הלוואות    מדריכי כרטיסי אשראי    

הלוואות מחברות כרטיסי האשראי – לאומי קארד בריבית של 7%, כאל בריבית של 11%

הלוואות מחברות כרטיסי האשראי – זה אולי מפתה לקחת, אבל שימו לב לריבית, היא יחסית גבוהה – בלאומי קארד מספקים הלווואת בריבית ממוצעת של  7%, בישראכרט הריבית היא 7% עד 8% ובכאל הריבית מגיעה לכ-11%.

חברות כרטיסי האשראי המקומיות הן אמנם מפלצות של כרטיסים (12 מיליון כרטיסי אשראי), אבל הן הרבה יותר מכך – הן גם הופכות לאט לאט למשמעותיות בשוק ההלוואות לציבור. הבנקים אמנם אחראים עדיין על 83% מההלוואות/ אשראי הצרכני לציבור (אשראי לצריכה), אבל לחברות כרטיסי האשראי – כאל, ישראכרט ולאומי קארד יש כבר, נכון לאמצע 2017 נתח של 12% משוק האשראי הצרכני, וזה הרבה מאוד.

מימון בעזרת חברות כרטיסי אשראי הופך להיות אצל משקי בית רבים דרך חיים. רק לפני 10 שנים המימון היה בפועל כמעט באופן בלעדי אצל הבנקים, אבל החברות האלו עשו מהפכה גם בתחום האשראי הצרכני והן צומחות בשיעור העולה על שיעור הצמיחה של הבנקים (באשראי הצרכני). על רקע זה, המליצה וועדת שטרום שנגעה בסוגיית האשראי הצרכני והתחרות בין הבנקים, להעביר את חברות כרטיסי האשראי שנמצאות בשליטת הבנקים לידיים אחרות. כך, סבורים חברי הוועדה תהיה תחרות ראויה ואטרקטיבית למערכת הבנקאית שדה פקטו החזיקה, לפני החלטת הממונה על ההגבלים,  ב-92% משוק האשראי הצרכני (83% הבנקים באופן ישיר, ן-9% חברות כרטיסי האשראי). על רקע זה הוחלט בממונה על ההגבלים העסקיים ובמשרד האוצר להפריד את חברות כרטיסי האשראי מהבנקים הגדולים. המטרה להכניס גופים נוספים לשוק הבנקאות המקומי, ולגרום לשוק להיות תחרותי עוד יותר.

מדריך לקיחת הלוואה מחברות כרטיסי אשראי – יתרונות וחסרונות