הקרנות המסורתיות רושמות באפריל גיוסים של כ-4.5 מיליארד ₪
חדשות קרנות נאמנות    

הקרנות המסורתיות רושמות באפריל גיוסים של כ-4.5 מיליארד ₪

מיטב דש מפרסמים סיכום חודשי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות ומדווחים כי המשקיעים ממשיכים להזרים כסף באפריל - הקרנות המסורתיות רושמות גיוסים של כ-4.5 מיליארד ₪

חודש אפריל הסתכם בעליות שערים במדדי המניות בארץ ובארה"ב. עליות שערים נרשמו גם במדדי אג"ח ממשלתי ובמדדי אגרות החוב הקונצרניות, וזאת למרות המימושים שנרשמו בשבוע האחרון בעקבות החלטת נגידת בנק ישראל להותיר את הריבית על כנה. העליות במדדי המניות ואפקט הריבית ה"אפסית" תדלקו את הגיוסים של הקרנות המסורתיות שהסתכמו  החודש בכ-4.5 מיליארד ₪ והתרכזו בעיקר בקרנות אג"ח כללי, קרנות אג"ח מדינה ובקרנות המנייתיות1. הפדיונות התרכזו בעיקר בקרנות הכספיות ובקרנות השקליות. מתחילת השנה, הקרנות המסורתיות גייסו כ-13.3 מיליארד ₪ המתחלקים לכ-7.6 מיליארד ₪ בקרנות המנוהלות וכ-5.7 מיליארד ₪ בקרנות המחקות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית1, קרנות 10/90 ודומותיהן, גייסו החודש כ-2.6 מיליארד ₪ – ירידה קלה לעומת החודש הקודם. מתחילת השנה הגיוסים בקרנות אג"ח כללי מסתכמים ביותר מ-6.7 מיליארד ₪.

הקרנות המסורתיות הציגו גיוסים של כ-1.34 מיליארד ₪ השבוע

לפי נתוני מיטב דש, אגרות החוב הקונצרניות רשמו החודש עליות שערים – מדדי התל-בונד 20,40,60 הניבו למשקיעים תשואה של עד כ-1.4%, ובהמשך לכך נרשמה עלייה של 0.8% במדד קונצרני כללי. בעקבות העליות בשערי אגרות החוב הקונצרניות, חלה החודש ירידה של כ-25% בקצב הפדיונות של קרנות אג"ח חברות לעומת החודש הקודם, הנאמדים בכ-150 מיליון ₪ באפריל ובכ-1.8 מיליארד ₪ מתחילת שנה.

עליות שערים במדדי המניות: מדד ת"א 25 ות"א 100 רשמו החודש תשואה של עד כ-1.2%. בהמשך לכך מדד ת"א 75 נותר ללא שינוי. הקרנות המנייתיות1 סיכמו את חודש אפריל עם גיוסים של כ-660 מיליון ₪ -ירידה של כ-20% בקצב הגיוסים לעומת החודש הקודם. קרנות מניות חו"ל גייסו החודש כ-300 מיליון ₪, 210 מיליון ₪ מתוכם נותבו לקרנות המחקות. קרנות מניות בישראל רשמו החודש גיוסים של כ-330 מיליון ₪, 210 מיליון מתוכן בקרנות המחקות.
מתחילת השנה, הקרנות המנייתיות1 גייסו כ-2.1 מיליארד ₪.

בנוסף מציינים מיטב דש כי אגרות החוב הממשלתיות ממשיכות את המגמה החיובית: מדד ממשלתי כללי עלה החודש ב-0.7% בהובלת מדד ממשלתי צמוד לטווח ארוך שזינק החודש ב-1.7%. קרנות אג"ח מדינה גייסו החודש קרוב ל-1.3 מיליארד ₪ – ירידה קלה בקצב הגיוסים לעומת החודש הקודם. מתחילת השנה, קרנות אג"ח מדינה גייסו כ-4.6 מיליארד ₪.

מדריך קרנות נאמנות

פדיונות באפיק השקלי – המשך העליות במדדי המניות ואגרות החוב והעדר תשואה באפיקים הסולידיים עוררו את תאבונם של המשקיעים לסיכון, מה שהתבטא ביציאת כספים מהאפיקים הסולידיים כגון הקרנות הכספיות שאיבדו החודש כ-3.5 מיליארד ₪. הקרנות השקליות רשמו החודש פדיונות של כ-0.45 מיליארד ₪ – זינוק של כ-20% בקצב הפדיונות לעומת מרץ.

קרנות אג"ח בחו"ל שמרו החודש על קצב גיוסים זהה לחודש הקודם, זאת למרות התיסוף שרשם השקל אל מול הדולר במהלך אפריל. בסיכום חודשי קרנות אג"ח בחו"ל רשמו החודש גיוסים של כ-0.6 מיליארד ₪, המסתכמים לכ-2.6 מיליארד ₪ מתחילת השנה.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-30.04.15 כ-263.1 מיליארד שקל, הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-227.5 מיליארד שקל והקרנות הכספיות שמנהלות כ-35.6 מיליארד ₪.