חדשות    

דלית אל כרמל: הופקדה תוכנית לבניית שכונה חדשה בח'לת נאסר

איתמר בן דוד – צילום: ענבל מרמרי

מעודכן ל-04/2021

 

התוכנית כוללת 740 יחידות דיור, שטחי ציבור ושטחים למסחר, ספורט ונופש

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בחיפה, בראשות איתמר בן דוד, החליטה להפקיד תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בדלית אל כרמל – ח'לת נאסר. פיתוח השכונה ייעשה באמצעות איחוד וחלוקה, תוך חיבור לשכונות הקיימות בדרום מערב דלית אל כרמל.

את התוכנית הוביל אגף תכנון מקומי במנהל התכנון והמועצה המקומית דלית אל כרמל, בשיתוף לשכת התכנון מחוז צפון, והיא משתרעת על שטח של כ-207 דונם וכוללת 740 יחידות דיור במבנים בני 4 קומות. כמו כן, התוכנית כוללת 14 דונם של שטחי ציבור ושטחים פתוחים וכ-4,000 מ"ר למסחר, ספורט ונופש.

התוכנית שנערכה על-ידי אדר' רוזה דיאמנט, כוללת כביש חדש שיחבר את השכונה לדרכים הקיימות, וחיבורים נוספים לשאר חלקי היישוב, בהתאם לעקרונות תוכנית המתאר המופקדת ליישוב.

יו"ר הוועדה המחוזית חיפה, איתמר בן דוד: "התוכנית מהווה נדבך נוסף במימוש תוכנית המתאר ליישוב. השכונה החדשה שתוקם תיתן מענה לצרכי הדיור של האוכלוסייה בדליית אל כרמל שמונה היום כ-17,600 תושבים. לתוכנית קדם הליך שיתוף ציבור נרחב עם בעלי הקרקע והתושבים, שבחן בקפידה את צרכי התושבים והיישוב. קידום התוכנית כרך אתגרים רבים, בהם תכנון על קרקעות בבעלות פרטית ובשכונה המתאפיינת בטופוגרפיה קשה".

אישור התוכנית יידרש לאישור שינוי תוכנית המתאר המחוזית, כפועל יוצא של תוכנית המתאר הכוללנית ליישוב, המרחיבה את אזור הפיתוח העירוני המותר.

אושרה להפקדה תוכנית מתאר כוללנית להכפלת האוכלוסייה ביישובים סחנין ועראבה