משפט    

התקנתם תוכנת מעקב אצל עובד – תשלמו פיצויים

מעודכן ל-10/2019

בעלי משרד עורך דין יפצה עובדת  בכ-150 אלף שקל. אחת מהסיבות היא הפרת פרטיות, שנגרמה מהשתלת תוכנת מעקב במחשב שלה, שבאמצעו ידע  לאילו אתרים גלשה ולאילו תכנים נחשפה.

לטענת העובדת, עזבה בנסיבות המזכות אותה בפיצויי פיטורים, מכיוון שהמעסיק לא שילם לה זכויות שונות. בנוסף לטענה על הפרת הפרטיות ציינה כי לא קיבלה הודעה על תנאי העבודה ולא הוחתמה על הסכם עבודה. בין היתר לא הופרש לה כספים לפנסיה, לביטוח לאומי, דמי נסיעות וזכויות נוספות.

עוד טען שתנאי העבודה שלה היו ידועים לה ולא ידע שיש לה קופת פנסיה פעילה, כך שהוא לא היה חייב להפריש עבורה מתחילת עבודתה. והוא הגיש תביעה נגדית להשבת שכר ולפיצויים בסך 400 אלף שקל בשל הנזקים שגרמה לו לטענתו התנהלותה.

כך  הגישה העובדת תביעה נגדית  משלה על הפרת פרטיותה בשל התקנת מערכת המעקב. היא הכחישה שביצעה פעילויות פרטיות על חשבון העבודה ובכל מקרה היא לא נתנה הסכמה למעקב.

והשופטת קיבלה את טענות העובדת במלואן ודחתה את תביעת המעסיק. היא קיבלה את טענות העובדת שהוא לא מסר לעובדת הודעה על תנאי העסקתה, לא שילם לה נסיעות ודמי הבראה, ולא העביר לה את שכר החודש האחרון. כמו כן היא קיבלה את טענות העובדת בעניין אי הפרשות לפנסיה ולביטוח לאומי. בנסיבות אלה, נקבע, התפטרותה מזכה אותה בפיצויי פיטורים.

עוד השופטת קבעה שהמעסיק לא היה רשאי לעקוב אחר פעילותה של העובדת במחשב בלי לקבל את הסכמתה לכך .היא הסבירה שהמעסיק נכנס גם לחשבונות פרטיים, בהם חשבון הגוגל המשמש עבור הודעות דוא"ל, וכך גם האתרים שאליהם גלשה והתכנים שהיא נחשפה אליהם הם ענייניה האישיים.

"מערכת המעקב ניטרה את פעילותה של העובדת בכל אורחותיה הדיגיטליות תוך רמיסת זכותה לפרטיות",נכתב בפסק דין. לפיכך היא לא קיבלה את דוחות מערכת המעקב כראיה בתיק, וטענות המעסיק בדבר התנהלות העובדת לא הוכחו.

השופטת פסקה שעל הפגיעה בפרטיות על המעסיק לפצות את העובדת ב-50 אלף שקל. בנוסף נקבע שעליו לפצות אותה על אי תשלום זכויות סוציאליות וכן עבור פיצויי פיטורים בסך של 66,558 שקל. בסך הכול הוא חויב לשלם לה 116,558 שקל בתוספת הוצאות בסך 5,000 שקל ושכר טרחת עו"ד בסך 25 אלף שקל.

שירות עקוב אחריי: אפליקציות מעקב אחר הילדים

האתרים והאפליקציות שיחסכו לכם כסף בקלות