חדשות    

דמי מזונות, בידוד ושהות עם הילדים בעקבות משבר הקורונה

גירושין - איך מחלקים את ההון
מעודכן ל-03/2020

עכשיו יותר ויותר  גרושים נמצאים במצב שבולא היו בעבר, הן בהסדרי הראייה והן בדמי המזונות. לגבי הסדרי הראייה אין החלטה רשמית, אך אין הנחיות האוסרות לעבור מבית בבית, ודאי לא  בין משפחות גרעיניות. בנוסף בתי המשפט לא פועלים אלא במתכונת חירום כך שאי אפשר לשנות את המצב. המצב הטוב ביותר לילד הוא לשמור על המצב בהתאם להנחיותץ

גם הפרנסה נפגעת בשל הקורונה. הורה עצמאי אשר משלם מזונות בהתאם ליכולת השתכרותו בזמנים רגילים, יכול למצוא עצמו כעת בקשיים כלכליים ניכרים.  גם שכירים שנמצאים בחלת לא יכולים לשלם כרגיל.

גם כאן המחלוקות לא יגיעו לפתרון בבית משפט בקרוב. הפתרון היחיד הוא הדדיות בין ההורים. הורה יוכל לוותר לו במיוחד אם מדובר רק בחודש-חודשיים . אם המשבר יתארך, זה יהיה יותר בעייתי ויהיה אפשר להיעזר בדמי ביטוח לאומי למזונות.

בעיה נוספת היא בידוד. אומנם הורים לא יוכלו לארח ילדים בביתם אבל אפשר לשמור על ראייה מרחוק באמצעות סקייפ זום, וואטסאפ ומסנג'ר. עם זאת, הורה שיש לו היסטוריה ארוכה של אי-הגעה למפגשים וגם יהיה בבידוד, ייתכן שלא יקזזו לו את ימי הבידוד עם ההורה השני. צריך לזכור שמדובר גם בנטל כלכלי אצל ההורה שהילד בביתו.

אם הילד נמצא בבידוד הדבר הנכון הוא לחשוב על טובת הילד ואיפה יעדיף להיות. אם השופט נמצא בבידו סביר שהדיון יידחה וממילא מדובר כעת במתכונת חירום.

דמי מזונות מביטוח לאומי – שאלות ותשובות

דמי מזונות – מה זה? כמה זה? כל מה שצריך לדעת