חדשות    

התגייסתם בצו 8? תשלום החובות שלכם למדינה מתארך בחודש

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית
חיילי מילואים שיגויסו בצו 8 יזכו לדחייה אוטומטית של תשלום חובות למדינה. התשלום יידחה 30 יום לאחר תום שירות המילואים שלהם.

 

לרגל יום המילואים תפיץ שרת המשפטים איילת שקד תזכיר חוק שלפיו חיילי מילואים שיגויסו בצו 8 יזכו לדחייה אוטומטית של תשלום חובות למדינה. התשלום יידחה 30 יום לאחר תום שירות המילואים שלהם.

על  פי החוק, חיילי המילואים לא יצטרכו לבקש מהרשויות את ההארכה כדי שידחו את ביצוע תשלום החובות.  משרד הביטחון הוא שיעביר את פרטי המילואימניקים למשרדי הממשלה, ואלה ידחו אוטומטית את המועד האחרון לביצוע התשלום.

הארכת המועד מתייחסת לחיובים שהתאריך האחרון לתשלומם חל בזמן שירות החירום או 30 ימים לפניו, ונמשכת עד 30 יום לאחר השחרור משירות החירום.

כבר בהחלטת ממשלה מ-2017 נקבע כי החוק יתוקן כך שדחיית תשלומים של נקראי צו 8 או צו 9 תהיה אוטומטית, גם ללא הכרזה של שר הביטחון בצו כי זהו שירות חירום.

התזכיר נועד להקל על חיילי המילואים שנקראו לשירות חירום פתאומי, מכיוון שלחיילים אלה קשה לטפל בעניינים הבירוקרקטיים, הן בשל הקריאה הפתאומית והן בשל אופי השירות. כדי למנוע פגיעה באזרחים אחרים, נקבע כי התחולה האוטומטית תהיה רק ביחס לפעולות כלפי רשויות ציבוריות.

לדברי שקד, "מוטלת עלינו כמדינה וכאזרחי ישראל החובה המוסרית לבצע את המקסימום כדי להקל על חיילי המילואים בצו 8 ובצו 9 את נטל הבירוקרטיה והתשלומים. כאשה הנשואה לטייס קרב לשעבר שביצע עשרות ימי מילואים בשנה אני מכירה את הקושי של הלוחמים ושל משפחותיהם עם יציאתם לשירות מילואים. מדינת ישראל מחויבת לדאוג להם ומצדיעה להם על הקרבתם למענה. יום המילואים הוא הזדמנות מצוינת לזכור את התרומה הממשית של אותם חיילי מילואים. זה לא מובן מאליו. מדינת ישראל ועם ישראל מצדיעים להם".

התזכיר הוכן במחלקת ייעוץ וחקיקה (משפט ציבורי-מנהלי), בשיתוף יחידות נוספות מהמשרד ובתאום עם משרדי הביטחון, האוצר וגורמים רלוונטיים רבים נוספים.

עושים מילואים? מגיע לכם כסף!

מה הזכויות וההטבות של סטודנטים במילואים

הנחה ברכישת קרקע לחייל מילואים

תוספת למשכנתא עבור חייל מילואים

חיילי מילואים זכאים להנחה בארנונה