שוק ההון    

דלק ונובל רוכשות 39% מ-EMG לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קידוח גז ימי

לאחר מספר חודשים של מגעים בין החברות חתמו דלק קידוחים ונובל אנרג'י ביחד עם חברת  East Gas Company המצרית על הסכם לרכישת 39% מהון המניות של EMG. מדלק נמסר כי המניות שיירכשו כוללות את חלקה של אמפל הנמצאת בפירוק (12.5%), מניותיה של חברת מרחב (8%), סם זל (12%) ואחזקות מוסדיים מישראל (4.5%). יתר המניות EMG מוחזקות כיום בידי חברת צינור הגז. 

העסקה תאפשר לנובל אנרג'י ודלק קידוחים ליצא את  הגז הטבעי למצרים, וזאת על פי העסקה שנחתמה בין דלק קידוחים ונובל אנרג'י לבין דולפינוס המצרית. אספקת גז תבוצע  ממאגרי תמר ולוויתן בהיקף של 64BCM (כ-15 מיליארד דולר) החל מהשנה הבאה.

המועד האחרון לקיום התנאים המתלים ולהשלמת העסקה הוא 2019.6.30 , אולם מדלק נמסר כי בכוונת הצדדים לפעול להשלמת העסקה בהקדם האפשרי, ולהערכת השותפות, קיימת סבירות להתקיימות התנאים המתלים לעסקה במועד מוקדם מכך, כך שהזרמתו של גז טבעי מישראל למצרים דרך צינור EMG תחל בתחילת שנת 2019.

כמו כן, הוסכם הין הצדדים כי  דלק ונובל אנרג'י יוכלו לעשות שימוש בתשתית הגז הטבעי הימי שבבעלות EMG, המחברת בין אשקלון למערכת ההולכה המצרית באזור אל-ערישעל מנת להזרים גז ממאגר תמר ולוויתן למצרים.

EMG שבין בעלי מניותיה נמצאת גם חברת אמפל שקרסה שקרסה לאחר שההסכם לאספקת גז ממצרים לישראל בוטל בעקבות ההפיכה במצרים שאיראה ב-2013. סידרה של פיצוצים בצינור הגז באותה עת מנעו מ-EMG לספק גז טבעי ממצרים לחברת החשמל בישראל.

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים, ציין היום כי "מדובר בנקודת הציון המשמעותית ביותר למשק הגז הטבעי הישראלי מאז התגליות. מאגר לוויתן הופך להיות העוגן האנרגטי המרכזי באגן הים התיכון עם לקוחות בישראל, מצרים וירדן. יישום העסקה ממלא את הקיבולת של השלב הראשון בלוויתן ומוביל אותנו לקידום של הגדלת הקיבולת מ-12 ל-21 BCM לשנה".