קריירה    

העתיד בשוק העבודה: מאמני ספורט למשחקי אונליין ומורי דרך במציאות רבודה – אלה המשרות שיחכו לכם

מעודכן ל-03/2020

רובוטים ואפליקציות נוגסים במשרות רבות שהכרנו ומקצועות שלמים נמחקים מהעולם, אך לצד אלה ההתפתחות הטכנולוגית המואצת מביאה עמה גם בשורות חיוביות – השינויים בהרגלי העבודה והצריכה שלנו ייצרו צורך בתפקידים חדשים ומפתיעים: מעורכי צילומי רחפנים ועד מנהל מחלקת רובוטים אלה המשרות שתוכלו להשתלב בהן בעתיד – וכמה מהן כבר כאן

ההתפתחות הטכנולוגית המואצת מייעלת את תהליכי העבודה, ופעמים רבות דוחפת לאבטלה את העובדים האנושיים שמאיישים משרות שכבר אין בהן צורך. במקביל, האינטרנט והאפליקציות הפכו את כולנו ל"מומחים" שכבר לא זקוקים לתיווך האנושי בדברים שבעבר הרתיעו רבים. למשל, אם פעם לא יכולתם לצאת לחו"ל בלי סוכן הנסיעות שלכם, היום כל מה שאתם צריכים כדי להזמין כרטיס טיסה זה סמארטפון וחיבור לווי-פיי.

אבל כמו שיש מקצועות שנכחדים, ההתפתחויות הטכנולוגיות והצמיחה של תחומים כמו גיימינג והמדיה החברתית יצרו הזדמנויות להתפתחותם של תחומי התמחות חדשים ועבודות שלא הכרנו בעבר. בכתבה שלפניכם ריכזנו כמה משרות עדכניות ביותר שלא היו קיימות לפני עשור – כאלה שאם תשתלבו בהם כעת תוכלו להיות בין הראשונים שמתנסים בהם, מה שיבטיח לכם יתרון משמעותי בעידן הקריירה התחרותי של ימינו.

מבקרי וממליצי קניות

התפתחות הקניות ברשת יצרה לא מעט הזדמנויות עבודה, וכבר היום מאות ישראלים מתפרנסים מהמלצות על מוצרים לקנייה מאתרי שופינג פופולריים בחו"ל. אחת החברות הישראליות הבולטות בתחום היא חברת זיפי, אשר פיתחה מודל חדש המאפשר לאנשים לעבוד בכל זמן ובכל מקום ולהרוויח מהמלצות מקוונת על כל מוצר שמוצע למכירה באי-ביי, עלי אקספרס ואמאזון.

מנהלי מחלקת רובוטים ומאמני בוטים

חברות רבות בארץ ובחו"ל עושות כיום שימוש במערכות אוטומטיות, המקדמות תהליכים יומיומיים ופותרות סוגיות מגוונות בעבודה. ענף זה צובר תאוצה ומוטמע כיום כמעט בכל התחומים, בהם רפואה, טכנולוגיה, טלקום, ביטחון ועוד.

בעקבות ההתפתחות המכונה בשם  RPA Robotic Process Automation)) נוצר מגוון רחב של אפשרויות תעסוקתיות. הכנסת רובוטים או בוטים לארגונים ולחברות אמנם פוטרת את העובדים ממטלות אדמיניסטרטיביות ומייתרת את הצורך ביד אנושית לביצוע מטלות מסוימות, אך תהליך זה דורש תפעול רציף ואחריות של פונקציות אנושיות. ככה שמעבר לייעול העבודה, השילוב של רובוטים יצרו מגוון רחב של מקומות עבודה.

בשל התפתחות תחום ה-RPA נולדו מקצועות חדשים, כמו למשל מנהל מחלקת רובוטים, מנהל תהליכים אוטומטיים, אחראי ארכיטקטורות רובוטיות, מאמן בוטים, מנהלי פרויקטי RPA ועוד מאות תפקידים חדשים.

מאמני משחקי ספורט אונליין

תחום ה-Esport – משחקי ספורט אונליין נמצא בצמיחה ובעקבות זאת נוצר צורך במאמנים, שיסייעו לגיימרים לשפר את כישורי המשחק שלהם ולהגיע לשיאים חדשים. בשנת 2019 היו בפלטפורמה Fiverr  80 אלף חיפושים למאמני Esport.

מנהלי מערכת מכירות

מדובר בגורם שנדרש להבנת תהליכים עסקיים ויכולת אנליטית חזקה (לרוב יהיה בוגר תואר הנדסה תעשיה וניהול). במסגרת תפקידו אותו אדם יהיה אחראי לכך שתהליכים עסקיים בארגון יתנהלו לפי מדיניות ההנהלה.

