חדשות    

השתלטו על השוק: ארה"ב רכשה מגיליאד את המלאי העולמי של התרופה לקורונה

Pete Linforth Pixabay
מעודכן ל-07/2020

משרד הבריאות האמריקאי הודיע כי רכש למעלה מ-500 מנות של רמדסיביר – התרופה העיקרית לטיפול בנגיף העלות לטיפול בחולה אחד: 2,340 דולר לטיפול ממוצע של חמישה ימים

ממשל טראמפ מיהר להצטייד בתרופה לקורונה:  משרד הבריאות האמריקאי הודיע כי רכש מעל 500 אלף מנות של רמדסיביר – כמעט כל הכמות שבכוחה של חברת גיליאד לייצר בחודשים יולי-ספטמבר.

רמדסיביר (Remdesivir) שפותחה לטיפול באבולה ומיוצרת בלעדית על ידי חברת התרופות גיליאד, היא אחת התרופות העיקריות שמשמשת לטיפול בקורונה. הכמות שרכש משרד הבריאות האמריקאי, למעלה מ-500 אלף מנות של התרופה. משמעותה כלל התפוקה של גיליאד בחודש יולי, וכן 90% מהייצור המתוכנן באוגוסט ובספטמבר.

שר הבריאות של ארצות הברית אלכס אזאר כינה את המהלך "עסקה מדהימה" ואמר: "היינו רוצים להבטיח שכל מטופל אמריקאי שזקוק לתרופה יוכל לקבל אותה. ממשל טראמפ עושה כל שביכולתו כדי ללמוד יותר על טיפולים מצילים חיים לקורונה ולהשיג גישה לאפשרויות הללו".

משמעותה הנרחבת של העסקה היא שחולים במדינות אחרות יתקשו להשיג את התרופה בחודשים הקרובים. יש לציין כי רמדסיביר אמנם עזרה לקצר את זמן ההחלמה אצל חלק מהחולים בקורונה, אך היא לא משפרת באופן משמעותי את הסיכוי להחלים מהמחלה.

השבוע הודיעה גיליאד כי תגבה מהממשל האמריקאי וממדינות מפותחות אחרות 390 דולר עבור בקבוקון של רמדסיביר – תשלום של 2,340 דולר לטיפול ממוצע של חמישה ימים. המחיר של 390 דולר לבקבוקון הוא עבור ארגונים ממשלתיים. לאחר שההיצע יגדל החברה תתחיל למכור את התרופה בערוצי ההפצה הרגילים, והמחיר לחברות ביטוח פרטיות וחברות מסחריות אחרות יעמוד בארצות הברית על 520 דולר לבקבוקון, כלומר 3,120 דולר לטיפול ממוצע של חמישה ימים.

רמדסיביר היא אחת התרופות הראשונות שנכנסו לשימוש כטיפול בקורונה. היא קיבלה במאי אישור לשימוש חירום מהממשל האמריקאי, לאחר שניסוי מצא שהתרופה האיצה את ההחלמה והשחרור של החולים המאושפזים בבתי החולים בארבעה ימים.

מלבד התרופה הזו, ישנם מאות תרופות וחיסונים הנמצאים בשלבי פיתוח שונים בחברות ברחבי העולם, המעוניינות למצוא דרך למגר את המגיפה שבה חלו כבר למעלה מ-10 מיליון איש ויותר מחצי מיליון נפטרו.

אושר תחליף גנרי לתרופה לקורונה

חברה בת של פוג'יפילם דיווחה שפיתחה תרופה המקלה על החלמה מקורונה והמניה קפצה ב-15%