שוק ההון    

בנק מזרחי טפחות בדוחות טובים; אקסלנס: זו רק ההתחלה

אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות

בנק מזרחי פרסם  דוח חזק, עם רווח נקי של 404 מיליון שקל. מניית הבנק הגיבה בעלייה והיא כבר רחוקה 25% מהשפל (הזמני) שנגרם לפני כתשעה חודשים במקביל לפרשה של הקנסות מהרגולטור האמריקאי בעקבות פעילות הלבנת הון בסניפים בחו"ל.

"הרווח הרבעון היה גבוה מהצפי שלנו  שעמד על כ- 362 מיליון שקל", כותבים האנליסטם של אקסלנס ומוסיפים – "השיפור ברווח הוא  בעיקר הודות להכנסות גבוהות מהצפי שקוזזו במעט כתוצאה מהוצאות מעט גבוהות מהצפי.

באקסלנס מדגישים את הפרמטרים העיקריים בדוח – 

רווחיות נאה של 11%, למרות השפעתו של המדד השלילי שגרע כ-0.8% במונחי תשואה על ההון

רווחיות של כ-12%, בנטרול השפעת המדד – רווחיות גבוהה בהנחה וסביבת האינפלציה אינה אמורה להיות אפס.

רווחיות מייצגת מרשימה של כ-12.2% – אם ננטרל גם את השפעת המדד והעקום על הנגזרים (שהפחיתה את התשואה על ההון בעוד כ-0.8%); את רווחי הנדל"ן ברבעון (תוספת של כ-0.3% במונחי תשואה על ההון) ואת הדיבינד החריג שקיבל מזרחי מישראכרט לפני הנפקתה. 

 הרווחיות ברבעון השני צפויה להיות טובה אף יותר – ובהערכה גסה (מעט מוקדם לתת הערכה לרבעון שטרם התסיים) אנו מעריכים שתשואה ברבעון הבא צפויה לעמוד על למעלה מ-13%. רווחי הרבעון הבא צפויים ליהנות מהמדד החיובי (שיעמוד להערכתנו על כ-1%) וייתכן ומזרחי גם ירשום רווח קטן משיערוך אחזקתו בישראכרט (1.8%).

פעילות שוטפת טובה – האשראי גדל בכ-1% (מעט נמוך מהצפי שלנו, חלקית בגלל מכירת תיק משכנתאות במהלך הרבעון), אבל אנחנו מצפים להאצה בצמיחה ברבעונים הבאים, כך שבסופו של דבר תיק האשראי של מזרחי צפוי לצמוח בכ-6% השנה. מרווח האשראי (מנוטרל השפעת מדד) התרחב בכ-2 נ"ב נוספים לעומת הרבעון הקודם, בעיקר הודות לשיפור בתמהיל התיק (יותר אשראי לעסקים קטנים) והודות להתרחבות במרווח האשראי בתחום המשכנתאות. איכות האשראי השתפרה במעט כאשר חובות ה NPL ירדו בכ-3% לעומת הרבעון הקודם וההפרשות נשארו נמוכות (17נ"ב) וגידול יפה מאוד בעמלות של כ-6%. מנגד, הוצ' השכר הפתיעו לרעה וגדלו בקצב מהיר של כ-12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אבל כנראה שחלק גדול מהגידול נובע מההפרשות בגין תגמול תלוי ביצוע (עם צפי לרווחיות גבוהה השנה לעומת רווחיות נמוכה מאוד בשנה שעברה).

לא צפויה החלטה לגבי רכישת בנק אגוד לפני סוף שנה – להערכתנו,  במהלך החודש הקרוב יקבעו מועדים לדיון ערעור מזרחי על החלטת רשות ההגבלים העיסקיים לדחיית העסקה.. להערכתנו, יהיה  קשה לשכנע את בית המשפט לערעורים לשנות את החלטת רשות ההגבלים, אבל כנראה שלא נדע את החלטת בית המשפט לפני סוף השנה. כמובן, אם בית המשפט בכל זאת יאפשר את המיזוג, מדובר באירוע חיובי למזרחי, שטומן בחובו בתוכו פוטנציאל תוספת של כ-0.8% במונחי תשואה על ההון בשנים שלאחר המיזוג, אם וכאשר….

הבנק צפוי לחזור ולחלק דיבידנד כבר ברבעון הבא – יחס הלימות ההון העצמי עלה לכ-10.12%, גבוה מדרישות בנק ישראל (9.8%), כך שלהערכתנו, הבנק יכול לחזור ולחלק דיבידנד באופן שוטף כבר מהרבעון הקרוב. להבנתנו, הבנק יחזור לחלק 40% מהרווח השוטף, וצפוי לייצר תשואת דיבידנד שוטפת של כ-3%, כבר השנה.

"בשורה התחתונה: מזרחי ממשיך להפתיע לטובה, עם עלייה נאה ברווחיות השוטפת. להערכתנו, גם בסביבת אינפלציה אפסית הבנק מצליח לייצר תשואה של כ-11%, כאשר בהנחת אינפלציה מתונה של כ-1% לשנה, הבנק מייצר רווחיות מייצגת של כ-12%. אנחנו מעדכנים במעט את התחזיות שלנו לשנים הבאות, וכתוצאה מעלים את מחיר היעד שלנו למניית מזרחי לכ-90 שקל (לעומת 84 שקל) ושומרים על המלצת קנייה".