מוצרי מזון    

השוואת מחירי יוגורט מולר: כמה תשלמו עליו?

(הכתבה פורסמה ב-20.7.2017)

"יוגורט הוא אחד מעשרת המזונות הבריאים ביותר בעולם", מכריזה חברת מולר באתר האינטרנט שלה. האמת היא שאין כיום תמימות דעים ביחס להיבטים הבריאותיים של יוגורט מולר – כמו כל יוגורט אחר – אבל רבים טוענים שביחס למעדנים אחרים הוא הבחירה היותר מומלצת. אנחנו כאן לא נתייחס לבריאות (יש מספיק מקומות באינטרנט) אלא להיבט הצרכני של יוגורט מולר. השאלה שנשאל היא פשוטה: כמה בדיוק זה עולה?

אם עקבתם אחרי הסקירות הקודמות שביצענו, סביר להניח שאתם יודעים את החוקים: בישראל יש רשתות שיווק רבות, מה שמביא לפערי מחירים בין רשת אחת לאחרת ולפעמים גם בסניפים שונים של אותה רשת. הצפי הוא לפערי מחירים, אותם נבדוק כהרגלנו באמצעות מערכת SuperGET.

מה בדקנו?

הבדיקה הנוכחית בוצעה ב-20.7.2017 וכדי לבצע אותה לקחנו מוצר אחד מרפטואר היוגורט של מולר: יוגורט מולר מיקס גליליות, 150 גרם. הבדיקה נערכה בין הרשתות שופרסל (על תתי הרשתות שלה), רמי לוי שיווק השקמה, קשת טעמים, פרש מרקט, סטופמרקט, מחסני להב, מחסני השוק, יוחננוף, טיב טעם, חצי חינם, ויקטורי ורשת AM:PM. את אילת הוצאנו מהסקירה בגלל הפטור מהמע"מ.

הממצאים: כמה עולה יוגורט מולר בישראל?

יוגורט מולר מהסוג הנבחר היה זמין במספר רב של סניפים בישראל – כ-640 סניפים. המחיר התחיל מארבעה שקלים ליחידה והגיע עד ל-6.5 שקלים, כאשר המחיר הממוצע עמד על 5.8 שקלים. מההיכרות שלנו עם מעדני חלב ויוגורטים ציפינו להיתקל לאורך הבדיקה במספר מבצעים, שיהיו ככל הנראה ברכישה של יותר ממוצר אחד.

התחנה הראשונה שלנו הייתה ויקטורי, בה המחיר בחלק הארי של הסניפים היה 5.9 שקלים. בתוך הרשת היו שתי אופציות זולות יותר: 4 שקלים בהזמנה אינטרנט (המחיר הזול ביותר שמצאנו כאמור) ו-5.6 שקלים בסניפי רכסים ואשדוד-מהדרין. בחצי חינם המחיר היה 6 שקלים למעט שני סניפים בראשון לציון: אחד זול יותר (השכרת היישוב – 5.4 שקלים) והשני יקר מעט יותר (הלח"י – 6.2 שקלים). בטיב טעם תשלמו 5.9 שקלים על היוגורט, למעט הסניף הבאר שבעי שדרש 5 שקלים בדיוק.

ברשת יוחננוף מצאנו מחיר אחיד של 5.4 שקלים, אבל בעיקר את המבצע הראשון שלנו להערב: שתי יחידות מולר מיקס ב-8 שקלים. ביש חסד מצאנו מחיר בסיס כמעט זהה (5.3 שקלים) אבל גם מבצע של חמישה יוגורטים מולר מיקס ב-20 שקלים. אותו מבצע היה ביש בשכונה, כשהמחיר ליחידה אחת ללא המבצע היה יקר יותר – 5.9 שקלים.

משם המשכנו לרשת מחסני השוק, לגלות שתי רמות מחירים: 5.5 שקלים ברוב הסניפים ו-5.9 שקלים בחלק מהסניפים. במחסני להב המחירים היו קרובים לרף המחירים העליון ונעו בין 6 שקלים ל-6.4 שקלים, תלוי בסניף. סטופמרקט דרשה 5.5 שקלים בארבעה סניפים (חיפה-קסטרא, קיבוץ יגור, קניון ארנה בהרצליה וקניון אם הדרך) ו-4.7 שקלים בסניף חיפה-קריות. פרש מרקט הייתה מאופיינם בפערים די גדולים של מחירים בין הסניפים, החל מ-4.9 שקלים ועד ל-6.4 שקלים עם מספר "תחנות ביניים". בקשת טעמים ראינו מחירים שונים גם כן: זה התחיל עם 4.4 שקלים במספר סניפים, עבד דרך סניף בודד שגבה 5.4 שקלים והגיע עד ל-5.9-6 שקלים ברוב הסניפים. ברמי לוי המחירים נעו בין 5.5 שקלים ל-6.4 שקלים, אבל בכל הסניפים היה מבצע של 3 ב-13 על מולר מיקס (4.33 שקלים ליחידה).

מה עם תתי הרשתות של שופרסל?. בשופרסל אקספרס ובשופרסל שלי המחיר היה אחיד בכל הסניפים (5.9 שקלים). שופרסל דיל, הנחשבת לזולה יותר בדרך כלל, גבתה הפעם את אותו מחיר למעט מספר סניפים שהיו מוזלים באופן לא משמעותי ב-10 אגורות.

AM:PM מסיימת את הסקירה שלנו עם מחירים שנעו בין 4.7 שקלים ל-6.5 שקלים (המחיר היקר ביותר שעלה בסקירה), שמשתנים בין סניפי הרשת.

שם הרשת מחיר בסניפים (בשקלים)
ויקטורי 4-5.9
חצי חינם 5.4-6.2
טיב טעם 5-5.9
יוחננוף 5.4 (בכל הסניפים היה מבצע: 2 יחידות מולר מיקס ב-8 שקלים)
יש חסד (שופרסל) 5.3 (בכל הסניפים היה מבצע: 5 יחידות מולר מיקס ב-20 שקלים)
יש בשכונה (שופרסל) 5.9 (בכל הסניפים היה מבצע: 5 יחידות מולר מיקס ב-20 שקלים)
מחסני השוק 5.5-5.9
מחסני להב 6-6.4
סטופמרקט 4.7-5.5
פרש מרקט 4.9-6.4
קשת טעמים 4.4-6
רמי לוי 5.5-6.4 (בכל הסניפים היה מבצע: 3 יחידות מולר מיקס ב-13 שקלים)
שופרסל אקספרס 5.9
שופרסל דיל 5.8-5.9
שופרסל שלי 5.9
AM:PM 4.7-6.5

 

_____________________

המידע בכתבה זו מתבסס על נתונים שהתקבלו מחברת SuperGET המסדרת את קבצי שקיפות המחירים ומציעה אותם לציבור הרחב. SuperGET עושה כמיטב יכולתה כדי להבטיח את אמינות ואיכות המידע. יחד עם זאת, SuperGET  אינה לוקחת אחריות על טעויות ו/או מידע חלקי שהתקבל מעיבוד קבצי שקיפות המחירים.

מעדיפים דנונה? אלו הסכומים שאתם צפויים לשלם

לרשימת השוואת המחירים המלאה לחצו כאן