חדשות    

הרצליה: תוכנית הענק 'חוף התכלת' אושרה להפקדה

מעודכן ל-08/2020

הרובע החדש בדרום מערב העיר כולל 13 אלף יחידות דיור וכן כ-2,000 חדרי מלון ושטחי תעסוקה ומסחר

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, בראשות אדר' דניאלה פוסק, אישרה להפקדה את תוכנית 'חוף התכלת' – הקמת רובע עירוני חדש בדרום-מערב הרצליה.

הרובע החדש כולל 12,500 יחידות דיור במבני מגורים בגבהים שונים: בניה נמוכה יחסית ובנייה מדורגת של 8-6 קומות מכיוון מערב (חוף הים) לכיוון מזרח (כביש 2), ושילוב של בנייה גבוהה יותר, שגם היא מדורגת מ-8 קומות ועד ל-30 קומות באזור התעסוקה בחלקה המזרחי.

שטחו של הרובע נמצא ברובו בבעלות פרטית, וחלק מהשטחים בבעלות רשות מקרקעי ישראל ועיריית הרצליה. הרובע מחולק ל-3 מתחמי תכנון שבהם יקודמו תוכניות מפורטות.

בנוסף ליחידות הדיור, הרובע כולל שטח של כ-640 אלף מ"ר המיועד למבני ציבור מקומיים וכלל עירוניים, כ-680 אלף מ"ר שטחי תעסוקה, כ-30 אלף מ"ר שטחי מסחר, כ-120 אלף מ"ר שטחים שיוקדשו למלונאות (כ-2,000 חדרי מלון) ו-690 דונם של פארק חופי, בנוסף לכ-130 דונם שטחים פתוחים – לרבות פארק ארכיאולוגי וטבע עירוני בתל מיכל. כמו כן, במסגרת התונית מתוכנן מערך שבילים עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים, המאפשר בין היתר את נגישותו של הרובע אל טיילת החוף וחוף הים. זאת, תוך הישענות על תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה. התוכנית להקמת הרובע מציעה בין השאר אזור תעסוקה לאורך כביש 2.

השטחים הפתוחים הרבים הכלולים בתוכנית יוצרים חיבור של חלקי השכונה, דרך הפארקים המשמעותיים בחלקה המערבי ועד לחוף הים. בהיבט הסביבתי, הושם גם דגש על ניהול מי נגר באמצעות שטחים יעודיים לאיגום והשהיית מי נגר.

בהתאם לסמיכות לקו הרכבת הקלה (הקו הירוק) ושירות התחבורה הציבורית המשלים, מוצע תקן חנייה מופחת ופרוגרסיבי, במטרה להפחית משמעותית את השימוש ברכב פרטי.

הרובע גובל בחלקו הדרומי בתוכנית תא/3700 בתל אביב (רובע עירוני בצפון-מערב העיר תל אביב); במזרח – בכביש 2 ודרך ישעיהו לייבוביץ'; בצפון – ברחוב אבא אבן, ובמערב – במרינה ובקו המצוק הכורכרי לאורך חוף הים. הרובע העירוני החדש מתפרס על שטח של כ-2,000 דונם ומהווה כעשירית משטחה המוניציפאלי של העיר הרצליה.

מתכננת מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' חוה ארליך-רוגינסקי: "הרובע העירוני החדש הוא חלק משמעותי בהשלמת הרצף של תוכניות גדולות במערב מטרופולין גוש דן, ותוספת של עשרות אלפי יחידות באזורי הביקוש המרכזיים. הרובע כולל הקצאת שטח לפארק חופי רחב ידיים ומגרשים לתשתיות, בינוי מרקמי ומגדלי, והוא נשען על הקו הירוק שנמצא בהקמה".