חדשות    

הבנקים יאפשרו דחיית החזר משכנתאות

house

בשל התפשטות הקורונה בישראל בנק הפועלים  מצטרף לבנקים נוספים ומאפשר ללקוחותיו המשלמים משכנתא בבנק להקפיא את תשלומי ההלוואה (קרן וריבית) לתקופה של עד שלושה חודשים. התשלומים אשר יידחו, ייפרסו מחדש על פני יתרת תקופת המשכנתא.

לקוחות המעוניינים בכך יוכלו לבקש דחייה בקלות ובנוחות באמצעות שיחה טלפונית למוקד פועלים בטלפון *2407, ללא צורך בהגעה פיזית לסניף.

גם לאומי, דיסקונט ומזרחי  הודיעו כי יאפשרו ללקוחות העסקיים והפרטיים פתרונות, שיסיעו להם להתמודד עם אי הודאות הכלכלית ולצלוח תקופה קשה זו. לאומי הודיע כי יאפשר ללקוחות שיבקשו זאת דחייה של עד 3 חודשים בתשלומי המשכנתא.

גם דיסקונט יאפשר עד שלושה חודשי דחייה של תשלומי המשכנתא, כולל הקרן והריבית, וקבלת פטור מלא מעמלה. דחיית התשלומים תסייע ללקוחות השכירים והעצמאים שנמצאים בבידוד ביתי, או נתקלים בבעיות תזרים מזומנים לאור המצב.גם חברת הבת של דיסקונט, כאל, הודיעה כי תאפשר דחייה של 3 חודשים בהחזרי הלוואות.

בנוסף בבנק דיסקונט, הוחלט על פתיחת מסלולי הלוואות ייעודיים עבור עסקים שנקלעו לקשיים תזרימיים, ובתוך כך, הלוואות גישור לתשלום משכורות והוצאות שוטפות, הלוואות סיוע עם מנגנון דחיית תשלומי הקרן עד 6 חודשים ועוד. ללקוחות הפרטיים מוצע מגוון הלוואות בתנאים נוחים ובפריסה גמישה. ההלוואות זמינות באפליקציית דיסקונט וניתן לקבלן מבלי לצאת מהבית.

מזרחי היחיד שהודיע כי יאפשר דחייה של עד 4 חודשים על המשכנתא – מלאה (קרן וריבית) או חלקית – בהתאם לבקשת הלקוח.

הבנקים למשכנתאות אחראים להסדיר דיור זמני למפונים

בנק ישראל מהדק את הפיקוח על הבנקים למשכנתאות; יעבירו דיווח חודשי על פעילות המשכנתאות

בנק מזרחי טפחות בדוחות טובים; אקסלנס: זו רק ההתחלה