חדשות    

הצעת חוק: שכ"ט של עו"ד בעסקת נדל"ן יוגבל ל-0.5%

הצעת החוק של ח"כ מאיר שטרית מקדימה אושרה לאחרונה  על ידי הממשלה.

על פי הצעת החוק, יוגבל שכר הטרחה לעורך הדין בהסכמי רכישת דירות, ל-0.5% בלבד מערך הדירה, או 5 אלף שקל, הנמוך מביניהם. כיום התשלום לעורך הדין שמלווה את עסקת רכישת הדירה מגיע לעד 2% (ובמקרים מסוימים גם יותר).

מעבר לכך, כיום, במקרים של דירות חדשות, אין לרוכשים אפשרות לשכור עורך דין שלהם, הם מחויבים להשתמש בשירותי עורך הדין של הקבלן המוכר, ולשלם לו שכר טרחה גבוה. מאיר שטרית, חושב שמדובר בדרך עקיפה לממן את הקבלנים. "מחירי הדירות למגורים בשמים, ובתקופה כזו חיובם של הרוכשים בהוצאות המשפטיות של הקבלן היא שערורייתית. חברת הבנייה למעשה משתמשת במכירת הדירות כמנוף לכיסוי כל השירותים המשפטיים שהם מקבלים מעורכי הדין, כשהלקוח הוא המממן.

"סכומים אלה מגיעים לסדרי גודל של עשרות אלפי שקלים ללא כל הצדקה עניינית, והם מהווים נטל נוסף על רוכש הדירה בנוסף למסים המוטלים עליו. התנהלות זו לא מאפשרת לרוכשים, ביניהם זוגות צעירים שחווים קשיים כלכליים לשכור עו"ד פרטי משלהם שידאג לאינטרסים שלהם. בלית ברירה הם נאלצים לקבל שירותים משפטיים מאיש מקצוע שמחויב לאינטרס של הקבלן. החוק החדש יקל על רוכשי דירות מבחינה כלכלית ויסייע להם לדאוג לאינטרסים שלהם מבחינה משפטית".

רכישת דירה מקבלן – כמה משלמים לעו"ד של הקבלן? וכמה לעו"ד  שלכם?