חדשות    

החל מחצות נתב"ג יסגר לטיסות יוצאות ונכנסות

קרדיט: pixabay

הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה ושר הבריאות לעצירת הטיסות לישראל וממנה במטרה למנוע מאנשים חולים בקורונה ממוטציות נוספות להגיע לישראל מרחבי העולם.

התקנות יכנסו לתוקף ב-25.01.21 בחצות (בין שני לשלישי) לצורך היערכות הנוסעים, המפעלים האוויריים ושדות התעופה. איסור כניסת מטוס זר לישראל לא יחול על טיסה שהמריאה לפני כניסת התקנות לתוקף. תוקפן של התקנות בשלב הראשון הוא עד יום ראשון 31 בינואר 2021. במידת הצורך תתכנס הממשלה על מנת להאריך את תגופת סגירת השמים.

האיסור עליו הוחלט כולל את המגבלות הבאות:

  • איסור כניסת מטוסים זרים לישראל, למעט טיסות מטען, טיסות לכיבוי אש וטיסות לפינוי חירום רפואי.
  • הגבלה זמנית של היתרי הפעלת חברות התעופה הישראליות.
  • צמצום החריגים ליציאה בטיסה אל מחוץ לישראל, כך שיכללו את המקרים הבאים בלבד: טיפול רפואי, הליך משפטי שאותו אדם צד לו או נדרש להשתתף בו או לוויה של קרוב משפחה.

מנכ"ל משרד הבריאות יחד עם מנכ"ל משרד התחבורה רשאים לאשר בקשות חריגות בשל צורך הומניטארי או צורך אישי מיוחד של יציאה מחוץ לישראל. איסור על יציאה לטיסה חל גם ביחס לטיסות באמצעות מטוסים פרטיים ישראלים.

בתגובה, חברת אל על כבר הודיע כי תאפשר לבעלי כרטיסי טיסה קיימים לקבל זיכוי או לבטל כרטיסים לטיסות שממריאות עד ה-15 בפברואר.

בחברה מסרו: "חברת אל על מיישמת את הנחיות הממשלה ותעדכן את לוח הטיסות בהתאם. החברה פרסמה מדיניות מסחרית המאפשרת ללקוחות לקבל זיכוי או לבטל את כרטיס הטיסה לטיסות הממריאות עד 15 בפברואר".

רוב עובדי רשות שדות התעופה ייצאו לחופשה ללא תשלום

ועדת הכלכלה אישרה- השהיית זכויות הצרכנים נוספת במקרה של ביטול טיסה