חדשות    

השלכות משבר התיירות: פתאל תקפיא תשלום לספקים

דוד פתאל

עוד השלכות של משבר התיירות. פתאל, החברה הציבורית הפועלת בתחום המלונאות, הקפיאה את כל תשלומיה לספקים. כך עולה ממכתב חתום של סמנכ"ל הסחר לעשרות ספקים. החברה הודיעה כי מ-1 באפריל היא מקפיאה את התשלומים גם לספקים שמהם הוזמן ציוד.

בשבוע שעבר נסגרו 15 מלונות מתוך 38 המלונות הפעילים שלה בארץ והיא צפויה לסגור נוספים עקב השבתה של רוב המשק. החברה שמעסיקה 7,500 עובדים החלה בהוצאת מרביתם לחל"ת כדי לצמצם את הוצאותיה הקבועות. בכך היא מצטרפת למפעילי מלונות אחרים.  עד עתה קיווה ענף התיירות כי התיירים הישראלים יחליפו את התיירים מחו,ל, אך הנחיות משרד הבריאות החדשות השביתו את הענף כולו.

אתמול דוח בפתאל ,כי בכוונתה לסגור 50 מתוך 180 מלונות הקבוצה הפעילים בישראל ובאירופה, ולבחון מכירת חלק מהם, כולל אלו המוחזקים על ידי חברת הבת שלה פתאל אירופה. בכוונת החברה גם לבחון הכנסת שותפים לחלק מהמלונות שבבעלותה בשיעור של עד 50%.

פתאל מעריכה כי ביצוע כלל הפעולות עשוי להביא לקיטון משמעותי בתזרים ההוצאות השוטפות של הקבוצה בחודשים הקרובים, כך שיפחית את ההשפעה הישירה על הכנסותיה לתקופה זו. רוב עובדי פתאל יצאו לחל"ת.  העובדים בישראל, ספרד וגרמניה צפויים להשתתפות המדינה בשכרם בשיעור של 60% עד 80%.

פתאל מצטפת לישרוטל, הציבורית אף היא. החברה מעריכה, כי ההפסד הנקי שלה ברבעון הראשון של השנה יהיה גדול בכ-15 מיליון שקל בהשוואה להפסד ברבעון המקביל ב-2019, שעמד על 2 מיליון שקל.

פתאל היא החברה היחידה מבין חברות המלונאות הגדולות שדיווחה לבורסה על אומדן הפגיעה ופירטה צעדים קונקרטיים לפעילותה לצמצמה. לפתאל החזקות בכ־225 בתי מלון פעילים ובשלבים שונים של הקמה בארץ וב-19 מדינות נוספות, ובהן כ-43 אלף חדרים. 93 מבתי המלון הם בבעלות פתאל, 122.. מהם שכורים, וב-10 מהם היא משמשת כמנהלת