חדשות    

חברת הסייבר פיירבלוקס, העוסקת במטבעות הקריפטו, גייסה 16 מיליון דולר

צילום: יחצ יוסי זליגר

פיירבלוקס נועדה לתת פתרון לפרצות אבטחה שאפשרו גניבה של 3 מיליארד דולר במטבעות דיגיטליים ע"י האקרים שאירעו לאחרונה וגייסה 16 מיליון דולר

פיירבלוקס , חברת הסייבר,  גייסה 16 מיליון דולרים בסבב גיוס ראשון מהקרנות סייברטראטס  – השקעה ראשונה לקרן שהוקמה ע"י גילי רענן, ומאחוריה עומדים יזמים מובילים בתחום הסייבר דוגמת שלמה קרמר, מריוס נכט, מיקי בודאי, ניר צוק ועמיחי שולמן, Tenaya Capital, EightRoads את פיירבלוקס הקימו מיכאל שאולוב, עידן עפרת ופבל ברנגולץ. שאולוב וברנגולץ היו ממייסדי לקון סקיוריטי, שנרכשה על ידי צ'ק פוינט (וגם בה השקיעו קרמר ובודאי)

פיירבלוקס נועדה לתת פתרון לפרצות אבטחה שאפשרו גניבה של 3 מיליארד דולר במטבעות דיגיטליים ע"י האקרים שאירעו לאחרונה.

עם  הגופים המובילים בתחום הקריפטו שכבר נמנים עם לקוחות פיירבלוקס ניתן למנות את Galaxy Digital ,Genesis Trading וקבוצת First הישראלית. הפלטפורמה של פיירבלוקס מאפשרת לאותם גופים לאבטח את נכסיהם הדיגיטליים מפריצה בזמן העברות שונות דוגמת OTC, ברוקראז', ארנקים חמים וכו' ובזמן אחסון קר. בשלב זה פיירבלוקס מחוברת ל-15 בורסות ומציעה תמיכה למעל 180 מטבעות קריפטו, טוקנים ו-Stablecoins.

מיכאל שאולוב, מנכ"ל ומייסד שותף של פיירבלוקס: "אבטחה של העברות נכסים דיגיטליים היא סיוט. לאחר ראיונות עם מעל 100 לקוחות מוסדיים, כולל קרנות גידור, ברוקרים, בורסות ובנקים, הגענו למסקנה שהתהליך הנוכחי איטי ורגיש מאוד להתקפות סייבר ולטעויות אנוש. בנינו פלטפורמה שמאבטחת את התהליך, מפשטת ומזרזת את התנועה של הון דיגיטלי".

גילי רענן, שותף בקרנות Cyberstarts וסקויה מסר: "אבטחת נכסים מבוססי בלוקצ'יין היא אחד מהאתגרים המרכזיים בלוחמת הסייבר כיום, והיא דורשת מומחיות מגוונת בקריפטוגרפיה, תכנות ברמת המעבד ושנים ארוכות של ניסיון באבטחת סייבר".

החברה מעסיקה 15 עובדים, מהם 12 בישראל, ובחברה מציינים כי הם מתכננים להגדיל את מצבת המפתחים ואת צוות המכירות. לפי החברה,י ש לה עשרה לקוחות משלמים שתורמים לה הכנסות של כמה מאות אלפי דולרים. שאולוב הוא גם אחד המשקיעים בחברת ארמיס, שמפתחת פתרונות אבטחה לאינטרנט של הדברים, וגייסה 65 מיליון דולר לפני כחודשיים.

אופנהיימר מעלים את מחיר היעד על סייבר ארק

אופנהיימר מעלים את מחיר היעד על סייבר ארק