קניות באינטרנט    

הפריים דיי של אמזון כבר כאן: 10 טיפים לקנייה מוצלחת

pixabay

הפריים דיי של אמזון כבר כאן: 10 טיפים לקנייה מוצלחת

הפריים דיי של אמזון הוא חגיגת מכירות שנמשכת 48 שעות • היקף הקניות של הישראלים שהסתכם בשנה שעברה ב-8 מיליון שקל לערך, צפוי לזנק הודות לפרסומים על כניסתה הקרובה של אמזון לארץ – בפועל זה הסתכם בכ-30 מיליון שקל• במדריך שלפניכם ריכזנו עצות לקנייה בטוחה ומשתלמת, הכינו את כרטיסי האשראי

אם אתם עמוק בקטע של קניות באינטרנט, אולי נראה לכם כאילו חגיגות הקניות היו כאן מאז ומתמיד, אבל ה-Prime Day של אמזון מצוין השנה רק בפעם החמישית, מאז יצא לדרך לראשונה בשנת 2015, לרגל חגיגות יום ההולדת ה-20 של החברה. מדובר באירוע מכירות בהיקף עצום: ה"פריים דיי" של 2018 הסתכם בקניות בסכום כולל של ארבעה מיליארדי דולרים בארה"ב לבדה, גידול של 67% לעומת השנה שקדמה לה, שבה עמדו המכירות של ענקית הסחר אמזון על 2.4 מיליארד דולר.

הסיבה לעלייה נובעת מהעובדה שאמזון מאריכה את הפריים דיי מדי שנה, והשנה כבר מדובר בעצם ביומיים, היות שהמבצעים יימשכו 48 שעות. חגיגות המבצעים באתר האמריקאי יחלו היום – ה-15 ביולי בשעה 10:00 (שעון ישראל) ויסתיימו ב-17 ביולי באותה השעה.

כידוע, ישראלים אוהבים מאוד חגיגות מבצעים והנחות, במיוחד באינטרנט ובפרט באמזון. לפי נתונים מחברת ישראכרט, בסיכום פריים דיי 2018, היקף קניות הישראלים נאמד ב-7-8 מיליון שקל – עלייה של 35% לעומת שנה קודמת. ואכן, אמזון מקדישה תשומת לב לקונים הישראלים בעמוד הבית שלה, באמצעות באנרים: באחד מציינת אמזון כי היא משלחת יותר מ-45 מיליון מוצרים לישראל, ובאחר היא מפרסמת את המבצע ללקוחות כרטיס האשראי של בנק לאומי.

אז מה צפוי לנו השנה? על פי ההערכות, נראה כי השנה הישראלים יקנו יותר עקב החשיפה של הישראלים לאמזון בחודשים האחרונים בעקבות הפרסומים על ההגעה הצפויה לישראל.

אילו מוצרים יהיו במבצע? לפי האתר foxer, המאתר מבצעים והוזלות (כולל טעויות במחיר ששווה לנצל), המבצעים עשויים לכלול גם הנחה של 50% מהמחיר בארץ.

אמזון שחררה כמה מבצעים לדוגמה. כך למשל, העוזר של אלקסה – שלט טלוויזיה חכם שמתחבר לעוזרת הקולית של אמזון ודרכה מבצע פקודות להפעלת טלוויזיה, משחקים וכדומה – יימכר ב-15 דולר במקום 40 דולר; עוזר קולי לילדים Echo-dot: יימכר ב-45 דולר במקום 70 דולר; אוזניות של המותג Jabra יימכרו ב-30% הנחה. אבל את המבצעים הלוהטים באמת היא לא תחשוף מראש, כדי שהמתחרים לא יספיקו להגיב.

אולי לא ניחשף לכל המבצעים מראש, אבל יש עוד דברים שצריכים לדעת לקראת מבול המבצעים המבלבל שמתרגש עלינו. אז אם בשנה שעברה עוד לא הייתם ממש בעניינים, הכנו לכם מדריך קצר עם כמה טיפים שיעזרו לכם לקפוץ למים.

  1. חברי מועדון נהנים יותר

אמזון פריים דיי הוא היום שנועד להעניק הטבות לחברי המועדון של אמזון, חברי הפריים, שמספרם נאמד ב-100 מיליון חברים. מבחינת אמזון זהו היום שגם אמור להגדיל את מספר החברים שלה ואת הנאמנות לאתר ולקדם את המוצרים מבית אמזון, דוגמת קורא הספרים הדיגיטלי קינדל והעוזרת הקולית אלכסה.

