חדשות    

הרצליה אמרה לא לתמ"א 38 – היא צודקת

התמ"א 38 מביא ערך לבעלי הדירות בבניין (הם מקבלים דירה משודרגת בבניין חדיש), גם היזמים כמובן מרוויחים. אבל, תראו מה קורה ברמת גן – אי אפשר לזוז. העיר הזאת העמיסה על עצמה עוד ועוד פרויקטים של תמ"א 38 והמצב הפך להיות לא פשוט לתושבי השכונות (בעיקר בדרום רמת גן) – בעיות חניה, בעיות פקקים. לא בטוח שזה היה שווה, אפילו לא לרוכשי הדירות בבניינים (רכשו במחיר מוזל) ולא בטוח שלבעלי הדירות בבניין המקורי.

אז הנה מה שלמדו בהרצליה –  הוועדה המקומית בעיר החליטה להקפיא את מתן היתרי הבנייה בפרויקטי תמ"א 38 וזאת  בשל היקף רב מדי של יחידות דיור הצפויות להיבנות בפרויקטים בעתיד הקרוב – והחשש מפני עומס רב מדי על התשתיות העירוניות.הם צודקים. אל תבנו אם אין תשתיות מספקות. זו חכמה קטנה לבנות ולבנות ולגלות שאין מקום לזוז, שאין חניה ושכדי לצאת מהעיר לוקח 40 דקות.

בהודעה מטעם הוועדה המקומית בהרצליחה נכתב כי כי החל מ-1 במאי לא יתקבלו עוד בקשות להיתר הנוגעות לתוכנית חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה (תמ"א 38) במרכז העיר, וזאת עד להודעה חדשה. המהלך הזה שמבוצע ביוזמת ראש העירייה, משה פדלון, מגיע לאחר שבדיון שהתקיים לאחרונה, הוצגו על ידי מינהל ההנדסה  נתונים מדאיגים בנוגע להיקף הבנייה המתוכנן בפרויקטים השונים במרכז העיר. "מהמידע שהוצג לחברי הוועדה עולה כי כיום יש כ-1,500 יחידות דיור הנמצאות בשלבים שונים של אישורי בנייה. לאור סקירת תנאי השטח במרכז העיר, החליטה הוועדה כי עולה צורך לייצר הלימה בין תוכנית התחדשות לבין תוכניות פיתוח התשתיות העירוניות, צירי התנועה, מים, ביוב וחשמל, מוסדות חינוך ומבני הציבור".