מובייל וגאדג'טים    

האתרים והאפליקציות שיחסכו לכם כסף בקלות

מעודכן ל-09/2019

האינטרנט הוא מקום מאוד מפתה לבזבזנים: כשכל מוצר נמצא במרחק לחיצת כפתור ואתם יודעים לדקלם בעל פה את מספר כרטיס האשראי שלכם, מדובר במדרון חלקלק של הוצאות שקשה מאוד לעצור המזל הוא שמנגד הרשת גם יכולה לחסוך לכם כסף, והרבה. בכתבה שלפניכם תמצאו כמה אתרים שיכולים להציל לכם את הארנק

יוקר המחיה בישראל הוא מהגבוהים בעולם: השנה חלה עלייה משמעותית בכל התחומים כמעט – החל בחשמל, מים ומזון ועד לבילויים ומותרות. אבל ברחבי הרשת ניתן למצוא לא מעט אתרים שביקור בהם יכול לחסוך לכם הרבה כסף, ללא מאמץ. ברשימה זו תמצאו את הבולטים שבהם – וכל אחד מהם יכול להיות שווה לכם מאות ואף אלפי שקלים.

מיי סופרמרקט: הסל הזול ביותר

ההוצאה על מזון היא מההוצאות הגבוהות ביותר עבור כל משפחה. רשתות השיווק אמנם מציעות מבצעים, הנחות והטבות למיניהם, אבל על מוצרים מסוימים ולפרקי זמן מוגבלים. באתר My Supermarket תוכלו למצוא מנוע השוואת מחירים של מוצרי מזון וניקיון ברשתות הגדולות, שיסייע לכם לתכנן מה כדאי לקנות, מתי ואיפה ולהזמין ישירות דרך האתר.

אגורה: כל מה שתצטרכו, בלי להוציא שקל

אתר ותיק שפועל במבנה של אתרי לוחות רבים אחרים. היתרון שלו: התמקדות בחפצים בחינם. באתר תוכלו למצוא מוצרי חשמל, ציוד לתינוקות, כלי בית, ספרים, כלי נגינה ועוד, וכולם מחפשים להם בעלים חדשים. ניתן לבצע חיפוש לפי מיקום, כדי שלא תצטרכו להתרחק מהבית כדי להשיג את החפץ שרציתם – וכך תחסכו גם בדלק.

smartcut: מאתר את חבילת התקשורת הזולה ביותר

אתר smartcut מאפשר לגולשים להשוות בין מחירי חבילות בתחומים שונים – מסלולר, אינטרנט ועד טלוויזיה וברי מים. שירותיו מוצעים בחינם לכל דורש ויאפשרו לכם להוזיל את ההוצאות השוטפות שלכם על מינויים לחברות.

יאמי: טעים ובריא בזול

יש לא מעט אנשים שפשוט אין להם זמן להכין אוכל, או צריכים לארגן ארוחה במהירות. עבורם, נולד אתר Yummi. הוא מאגד מבחר גדול של בשלנים חובבים ומקצועיים שמציעים מנות שונות ומגוונות לגולשים. פשוט בוחרים מנה, מזמינים יום מראש ומקבלים הביתה. המחירים משתנים לפי הרכב המנה ובחירת המבשלים, אבל בכל מקרה זולים יותר מלצאת למסעדה או להזמין ממנה אוכל.

 eatwith: אוכל גורמה בביתו השף

מי שבכל זאת רוצה ארוחת מלכים וחוויית מסעדה יכול לנסות את איטוויט. האתר כולל מספר גדול של בשלנים שמזמינים אתכם אליהם הביתה לארוחה, תוך שימת דגש מיוחד על האווירה. תוכלו למצוא בו הכול מהכול – ארוחות טבעוניות מיוחדות, ארוחות יהודיות מסורתיות, סיורים קולינריים, סדנאות בישול, ארוחות על הגג עם נוף לים ועוד ועוד.

