חדשות    

היצוא הראשון של קנאביס מישראל הוא לבריטניה

ישראל שילחה היום לראשונה קנאביס רפואי למטרות מסחריות. המשלוח הגיע לאנגליה. אלו אלף בקבוקי שמן קנאביס רפואי המיועדים לבתי חולים בלונדון, היצואנית היא BOL  פארמה שקיבלה אישור ממשרד הבריאות.

בחברה מסבירים ששלחו משלוח קטן יחסית כדי לבדוק אם יעבור במכס, הן בישראל והן באנגליה. משלוח נוסף לאנגליה צפוי להישלח החודש. בחברה מערכים כי הכנסות היצוא יעמדו על 60 מיליון דולר. עם זאת, החברה, כמו מגדלות קנאביס אחרות, מחויבות קודם לשוק הישראלי.

בעבר העריך משרד הבריאות שייצוא מסחרי מלא מישראל יחל רק החל מהרבעון השלישי של 2020, אך הוסיף אז כי המשרד יאשר ייצוא למוצרים שאינם חווים כיום מחסור בשוק המקומי.

מחיר בקבוק שמן קנאביס רפואי באנגליה עומד בממוצע על 150 ליש"ט לבקבוק של 10 מ"ל, ושוק הקנאביס הרפואי הבריטי נאמד כיום בכמיליארד ליש"ט לשלוש השנים הקרובות. אנגליה אישרה צריכת קנאביס רפואי בחודש דצמבר 2018 ויש בה כיום כ-20 אלף מטופלי קנאביס רפואי בשמנים, עם צפי שעומד על כ-60 אלף מטופלים עד סוף 2020.

המוצר ששלחה BOL נועד להקלת תסמינים למתמודדים עם אוטיזם. נכון לכתיבת שורות אלו היא החברה הישראלית הראשונה שאושר לה יצוא קנאביס לחו"ל. יצוא הקנאביס התעכב בשל מחסור בקנאביס בשוק המקומי בבתי המרקחת וכן בשל דרישת משרד הבריאות לפיקוח מחירים. אומנם זו אבן דרך משמעותית לחברות הקנאביס, אבל נראה כי הדרך לרווחיות היא ארוכה והחשש שמודבר בבועה עדיין נוכח.

חברת BOL Pharma פעילה כ-12 שנה בקנאביס רפואי ושמה דגש על מחקר ופיתוח תרופות מהצמח. היא נחשבת כיום לחברה הגדולה בישראל בשל כמות המטופלים אותם היא משרתת והיא היחידה כיום בישראל המחזיקה בכל שרשרת הערך בתחום הקנאביס הרפואי.

הצעת משרד הבריאות: מחיר 150 שקל ל-10 גרם קנאביס

האוצר יצטרך להחליט על פיקוח מחירים לקנאביס רפואי עד מרץ 2020