירי האורך הבולטים במזרח (ציר בן גוריון) ובמערב (עליית הנוער) יוקצו בלעדית רק לפינוי-בינוי, שכן שם ניתן לאפשר בינוי אינטנסיבי יותר.

בשכונות הדרומיות של העיר, יישמרו אזורי צמודי הקרקע בתל גנים, וחלקים משיכון חברת חשמל סומנו לשימור. יתר חלקי אזור הדרום, כמו גם רוב שטחי העיר, סומנו כניתנים לביצוע פרויקטים במסגרת תמ"א 38 ולפינוי-בינוי נקודתיים. שכונת גבעת רמב"ם הוצאה מהתוכנית, והיא תידון במסגרת תוכנית נפרדת.

גבעתיים מרחיבה זכויות בנייה בתמ"א 38 – יותר גבוה, יותר כלכלי

סוף סוף – אושרה תוכנית פינוי בינוי במתחם ההסתדרות בגבעתיים. התכנית הכי גדולה בישראל עד היום