חדשות    

חברת נמלי ישראל תקצה 60 דונם לאחסון מכולות

חברת נמלי ישראל תקצה 60 דונם לאחסון מכולות ריקות, 30 בנמל חיפה ו-30 באשדוד, הנובעים מקשיים של היבואנים למשוך סחורה. הקרקע תוקצה לשלושה  חודשים לחברת "אוברסיז קומרס", וימוקמו בה מכולות ריקות שבהן הייתה סחורה שהגיעה לישראל. עוזי יצחקי, יו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל, הסביר כי שטחי אחסון המכולות יעזרו להבטיח פעילות יעילה ורציפה בנמלים, כיוון שהם יאפשר לרווח את מצוקת המקום בנמלי הים הקיימים – ולקלוט עוד סחורות.

"נמלי הים הם השער הראשי ליבוא והייצוא ובלעדיהם אין כלכלה, אין סחורה ואין מוצרי צריכה בסיסיים במשק. על רקע צפי לקושי של יבואנים למשוך את הסחורה מהנמל אנו נערכים להגדלת קיבולת האחסון של הנמלים בכדי לתת מענה לתקופת ביניים עד לסיום המשבר", סיכם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'.

בנוסף חברת נמלי ישראל (חנ״י) החלה לבצע בימים הקרובים הזנה של חוף יהודית נאות והחוף הנפרד בחיפה בחול ים. במסגרת זו יועברו כ-35 אלף מ״ק חול ים נקי להזנת החופים.

מחנ״י נמסר כי הזנת החופים מתבצעת באמצעות משאיות שיעבירו חול שהצטבר באזור הצמוד לשובר הגלים המשני של נמל המפרץ מצדו הצפוני אל חוף יהודית נאות והחוף הנפרד.

העבודות מתבצעות בשני שלבים כאשר תחילה ייערם החול בסמוך לחוף ולאחר מכן יבוצע פיזור של החול לאורך החוף. שטח החפירה, הכמות ושיטת ההזנה נקבעו על ידי המשרד להגנת הסביבה ובתיאום עם עיריית חיפה.

בחברת נמלי ישראל מדגישים לציבור הרחב כי גם בימים אלה יש להימנע מקירבה לאזור ההזנה והחפירה אשר תימשך כחודש ימים.