המבצעים בפריים דיי מעניקים קדימות לחברי מועדון פריים, גם במועד פתיחת המבצע וגם במבצעים ייעודיים לחברים, אבל חלקם הגדול פתוח גם לקהל הרחב. ובכל זאת, החברות באמזון פריים היא חינמית למשך 30 יום ומכאן ההמלצה להירשם, לקנות בהנחות ואז לבטל את החברות אם אין לכם צורך בה. החברות עולה 13 דולר בחודש (כ-46 שקל) או 120 דולר לשנה. חברי המועדון זכאים למשלוחים חינמיים על מיליוני מוצרים (רלוונטי בעיקר לצרכנים בארה"ב) ולגישה לשירותי אמזון, בהם לספרים דיגיטליים, תוכני וידיאו ומוזיקה, דילים יעודיים ועוד.

האתרים הרלוונטיים לקונים הישראלים הם בעיקר אמזון ארה"ב (amazon.com) ואמזון בריטניה (amazon.uk). אבל יש גם אתרים נוספים של אמזון באירופה. בכל אחד מהם יהיו מבצעים אחרים, אלא שבכל אחד מהם נדרשת הרשמה לחברות במועדון הפריים בנפרד.

  1. איפה ומתי נמצאים המבצעים הכי שווים

הפריים דיי נמשך אמנם 48 שעות, אבל לא כל המבצעים תקפים למשך יומיים. אמזון תציע ביום הזה שלושה סוגי מבצעים: מבצעי בזק (Lightning Deals) המוגבלים בזמן או בכמות; מבצעים יומיים (Deal of the day) ומבצעים רגעיים, שנערכים ללא התראה מוקדמת על מוצרים אקראיים באתר.

 כדאי שתדעו, גם אתרים אחרים רוצים להשתתף בחגיגת הקניות של אמזון פריים דיי. הם קוראים לזה יום הנחות מיוחד, שבמקרה נופל על 15 ביולי. איביי הכריזה כי שיא ההנחות של חודש יולי, שיתפרסו על שלושה שבועות, יגיע ב"מכירה מיוחדת שתתקיים ב-15 ביולי". בין היתר אייפון X 256 ג’יגה יימכר ב-2,620 שקל כולל משלוח. גם וולמארט וטארגט לא מתכוונות לעמוד מהצד. יולי מתאפיין גם כך במכירות סוף עונה מטבעו ולכן גם הנחות שמציעה האתר נקסט לא בהכרח מיוחדות לפריים דיי.

  1. היו ממוקדים

כדי שלא תבזבזו את יום העבודה בחיפוש ונבירה באינספור המוצרים שבאמזון, מומלץ להכין מראש רשימה של מוצרים שאתם באמת צריכים ומעוניינים בהם. אם אתם משתמשים באמזון באופן תדיר, סביר להניח שיצרתם לעצמכם "ווישליסט", ובעזרת האפליקציה (אנדרואיד ו-iOS) או תוסף לכרום, תוכלו לקבל התראות ברגע שהמוצרים שאתם מעוניינים בהם מוצעים כרגע בהנחה.

  1. קבלו החלטות במהירות

מצאתם דיל שווה במיוחד? אל תתמהמהו. לאורך כל היום אמזון תצא במבצעי בזק (“Flash”) במסגרתם היא תציע מוצרים בהנחה, אבל למשך זמן מוגבל בלבד. אם מצאתם מוצר משתלם, שיש לכם בו צורך, זכרו שיש לכם כמה דקות בלבד (עד 15 דקות) להשלים את הרכישה, עד שהמבצע ייגמר.

אם אתם מתלבטים לגבי הקנייה, כדאי לרכוש את המוצר ולבטל את הרכישה במקרה הצורך: באמזון קל לבטל, בעיקר סמוך לרכישה, כך שאם ראיתם מבצע טוב, אבל אינכם בטוחים אם זה המחיר הנמוך ביותר, תזמינו ואחר כך תשוו. אם תגלו מבצע טוב יותר, פשוט תבטלו – זה עניין של שלושה קליקים. מצד שני, לא כדאי להמתין עם הביטול זמן רב מדי, כי אמזון פועלת במהירות ויכולה להוציא את ההזמנה כבר באותו היום, ואז הביטול הופך לבעייתי יותר. לכן מומלץ לבדוק מיד ולהחליט תוך שעה-שעתיים לכאן או לכאן.