המחירים משתנים אך זולים משמעותית מאלה של מסעדות יוקרה. כך למשל סדנה להכנת פחזניות בתל אביב עם בלוגרית אוכל מצרפת תעלה לכם 180 שקל, ועל סיור קולינארי בוואדי ניסנס שבחיפה, תוציאו 120 שקל בסך הכול.

Full Tank: יכוון אתכם לתחנת הדלק הכי זולה

בישראל יש כיום למעלה מאלף תחנות דלק. המחיר לליטר כצפוי אינו אחיד ויכול להשתנות מתחנה לתחנה בטווח של ימים. אתר Full Tank מאפשר לכם להשוות מחירי דלק בתחנות שבקרבת מקום מגוריכם או בדרך לעבודה, כדי שתוכלו לחסוך עוד כמה שקלים.

פיקאפ: טרמפ לעבודה או ללימודים

אם כבר בענייני חיסכון על דלק עסקינן, כדאי לכם להכיר את PickApp, רשת חברתית לנסיעות משותפות. כך תוכלו גם לחסוך בכסף וגם לתרום לצמצום זיהום האוויר והפקקים. הרשת החברתית הזו פעילה במספר ערים בישראל ומחברת בין נהגים לנוסעים. כל מה שצריך זה לפתוח חשבון (דרך פייסבוק) ולהשתתף בהוצאות הדלק של הנהג. תוכלו גם לאתר מישהו שעובד בבניין שלכם ולקבל טרמפ קבוע לעבודה וממנה כל יום.

ספרנט: ספרי לימוד משומשים

ספרי לימוד הם מס כבד עבור כל ההורים. כל שנה צריך לרכוש אותם מחדש וכנראה שיעבור עוד זמן רב עד שיהפכו למהדורות דיגיטליות בלבד. אבל יש פיתרון בדמות שוק ספרי לימוד משומשים. באתר sefernet תוכלו למצוא ספרי לימוד משומשים במחיר מוזל. האתר מומלץ מאוד, יעיל ושירותי למדי לרכישת ספרי הלימוד.

מורפיקס – למצוא את המילים בחינם

מורפיקס הוא מילון עברי-אנגלי מקוון המשולב במנוע חיפוש אנציקלופדי, מבוסס ויקיפדיה. בניגוד לשירותי תרגום אחרים, מורפיקס מספק תרגומים גם לצירופי מילים, מציג תוצאות מנוקדות עם חיווי על זכר או נקבה ופועל היטב גם על מק.

מי שזקוק באופן קבוע לתרגום מיידי של מילים נאלץ בדרך כלל לשלם תמורת התוכנה המוצלחת בבילון. אבל אפשר גם בחינם: תוסף הפיירפוקס החינמי QTL) Quick Translation) לוקח את המילה שסימנתם עם העכבר ומחפש אותה בשורה של מאגרים – מילון בבילון, וויקימילון וּוויקיפדיה. הקלקה על אייקון הרמקול תשמיע לכם איך מבטאים את המילה.

משפטי: ייעוץ משפטי בחינם

ייעוץ משפטי הוא הוצאה שלא נעים להוציא. אבל אם תיקלעו לצרה שתחייב עורך דין, שווה לבקר באתר משפטי. הוא כולל פורומים בהם עורכי דין המתמחים בתחומים שונים – ואף מפנה לגורמים שונים שנוהגים לייעץ לפונים בחינם או אפילו לייצג אותם בהתנדבות. לא כל אחד זכאי לשירות האמור בחינם, אך שווה לבדוק כדי לחסוך מאות ואלפי שקלים.

invoice.rivhit – חשבונית ירוקה וזולה

עובדים עצמאים? במקום להזמין פנקסי חשבוניות, למלא ידנית, לקנות מעטפות ובולים, להכניס, להדביק ולשלוח – חשבונית ירוקה חוסכת לכם בזמן ובמזומן.

חשבונית אונליין מאפשרת לעצמאים, פרילאנסרים, עמותות וחברות, הפקת חשבוניות מעוצבות מכל מחשב המחובר לאינטרנט, ללא צורך בהתקנת תוכנה על המחשב.

