חדשות    

גבעתיים מרחיבה זכויות בנייה בתמ"א 38 – יותר גבוה, יותר כלכלי

גבעתיים אישרה שינויים במדיניות אישור מיזמי תמ"א 38. העיריירה החליטה כי על רקע הכדאיות הגבולים בפרויקטי תמ"א בעיר היא מגדילה את  היקפי הבנייה.

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר תמכה בשינויים והעבירה תיקונים בשבועות האחרונים.

ההחלטה התקבלה לאחר שנמצא כי בפרויקטים רבים, אין כדאיות כלכלית. ולכן נעשה שינוי בהתייחסות להטבות/ הגדלת הזכויות.  בעבר  היקף זכויות הבנייה בפרויקטי תמ"א נקבע בהתאם לשלושה פרמטרים: מספר הדירות הקיים בבניין הישן, השטח הבנוי של הבניין הישן, וונפח בנייה מקסימלי שנקבע לפי גודל המגרש.

מעכשיו –  בוטלה ההתחשבות בשטח הבנוי של הבניין הישן, והיזמים יוכלו לנצל את מלוא זכויות הבנייה לפי הנפח. מדובר על הטבה גדולה מאוד.

"בהתאם לניסיון שהצטבר בשנים האחרונות בוועדה נמצא כי מכפיל השטח שנקבע מגביל יתר על המידה את הזכויות מכוח התמ"א שניתן לאשר", נכתב במסמכי הוועדה, " לכן מומלץ לבטל אותו גם ביחס להריסה ובנייה וגם ביחס לחיזוק ועיבוי". עוד צוין כי "במקומו ייקבע כי השטח שניתן להתירו מכוח התמ"א הוא השטח שניתן לממש בהתאם לנפח הבנייה הנובע ממספר קומות, גבולות המגרש והנסיגות הנדרשות על פי תשריט הנפחים, לאחר מימוש כל זכויות הבנייה מכוח התוכניות התקפות, הן הזכויות המוקנות והן המותנות בפרויקטים של תמ"א 38".

הוועדה גם שינתה את תמהיל הדירות בפרויקטי תמ"א 38, והפחיתה את שיעור הדירות הקטנות (60־75 מ"ר) שאותן היא מחייבת מ־30% ל־20%.

בנוסף,  60% מהדירות יהיו בינוניות בשטח של 76־110 מ"ר, וכ־20% מהדירות יהיו גדולות, 111־200 מ"ר.

כמו כן, נקבע כי בדירות קיימות הקטנות מ־60 מ"ר יוכל היזם להחזיר לדיירים הקיימים דירות בשטח זהה, וזאת בשונה מהמדיניות הקודמת בה נקבע מינימום של 70 מ"ר.

תמ"א 38 – ייזום עצמי – מא' עד ת'