  1. אל תהיו אימפולסיביים

למרות מה שנכתב בסעיף הקודם, זכרו: המבצעים הרבים והמגוונים הם אטרקטיביים ונוצצים למדי, אבל בסופו של דבר הם עלולים להשאיר אתכם עם חור גדול בארנק. כדאי להימנע מקניות אימפולסיביות של מוצרים שאינכם צריכים. תכננו היטב מה אתם צריכים וכמה כסף אתם מתכוונים להוציא, והגבילו את עצמכם לסכום מקסימלי.

  1. בחרו במטבע הנכון – ואל תשלמו בשקלים

אמזון גובה עמלת המרה גבוהה להחריד מכל עסקה, לעומת עמלת המרה של 2.5% בלבד שתגבה מכם חברת האשראי. כדי להימנע מעמלות ההמרה הגבוהות של אמזון, שעלולות להגיע ל-7%, יש לקנות בדולר או באירו – ולא בשקלים. איך תעשו זאת? פשוט מאוד: במסך סיכום העסקה המערכת מזהה שהקונה הוא מישראל ומציעה לו לשלם בשקלים, בלי להזהיר אותו לגבי עמלות ההמרה. עדיף להימנע מזה ולשלם במטבע המקומי, כלומר לפי האתר שבו נערכה העסקה.

  1. אל תשכחו את עלויות השילוח והמע"מ

רבים מהמוכרים יציעו לכם ביום זה משלוח בינלאומי חינם או בהנחה ניכרת – אך לא כולם. עלויות משלוח גבוהות יכולות לייקר את המוצר ולהפוך את הקנייה ללא כדאית. לכן יש לשים לב אליהן. חשוב גם לזכור כי תקרת הפטור ממס על חבילות מחו"ל היא 75 דולר בלבד, ומעבר לכך תיאלצו להוסיף 17% מע"מ, תוספת שעלולה לקזז את החיסכון שבמבצע. כמו כן, יש להביא בחשבון שכדי לייבא מוצרים בשווי של יותר מ-500 דולר, תצטרכו להוסיף תשלומי מכס ומס קנייה.

  1. הבחינו בין מבצע אמיתי לתעלול שיווקי

חלק מהמוכרים עלול להעלות מלאכותית את המחיר בשבועות שלפני המבצע, כדי שתרגישו שמצאתם דיל מטורף ושווה. לכן מומלץ להשתמש בכלים שמבצעים מעקב אחר היסטוריית המחירים של המוצרים באמזון לאורך כל השנה. כשתזינו את כתובת ה-URL של המוצר המבוקש, תוכלו לצפות בגרף המציג את היסטורית המחירים שלו למשך תקופה של חודש בודד ועד כמה שנים, כדי לוודא שהמחיר כרגע הוא אכן המשתלם ביותר. כמו כן, מי מכם שיודעים לדחות סיפוקים, יוכלו לציין את המחיר שהם מעוניינים לשלם על המוצר, ולקבל התראה למייל הפרטי או לחשבון הטוויטר, אם וכשהמוצר יגיע ליעד הזה.

  1. תקשיבו ל-Alexa

אם יש ברשותכם אחד מהרמקולים החכמים של אמזון, ודאי התוודעתם כבר לעוזרת האישית של החברה, אלכסה. העוזרת הקולית תירתם לעזרתכם גם בפריים דיי, ובמהלך ימי המכירות תוכלו פשוט לשאול אותה לגבי המבצעים השווים ביותר (“Alexa, what are my prime day deals?) ולקבל עדכונים ברגע שהחבילה המיוחלת יוצאת לדרכה אליכם.

  1. חשמל באוויר – בדקו את התאימות למתח החשמל בארץ

סוגיה חשובה נוספת שיש להתייחס אליה היא התאימות לישראל מבחינת מתח החשמל. בארץ המתח הוא 220 וולט ובארה"ב 110. מוצרי חשמל למטבח ואחרים כדאי לקנות מאתרי אמזון אירופה, אלא אם כן צוין במפורש שהמוצר עובד במתח משתנה. לגבי התקע: קנו מתאם בכמה עשרות שקלים, או החליפו את התקע. כדי שלא תמצאו את עצמכם תקועים עם מכשיר לא רלוונטי.