תהליך הפקת המסמכים הופך להיות קל, נוח וטוב לסביבה בעזרת חשבונית ירוקה: הפקת מסמכים מתוך מסמכים קיימים, שכפול מסמכים, ניהול מעקב אחר התשלומים, גרף הכנסות, דוחות להנהלת חשבונות, דו״ח לקוחות חייבים ועוד. וכמובן חשבון ירוק…

אם אתם מפעילים עסק קטן ולא נדרשים להוציא כמות גדולה של חשבוניות – תוכלו ליהנות ממבצע של עד 50 חשבוניות חינם בכל חודש.

ריפארק: להרוויח מהחניה שלכם

כמה שעות ביום עומדת החניה הפרטית שלכם כשהיא מיותמת? ריפארק היא אפליקציית "חניה חברתית" המחברת בין נהגים מחפשי חנייה לבעלי חניות פרטיות. או כדברי החברה: "פתרון חברתי למצוקת החניה, רווח כספי לבעלי חניה". האפליקציה מאפשרת לכם למצוא אנשים שזקוקים לחניה שלכם ולהשכיר להם אותה כשאינה בשימוש. כך תוכלו להרוויח כסף (כ-10,000 שקל בשנה, לטענת מפעיליו) – וגם לאתר חניה באזור עבודתכם, אם אתם זקוקים לאחת.

גו טיקט: כרטיסים זולים בדקה ה-90

אתר גו טיקט משמש כסוכנות כרטיסים, והיתרון שלו הוא בלוח כרטיסים יד שנייה שמפורסם בו. באתר תוכלו למצוא כרטיסים לסרטים, הצגות, הופעות, מוזיאונים ועוד במחירים משתנים. לעיתים המחיר גבוה – כשמדובר בהופעה מבוקשת, אך במקרים רבים תמצאו שם כרטיסים בזול, אותם מציגים אנשים שפשוט נתקעו איתם ורוצים למכור.

Pickadeal: קופונים מרחבי הרשת

ישנם הרבה מאוד אתרי מכירת קופונים כמו "קופונופש" ו"באליגם", שמאפשרים לכם לקבל הנחות על מוצרים ושירותים שונים. אתר פיקאדיל מרכז ומציג קופונים ומבצעים מאתרי מכירה כאלה. הוא מתחלק למספר תחומים: לייף סטייל (בו תוכלו למצוא כרטיסים למופעים וארוחות במסעדות), נסיעות (ובו הנחות גדולות לחופשות בישראל והנחות זניחות לנסיעות לחו"ל), קניות (מוצרי צריכה שונים) ואופנה.

All4Free: לבלות בחינם

האתר מרכז אטרקציות משפחתיות שונות ומהנות שלא יעלו לכם שקל. בין היתר, תמצאו בו תערוכות במוזיאונים גלריות, מסיבות, הופעות, סיורים באתרים היסטוריים ועוד. כמו כן, האתר מציג את האירועים לפי תאריכים, מה שמאפשר תכנון מקדים של כל בילוי.

smartcut: מאתר את חבילת התקשורת הזולה ביותר

אתר smartcut מאפשר לגולשים להשוות בין מחירי חבילות בתחומים שונים – מסלולר, אינטרנט ועד טלוויזיה וברי מים. שירותיו מוצעים בחינם לכל דורש ויאפשרו לכם להוזיל את ההוצאות השוטפות שלכם על מינויים לחברות.

ניטי צ'יק: בגדי נשים מיד שנייה

nitichic היא חנות אינטרנטית שמוכרת בגדים משומשים לנשים, כולל נעלים ואביזרים נלווים למיניהם. החנות עושה משלוחים לרחבי הארץ וכוללת גם סניף פיזי אחד ברעננה. אמנם בעלי אקספרס ואתרים מסוגו תמצאו בגדים זולים יותר, אבל זמני המשלוח קצרים יחסית והמחירים עדיין זולים ביחס לבגדים חדשים.

שיעור באינטרנט: האתרים שילמדו אתכם הכול ובזול

איפה קונים ספרי לימוד בזול – האתרים, המשומשים והמיזמים