מערכות מתקדמות לניהול ואוטומציה של תהליכי מכירה, קובעות חוקים עסקיים ללא צורך בכתיבת קוד, ולכן מאפשרות שינויים מהירים בדרך בה העסק מתנהל, ומאפשרות למנהלי החברות תגובות מהירות לתנאי שוק משתנים שלא התאפשרו בעבר.

מנהל מערכת מכירות מיישם הגדרות עסקיות במערכת: קביעת מינימום להזמנה, התאמת ההזמנות למלאי, חישוב זמן שהיית סוכן בחנות ועוד. למשל, כשהנהלת החברה קובעת הנחות ומבצעים המסייעים להגדלת המכירות, מנהל המערכת מיישם אותם במערכת, כך שכל ערוצי המכירה יפעלו לפיהם.

מפתחי אפליקציות מוזיקליות

גם תעשיית המוזיקה המתפתחת במהירות ממשיכה לספק מקצועות חדשים שהולכים וצוברים פופולאריות. חלקם משלבים עבודה עם טכנולוגיות חדשות וטומנים בחובם פוטנציאל למשכורת גבוהה. עם הגידול בצריכת המדיה נוצר ביקוש גדול לתוכן מוזיקלי בערוצי טלוויזיה חדשים, באפליקציות, במשחקים ואף בחברות היי טק שמייצרות תוכן ויזואלי. בשילוב המהפכה הטכנולוגית שאנחנו נמצאים בעיצומה, לא רק שכל אחד יכול לייצר תוכן איכותי בהשקעה קטנה יחסית, אלא שיש המון מקומות שאליהם התוכן הזה יכול להגיע.

בישראל היום ניתן לעבור הכשרה בתחום פיתוח אפליקציות מוזיקליות (כולל תכנות) וגם ללמוד איך לעבוד כדיג'יי. אם בעבר רוב היוצרים לא הצליחו להתפרנס נאמנותם, הרי שהעתיד יביא בשורה גם בתחום הזה. חלק מהמקצועות משלבים עבודה עם טכנולוגיות חדשות וטומנים בחובם פוטנציאל למשכורת גבוהה. עם הגידול בצריכת המדיה נוצר ביקוש גדול לתוכן הזה – בערוצי טלוויזיה חדשים, באפליקציות, במשחקים ואף בחברות היי טק שמייצרות תוכן ויזואלי.

עריכת צילום רחפנים

מחתונות דרך חופשות ועד לפרסום נדל"ן, השימוש ברחפנים לצילום נמצא בצמיחה ומספק פרספקטיבה חדשה לחוויות ואירועים. עורכי וידאו באמצעות רחפנים בקיאים בזוויות הנכונות לצילום ויכולים להדגיש את הרגעים הטובים ביותר.

בוני מסעות במציאות רבודה

מציאות רבודה כבר הפכה לחלק מהמיינסטרים. הצורך במפתחים אשר יכולים ליצור אפליקציות מובייל לעסקים אשר מותאמים לעולם המציאות הרבודה או המדומה גדל עם הפיכתם של משקפי ה-VR ליותר ויותר פופולאריים.

בוני מסעות במציאות הרבודה יהיו שילוב של במאי, תסריטאי, מעצב ומורה דרך, שיזכו להיות חלוצים בתעשיית החוויה החדשה.

עורכי סנאפצ׳ט

השימוש בסנאפצ'ט התרחב בשנים האחרונות ועמו גדל הצורך בעורכים שיפתחו וישפרו תוכן עבור מותגים באמצעות האפליקציה מבוססת הוידיאו. כרגע יש בפייבר יותר מ-500 פרויקטים פתוחים בתחום – מעריכת וידאו ועד יצירת פילטרים לסנאפצ'ט.

מתכנתי ממשק ל-Alexa

בתחילת 2019 דיווחה אמזון כי מכרה יותר מ-100 מיליון מכשירי Alexa. זה יצר הזדמנות עבור אותם מפתחי ממשק של Alexa לסייע לחברות ומותגים להגיע ליותר לקוחות באמצעות המכשיר המופעל באמצעות קול.

עורכי פרופילים לטינדר

ההתפתחות הטכנולוגית המואצת לא פסחה על התחום הרומנטי – וכיום חלק ניכר מההיכרויות מתבצעות באמצעות הטינדר. לכן אין זה מפתיע כי בשנים האחרונות החלו לצוץ עורכי פרופילים בטינדר שמסייעים לרווקים לשפר את פרופיל הדייטינג שלהם – מהגהה או שכתוב ועד לכתיבת הדף האישי. אנשי התוכן האלה מציעים למשתמשים בטינדר פידבק שיסייע להם להגדיל את הסיכויים למצוא את האחד או האחת שלהם.

מהו עתיד חללי העבודה

האם אנחנו מוכנים לכישורי העתיד