מדריכי דירה ומשכנתא    

גינה לגג – איך מקימים וכמה זה עולה

גינות הן כבר מזמן  לא רק לחצר. דירות גג רבות מחליטות לעטר את הגג שלהן בגינות יפות ובריאות. בסין כבר יש אזורים כמו סצ'ואן שהגינות הן צו על פי חוק ובאירופה יש מקומות שבהם מקבלים הנחה בארנונה על גינת גג.

כדי להקים גינה על הגג יש לנקוט כמה פעולות מראש ולא מספיק רק להניח עציצים ואדניות למראה יפה.

איך להקים גינת גג

גגות שטוחים דורשים תחזוקה ולעיתים דורשים איטום. אם אתם חיים מתחת לגג ולא נתקלת םשנים בנזילות, כנראה שהמצב בסדר. בנוסף תצטרכו לבדוק את יכולת העמסת המשקלים על הגג.  גינות גג אמיתיות לא יכולות להיות בעלות משקל גבוה, ולכן חשוב להשתמש במצעי שתילה קלים במיוחד בעומק מינימלי ומערכות סילוק עודפי מים יעילות. עבור  עצים או בריכות נוי יש להתייעץ עם מהנדס.

כמו כן מערכת השקיה מקצועית לגג חשובה מאוד כי הצמחים מנותקים מהמצע.  מערכת  כזו מודדת את כמויות המים השונות שנדרשות לכל צמח, וכוללת משאבת דישון מדויק.

נהוג לשלב סוגים צומחים של צמחים, דשאים, ערוגות וכו' לצד פיניות ישיבה.

יתרונות גינת גג

מלבד יתרונות העיצוב ושימוש בשטח לא מנוצל, לגינה יש גם יתרונות אקולוגיים כן של ויסות חום. כמו כן הגינה  יכולה להניב ירקות ופירות ולחסוך לכם את הדרך המעייפת לסופר. יתר על כן, האור מגיע ישירות לצמחייה.

חסרונות גינת גג

החיסרון העיקרי הוא ההעדר עמידות לשינווי טמפרטורה קיצוניים כמו חום וקור, לעומת גינת חצר. לכן חשוב מאוד התחזוק והתכנון הנכון. כמו כן גינת גג דורשת מערכת השקיה מורכבת הן בגלל תיחום השטח והן בגלל החישוב המדויק של זמנים. אבל החיסרון האמיתי הוא התפשרות על איש מקצוע וחומרים.

איזו צמחייה מומלצת

בישראל החמימה יש עדיפות למטפסים, כיוון שהם יוצרים צל וכן לצמחים נמוכים. אלו כוללים: למשל  גפן, פנדוריאה, יסמין.

כמה עולה גינת גג

בגינה בגודל של עד 50 מ"ר עולה 600 שקל למ"ר. עם החיבורים למים ודישון המחיר יכול להגיע ל-35 אלף שקל. אם לא נהפוך את כל השטח לגינה, העלות יורדת בהתאם.