חדשות    

וואטסאפ מעדכנת את פרטי השימוש- ואתם חייבים לאשר או להיפרד מהאפליקציה

pixabay

אפליקצית וואטסאפ, שבבעלות פייסבוק ולה כ-2 מיליארד משתמשים פעילים, שלחה הבוקר הודעה על עדכון תנאי השירות ומדיניות הפרטיות החדשה, ובשרה על השינויים שבוצעו במדיניות של פלטפורמת המסרים המיידיים. ההודעה התקבלה על ידי כל משתמשי מערכות ההפעלה אנדרואיד ו- iOS של אפל.

בין העדכונים שהוצגו ניתן לראות שינוי באופן בו הפלטפורמה תעבד את נתוני המשתמש. מלבד זאת, האופן בו עסקים משתמשים בשירותים שמארחת פייסבוק לאחסון וניהול צ'אטים בוואטסאפ ישתנה יחד עם שינויים באופן שבו וואטסאפ משתפת את המידע עם בעליה- פייסבוק, כך שניתן להציע שילוב טוב יותר בין מוצרי פייסבוק. מצד שני ואאטסאפ ממשיכה לטעון שכל ההודעות ימשיכו להיות מוצפנות ושהיא לא תעביר את תוכן ההודעות לפייסבוק, אלא רק את אנשי הקשר איתם אתם מדברים. וכך לדוגמא עם ההתחלתם להתכתב עם סוכנת נסיעות- נקבל פרסומות המתאימות לטיסות וטיולים.

מדיניות הפרטיות והתנאים וההגבלות המעודכנים ייכנסו לתוקף ב- 8 בפברואר, ועד אז המשתמשים יצטרכו לקבל תנאים אלה כדי להמשיך להשתמש בפלטפורמת המסרים המידיים. משתמשים שיבחרו לא לקבל את השינויים הללו לא יוכלו להשתמש באפליקציה מעבר לתאריך זה ויאלצו לחפש חלופות כמו טלגרם.

מדיניות הפרטיות עודכנה על ידי פלטפורמת המסרים המידיים באתר האינטרנט שלה, שם ציינה כי הפלטפורמה מציעה כמה תכונות אופציונליות ולכן נדרש מהם לאסוף מידע נוסף בכדי לספק תכונות אלה למשתמשים שבוחרים בהם. כפי שנראה לנכון על ידי וואטסאפ, המשתמשים יעודכנו לגבי איסוף כזה של המידע שלהם, נכתב. משתמשים שבוחרים לא לתת לפלטפורמה גישה למידע נוסף שכזה לא יוכלו להשתמש בתכונות אופציונליות אלו, כמו שמשתמשים שאינם מאפשרים לוואטסאפ גישה לנתוני מיקום לא יוכלו לשתף את מיקומם עם אנשי הקשר שלהם.

הפלטפורמה גם הסבירה את כמות הנתונים שהאפליקציה אוספת באופן אוטומטי. זה כולל את פעילות המשתמשים בוואטסאפ, הגדרות השירות שלהם, האינטראקציה שלהם עם משתמשי וואטסאפ אחרים, זמן ומשך הפעילות שלהם בוואטסאפ, קבצי יומן, וכן דוחות ביצועים ויומני.

 

עדכון 15.01.2021

בעקבות הביקורת: וואטסאפ משהה את השינוי במדיניות הפרטיות– חברת פייסבוק הודיעה אמש (שישי) כי לפי שעה לא יחול שינוי במדיניות הפרטיות של משתמשי אפליקציית וואטסאפ, הנמצאת בבעלותה משנת 2014. זאת, בעקבות הביקורת החריפה שנשמעה בקרב משתמשי האפליקציה, בשל הדרישה לשתף את המידע שלהם עם פייסבוק.

בהודעה רשמית לתקשורת מסרה פייסבוק: "הבנו כמה בלבול יש סביב העדכון האחרון". עוד הבהירו בחברה – בניגוד לאיום הקודם שלה – כי "אף חשבון של משתמש לא יימחק או יושהה ב-8 בפברואר", והתחייבו כי עד 15 במאי לא יהיו שינויים במדיניות הפרטיות.

המדריך המלא- גנבו לכם את חשבון הוואטסאפ? כך תשחזרו חשבון גנוב וכדאי שתפעלו מהר

פרטיות בוואטסאפ – מה צריך לדעת