חדשות    

דרושים: יקבים ישראליים להשתתפות בתחרות היינות היוקרתית בקוריאה

צילום: תמר מצפי
מעודכן ל-04/2021

התחרות תיערך בחודש יוני בדרום קוריאה, בחסות המגזין "WINE REVIEW"   ההרשמה עד ה-17.6.2021

בחודש יוני 2021 תיערך בדרום קוריאה תחרות יין, בהובלת המגזין המוביל "WINE REVIEW". מרבית היין בקוריאה מיובא דבר ההופך אותה לשוק נחשק ליצרני היין. הסכם סחר בין ישראל לקוריאה לכשייכנס לתוקף צפוי להביא בשורות גם בתחום זה.

התחרות היא הזדמנות מצוינת ליקבים הישראליים המעוניינים לצבור מוניטין חיובי בשוק הקוראני ולהיכנס אליו. הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בקוריאה מזמינה את חברות היין הישראליות להיעזר בה למטרה זו, והזוכים בתחרות צפויים לזכות בסיקור מיוחד במגזין היין Wine Review.

שוק היין הקוראני הוא שוק צומח בהתהוות וחווה בשנים האחרונות פריחה יוצאת דופן. ככלל, יינות אדומים במיוחד זוכים להצלחה בקוריאה וממותגים כבריאים וכיינות שמתאימים לארוחה יוקרתית לצריכה ביתית. בעוד שבשנים קודמות נתפס היין כמוצר יוקרה הנגיש לאוכלוסיות מסוימות בלבד, בשנים האחרונות נפתח שוק הצרכנים ומתפתח ידע רחב יותר ורצון ללמוד ולהתנסות בסוגי יין שונים.

הקורונה הביאה עמה עלייה בביקוש ליינות, אך עם זאת, מטעמים רגולטוריים אסור עדיין למכור בקוריאה משקאות חריפים, ובכלל זה גם יינות בחנויות מקוונות – שינוי רגולטורי עתידי שיתחולל בסופו של דבר גם בתחום זה, צפוי לעורר ביקושים רבים נוספים, בהיותה של קוריאה מעצמת רכישות מקוונות.

כיום, מרבית היין שנצרך בדרום קוריאה הוא מיובא. בשנת 2020 יובאו לדרום קוריאה 54 מיליון ליטר יין בעלות של כ- 330 מיליון דולר, מה שמהווה זינוק של של 27% לעומת שנת 2019 ולעומת עלייה מתונה יותר של כ-6% בשנים 2018-2019. במונחי CAGR מדובר בעליה של 12% בביקוש ב-5 השנים האחרונות.

היין האדום מהווה כשני שלישים משוק הייבוא, והיתרה מתחלקת בין יינות מבעבעים ולבנים וסוגים אחרים של יינות. נכון להיום היינות הצרפתיים שולטים בשוק בדרום קוריאה ומהווים קצת יותר משליש מהיינות המיובאים,

הסכם הסחר החופשי בין דרום קוריאה לאיחוד האירופי הקל את סוגיית המכסים משמעותית והביא לעלייה נוספת בתחרותיות של יינות צרפתיים, איטלקיים ואירופים. כך גם היינות הצ'יליאנים ששולטים בשוק הלואו-קוסט המהווים כרבע מהיינות המיובאים ונהנים גם הם מהקלות מס במסגרת הסכם הסחר החופשי של קוריאה משנת 2004. הסכם סחר בין ישראל לקוריאה, לכשייכנס לתוקף, צפוי להביא עמו בשורות גם בתחום זה.

התחרות תתקיים בשני סבבים החל ב-21 ביוני 2021 ועד ה-30 ביוני 2021.

ניתן להירשם כבר עכשיו ועד 17.6.2021. ההרשמה תיעשה ישירות באתר התחרות בהתאם להנחיות.

יקבים המעוניינים להשתתף יוכלו לשלוח את בקבוקי היין לשגרירות עם מדבקה "NOT FOR SALE". ניתן בתיאום מראש לשלוח בקבוקי יין נוספים, שאותם הנספחות תוכל לקדם במסגרת אירועים נוספים הנערכים על ידי נציגות ישראל בדרום קוריאה. ראו הנחיות מפורטות למשלוח באתר התחרות.

הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בקוריאה אמונה על הקשרים הכלכליים בין המדינות ופועלת יחד עם השגרירות, מכון הייצוא, רשות החדשנות ושותפים רבים אחרים, לסייע לחברות ישראליות ליצור קשרים עסקיים עם חברות קוריאניות, למשוך השקעות קוריאניות לישראל ולפתח את תשתית הסחר עבור היצואנים הישראלים לקוריאה בתחומי הטכנולוגיה, החקלאות ומוצרי הצריכה.

קוריאה: תאגידים משפחתיים נפגעים ממס ירושה בהיקף כמעט חסר תקדים