שוק ההון    

חברת האם של בריטיש אירווייז תרכוש מבואינג מטוסים ב-24 מיליארד דולר

   קבוצת התעופה IAG תרכוש מבואינג 200 מטוסים מדגם ה-737  MAX

יצרנית המטוסים המובילה בואינג, וחברת IAG, חברת האם של ענקית התעופה בריטיש איירווייס, הודיעו על חתימתו של הסכם לפיו החברה תרכוש 200 מטוסים מדגם בואינג 737 MAX המתקדם, בשווי של יותר מ-2 מיליארד דולר.

ענקית התעופה IAG מכילה בתוכה את חברות בריטיש איירווייס, איבריה, ויאולינג וחברת LEVEL המטיסות יחדיו מעל 113 מיליון נוסעים בשנה. הקבוצה נחשבת כ"לקוחה ותיקה" של בואינג ומפעילה מגוון ציי מטוסים מדגמי החברה. מוקדם יותר השנה, חתמה קבוצת IAG על הזמנה של 42 מטוסים מהדגם החדש והמתקדם ביותר של בואינג, ה-777X, שיצטרפו לצי המטוסים רחבי הגוף של החברה, המכיל את דגמי ה777S ומטוסי ה-787 דרימליינר החדשים.

כיום, צי המטוסים צרי הגוף של החברה מונה ברובו מטוסים מדגם A320 של חברת איירבס. ווילי וולש, מנכ"ל IAG אמר כי : "החברה רואה בדגם ה737 MAX חלק משמעותי בתהליך הגיוון שהיא מבצעת בציי המטוסים שלה על מנת להיות סופר תחרותית".  הוא הוסיף: "אנו מאוד מרוצים מחתימת ההסכם עם בואינג ובטוחים שהמטוסים החדשים יהוו תוספת מצויינת לציי המטוסים שלנו הפועלים בטווחים הקצרים. יש לנו אמון מלא בחברת בואינג ואנחנו מצפים שהדגם החדש יחזור בהצלחה לשירות מלא, לאחר שיקבל את כלל האישורים הדרושים מהרגולטרים".

 

קווין מק'אליסטר, נשיא ומנכ"ל החטיבה המסחרית בבואינג אמר כי :" אנו מברכים ומוחמאים מהחלטת קברניטי IAG להביע את אמונם בדגם ה-737 MAX, אך יותר מכך, להביע את אמונם באנשים שעומדים מאחורי בואינג ובמחויבות העמוקה שלנו לאיכות ולבטיחות מעל הכל".  עוד הוסיף מקאליסטר: "אנו שמחים ומאושרים מהעובדה שבצוות של IAG זיהו את האיכות והעליונות של דגם ה737 MAX והצהירו על כוונתם לבחור במשפחת המטוסים צרי הגוף של בואינג. אנו מצפים להמשך בנייתה של מערכת היחסים הארוכה והחמה עם IAG גם אל עבר השנים הבאות".

חברת בואינג היT יצרנית המטוסים הגדולה בעולם המשמשת כספקית מובילה של כלי טיס מסחריים,צבאיים ופיתוח של מערכות הגנה מתקדמות באוויר ובחלל. החברה מספקת תמיכה ללקוחות מסחריים וממשלות שונות ב-150 מדינות. חברת בואינג מעסיקה יותר מ-150 אלף עובדים ברחבי העולם.חה.

בואינג תבצע רכש גומלין מישראל בשיעור של 35%; כ-3.5 מיליארד דולר בעשר השנים הבאות

עונת הדוt;חות החלה ובינתיים זה נראה טוב; בואינג הכתה את התחזיות; רווח למניה של 3.58 דולר לעומת תחזית של 3.47